امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مژده وزیر آموزش و پرورش به معلمان

#1
، علی‌اصغر فانی امشب در همایش مدیران مدارس، مجتمع‌های آموزشی و معلمان اظهار کرد: امروز در آموزش و پرورش به جای مدیریت به رهبری آموزشی نیاز داریم و رهبریت با مدیریت تفاوت دارد، رهبری یعنی قدرت نفوذ در دیگران و ما در آموزش و پرورش نیاز به مدیران و معلمانی داریم که در همکاران و دانش‌آموزان نفوذ کنند.

وی ادامه داد: یک رهبر آموزشی شخصیتی است که می‌تواند زیردستان خود را آن گونه هدایت کند که آن‌ها با عشق و علاقه کار کنند نه از ترس قوانین و مقررات به انجام وظایف بپردازند.

فانی با بیان اینکه مدیران در آموزش و پرورش باید محبوبیت و مقبولیت داشته باشند خاطرنشان کرد: وقتی مدیری در نزد همکاران محبوبیت و مقبولیت داشته باشد کار ساده و سریع انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: من معلمان را به پذیرش این نکته توصیه می‌کنم که قبول کنند ما در آموزش و پرورش نیازمند اخلاقیم و حاکمیت اخلاق کلید اصلی است و این نکته که، اگر دانش‌آموز ما را دوست داشته باشد حرف ما را می‌پذیرد و رفتارمان را تقلید می‌کند غیر قابل انکار است.

فانی گام اول در تربیت را جلب اعتماد معرفی کرد و تاکید کرد: ما برای تربیت فرزندانمان در مدرسه نیازمند جلب اعتماد آن‌هاییم و مدیران مدارس برای انجام بهتر وظایف باید اعتماد اولیا، مردم و دانش‌آموزان را جلب کنند.

این مسئول تصریح کرد: ما وقتی می‌توانیم به تربیت دانش‌آموزان امیدوار باشیم که بتوانیم نصیحت را در او نهادینه کنیم و اگر توانستیم در او تغییر رفتار ایجاد و رفتار زیبنده اسلامی را در او نهادینه کنیم می‌توانی ادعا کنیم که تربیت شکل گرفته است.

فانی یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش را مدرسه محوری دانست و ادامه داد: ما معتقدیم جایی که در آن تربیت شکل می‌گیرد نه در ادارات آموزش و پرورش و نه در وزارتخانه است بلکه تنها در مدارس است که این امر تحقق می‌یابد و بستر مناسب شکل‌گیری تربیت مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش ادارات را موظف به تبعیت از مدرسه دانست و گفت: این ادارات هستند که باید از مدرسه تبعیت کنند نه مدارس که این رویکردی کارساز در نظام تعلیم و تربیت است.

این مسئول بیان داشت: لازمه مدرسه محوری سه عنصر است که این سه عنصر عبارتند از: اخلاق و روابط انسانی، مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی و تمرکز زدایی و تفویض اختیار.

وی در ادامه گفت: دانش‌آموزان باید در مدرسه خود را آماده کنند برای حضور در جامعه و مسئولیت‌پذیری اما متاسفانه امروز خلاء عظیم در مدرسه این است که دانش‌آموزان کمتر با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.

فانی با اشاره به نیرو انسانی در آموزش و پرورش گفت ما در این بحث سه نکته را مدنظر قرار داده‌ایم که عبارتند از: منزلت، هویت و معیشت و من به عنوان عضوی از خانواده آموزش و پروش معتقدم اگر به این سه نکته به طور کامل برسیم یقینا نظام آموزشی بهتری خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش به لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این لایحه تا آخر امسال به مجلس رفته و اجرایی شدن آن باعث تقویت انگیزه و شایستگی حرفه‌ایی معلمان خواهد شد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش در عین حال که درگیر حل و فصل مشکلات اقتصادی است از کیفیت دادن به آموزش و پرورش غافل نبوده و 2500 میلیارد ریال به کیفیت بخشی اختصاص داده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امسال ما 210 هزار میلیارد ریال بودجه در اختیار داریم که 99 درصد آن حقوق معلمان است و در کشور به طور ماهانه بیش از 15 هزار میلیارد ریال حقوق در آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

فانی در انتها به مشکلات معیشتی معلمان اشاره کرد و گفت من شرمنده همکاران هستم چون هنوز توفیق



رسیدگی به مشکلات اقتصادی معلمان را پیدا نکرده‌ام اما ان‌شاالله در آینده به این امر رسیدگی خواهم کرد.


منبع: دانا
دختر بودن یعنی  
.
.
.
.
.
.
.
.
.دنیایی پر از ظرافت دخترانگی 
پاسخ
 سپاس شده توسط Shervin_ST ، ._NeGiX_. ، مهربان ترین دختر دنیا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
Heart نخست‌وزیر بلغارستان به دلیل ماسک نزدن جریمه شد
  آموزش رقص و حرکات موزون در شمال شهر تهران +عکس
Heart سفر غیر منتظره وزیر خارجه ایتالیا به لیبی
Heart هشدار وزیر خارجه پاکستان نسبت به "ماجراجویی اشتباه" هند
Heart مخالفت وزیر خارجه رژیم صهیونستی با طرح نتانیاهو برای الحاق دره اردن
Heart وزیر امور خارجه آمریکا به دیدار مقام‌های چینی می‌رود
  دستور روحانی به وزیر بهداشت
  مقاومت‌هایی در اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی وجود دارد
  توضیح وزیر درباره بازگشایی مدارس از۱۵شهریور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان