امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برف بازی می‌کنیم

#1
برف بازی می‌کنیم 1
مینو صمیمی: شاه و درباریان همه ساله از حدود 20ژانویه برای اسکی و تفریحات به سوئیس می‌آمدند. همه ساله قبل از آغاز سفر شاه دو طبقه کامل از گراند هتل «دولد» برای مدت دو ماه اجاره می‌شد تا مورد استفاده شاه و همراهانش در زوریخ قرار گیرد. اگر چه شاه و ملکه قاعدتاً پس از یک هفته اقامت در زوریخ عازم سن موریس می‌شدند؛ ولی سفارتخانه اجاره دو طبقه کامل هتل دولد را تا پایان دو ماه کماکان می‌پرداخت.
همه ساله قبل از آغاز سفر شاه دو طبقه کامل از گراند هتل «دولد» برای مدت دو ماه اجاره می‌شد
ما ابتدا می‌بایست 2 طبقه هتل را برای شاه و 40تن از همراهانش آماده کرده، سپس وسایل لازم را برای 2هفته اسکی بازی شاه و ملکه، در شهر سن‌موریس مهیا می‌ساختیم. از میان 40همراه شاه و ملکه، 25 نفرشان را مأمورین امنیتی و محافظ تشکیل می‌‌دادند که برای همه آنها نیز می‌بایست حدود 40 اتومبیل با رانندگان قابل اعتماد و نیز 10 فروند هواپیمای کوچک آماده باشد.
در تمام مدت اقامت در سوئیس، هواپیماهای اختصاصی متعدد نیز بین تهران و زوریخ پرواز می‌کردند تا روزانه علاوه بر جا به جا کردن درباریان و مقامات کشور، انواع و اقسام وسایل مورد نیاز شاه و اطرافیانش، مثل لباس پوست خز، مواد غذایی، وسایل مصرفی و مشروبات الکلی را از ایران به سوئیس و بالعکس حمل کنند.
(پشت پرده تخت طاووس؛ صص 74 و 100)
برف بازی می‌کنیم 1


پاسخ
 سپاس شده توسط ( lιεβ )
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان