امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صادرات ۳۸میلیون‌تن‌کالا از مرزهای‌زمینی-آبی

#1
Heart 
از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۲۴ میلیون و ۴۰۹ تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و ۳۸ میلیون و ۵۹۴ هزار تن کالا صادر شدکه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان واردات ۲۵.۶ درصد کاهش و صادرات ۱۴.۳ درصد افزایش یافت.
به گزارش جهان به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرامرز مداح مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر افزود: از مجموع کالاهای صادر شده۴ میلیون و ۵۲۷ هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده‌ای از کشور خارج شده است.

وی با اشاره به این که از مجموع واردات و صادرات سهم جاده ۹ درصد، راه‌آهن یک درصد و سهم دریا ۹۰ درصد است، اظهار کرد: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم ۵۸ درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای میرجاوه و آستارا با ۱۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد طی ۸ ماهه نخست سال ۹۲، مرز بازرگان با ۲۵ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای دوغارون با ۲۳ درصد و آستارا با ۱۱ درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان این که سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا ۶۱ درصد و در جابه‌جایی واردات کالا ۵۳ درصد بوده است، افزود: از مجموع کالاهای صادر شده بیشترین میزان به کشورهای افغانستان و ترکیه و از مجموع کالاهای وارد شده بیشترین میزان از کشورهای ترکیه و آذربایجان بوده است.

مداح با اشاره به این که طی مدت مذکور، ۱۹۴ هزار نفر مسافر توسط ۱۹ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس ۳۸ درصد و سواری ۶۲ درصد است.

همچنین تعداد ۲۸۰ هزار نفر توسط ۲۶ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس ۴۷ درصد و سواری ۵۳ درصد بوده است.

مداح درخصوص آمار تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت مذکور، بیشترین تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با ۳۰ درصد و بیله‌سوار با ۲۵ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران وارد شده به کشور ۱۲۷ هزار نفر مسافر خارجی و ۶۷ هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از کشور ۱۵۱ هزار نفر مسافر خارجی و ۱۲۹ هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاه‌ای کشور خارج شدند.
صادرات ۳۸میلیون‌تن‌کالا از مرزهای‌زمینی-آبی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Earth ترکیه صادرات برق به لبنان را متوقف می‌کند!
  توضیحات معاونت علمی درباره شائبه‌های صادرات محصولات کرونایی
  رویترز مدعی شد؛ کاهش صادرات نفت ایران رکورد زد!
  مرزهای هوایی ایران باز می‌شود؟
  لاوروف:هنگام سقوط هواپیمای اوکراینی دست‌کم ۶ جنگنده اف-۳۵ نزدیک مرزهای ایران پرواز م
Question مرزداران سپاه باید در مرزها بمانند/ کشور بدون مرزهای مستحکم کشور نیست!
Shocked سیب زمینی به شکل پای غول پیکر انسان!! + تصاویر
  چیپس‌های سیب‌زمینی با طعم‌های تخیلی!
  الگوی ژاپنی برای صادرات فرهنگ اصیل ایرانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان