امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واکنش اکرمی به مکتب نیاوران

#1
Heart 
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری می گوید: سوابق و مواضع آقای روحانی نشان می‌دهد که ایشان همواره شخصی معتدل بوده است بنابراین اعتدال همچون سلسله‌ای بوده که همواره آقای روحانی به آن پایبند و بر آن تاکید داشته است.
به گزارش جهان؛ حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مردم در خرداد سال گذشته دنبال کسی بودند که در عرصه عمل پا به میدان بگذارند نه اینکه شعار بی‌خودی بدهد.

وی افزود: مردم دیدند و به این استنباط رسیدند که آقای روحانی اهل تعقل، تدبیر و اعتدال است بنابراین به سوی وی شتافتند و به وی رای دادند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه عده‌ای معتقدند مکتب اعتدال از مرکز تحقیقات استراتژیک آغاز شد تصریح کرد: خیر این یک موضوع نیست چرا که آقای روحانی از مراسم بزرگداشت سید مصطفی خمینی در مسجد ارک تهران مورد توجه بود؛ وی ۵ دوره نماینده مجلس، ۱۶ سال نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و همچنین مدتی در مجلس خبرگان رهبری بوده و است. بنابراین چهره‌ای ناشناخته نبود.

اکرمی ادامه داد: سوابق و مواضع آقای روحانی نشان می‌دهد که وی همواره شخصی معتدل بوده است بنابراین اعتدال همچون سلسله‌ای بوده که همواره آقای روحانی به آن پایبند و بر آن تاکید داشته است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این پرسش که آیا اعتدال را خط‌مشی می‌دانید یا گفتمان گفت: اعتدال الفاظی نیست که در مقابل هم قرار بگیرد به عبارت دیگر اعتدال هم می‌تواند مکتب، استراتژی، تاکتیک، خط‌مشی و هم می‌تواند گفتمان باشد.

اکرمی خاطرنشان کرد: ما در سازندگی ناگزیر هستیم که در جاده اعتدال حرکت کنیم و تنها نسخه در مسیر سازندگی همین اعتدال است.

پیش از این رضا صالحی امیری معاون فرهنگی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی و رئیس کنونی کتابخانه ملی ایران در گفت‌وگویی گفتمان اعتدال را حاصل «مکتب نیاوران» خوانده و شکل گیری این مکتب را با حضور حجت الاسلام روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مرتبط دانسته بود:‌«مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یک تیم بودیم که با آقای روحانی همکاری داشتیم و لی در این جریان نیز آقای روحانی بود؛ در این هشت سال بحث و جدل و گفت‌وگوی متعددی در خصوص اینکه اعتدال چیست و در عرصه قدرت و دولت باید چه مشی‌ای داشته باشد انجام شد. ما آن را «مکتب نیاوران» نامگذاری کردیم، اینها چارچوب فکری مکتب نیاوران بود، بنابراین اگر بخواهیم بگوییم تبار گفتمان اعتدال از کجاست، من می‌گویم این گفتمان یک تبار تاریخی در فرایند تحولات فکری جامعه ایران و یک تباری نیز پس از انقلاب دارد که نماد آن را در آقای هاشمی و طیف گسترده‌ای از روحانیت می‌توان دید».

به جز اکرمی، تاکنون چهره های متعددی از حزب کارگزاران چون محمد هاشمی طبا و حسین مرعشی به اظهارات صالحی امیری واکنش نشان داده و آن را رد کرده اند.
واکنش اکرمی به مکتب نیاوران 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
Heart واکنش نوری مالکی به بازداشت تعدادی از اعضای حشد شعبی
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت
Heart واکنش عربستان به رسانه‌ای شدن برخورد تحقیرآمیز ترامپ با بن سلمان
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
  اولین صحبت‌های نوشنده ادرار شتر پس از دستگیری | واکنش و اقدامات پلیس
  ۲۶۰ هزار کلمه در تقدیر از خود، واکنش ترامپ به بحران کرونا!
  واکنش پزشکان به ایده "تزریق ضدعفونی‌کننده" از سوی ترامپ
  واکنش «ظریف» به ادعاهای کشورهای ثالث درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان