امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شاکری: دولت سعه‌صدر داشته باشد

#1
Heart 
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه احزاب باید منشور مدونی را در این زمینه عملکرد خود تدوین کنند، گفت: نفس عنوان حزب برای مقبولیت رفتارها کفایت نمی‌کند بلکه احزاب باید رفتار خود را در داخل نظام تعریف کنند.
به گزارش جهان؛ مجتبی شاکری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، به بررسی جایگاه احزاب در نظام اسلامی پرداخت و گفت: احزاب باید جایگاه خود را در نظام اسلامی بر مبنای قانون اساسی بشناسند که در این صورت احزاب می‌توانند در راستای تقویت نظام اسلامی حرکت می‌کنند و گام بردارند.

وی ادامه داد:‌ احزابی که بخواهند برخلاف دایره نظام فعالیت کنند با مقاومت مردم و منع قوانین روبرو خواهند شد و منجر به حرکات تند و افراطی در سال‌های گذشته مانند جریان ۱۸ تیر یا وقایع سال ۸۸ خواهد شد، بنابراین نفس عنوان حزب برای مقبولیت رفتارها کفایت نمی‌کند بلکه احزاب باید رفتار خود را در داخل نظام تعریف کنند.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به نخستین جلسه وزارت کشور با احزاب در دولت یازدهم تصریح کرد: من در دیدار وزارت کشور با احزاب همین بحث به همین نکته اشاره کردم که اگر احزاب بر اساس منشور تعریف شده‌ای عمل کنند هیچ گاه نظام با حرکات هنجارشکنی مانند ۱۸ تیر یا وقایع خرداد ۸۸ مواجه نخواهد شد و همه در صدد این خواهند بود که به تقویت نظام اسلامی بپردازند بنابراین احزاب باید منشور مدونی را در این زمینه تدوین کنند تا احزاب و گروه‌های مختلف چارچوب فعالیت خود را به درستی بشناسند.

شاکری با بیان اینکه دولت باید منشور مشترک احزاب را به رسمیت بشناسد، تصریح کرد: دولت باید این منشور مشترک احزاب را به رسمیت بشناسد و سعه صدر سیاسی داشته باشد تا احزاب بتوانند عملکرد آزادانه‌ای را انجام دهند و انتقادات احزاب موجب مخالفت دولت نشود.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه چشم‌انداز احزاب باید به رسمیت‌شناختن چارچوب نظام اسلامی و جایگاه رهبری و ولایت فقیه باشد، خاطرنشان کرد: همه نخبگان بر ضروری بودن وجود احزاب تأکید دارند چرا که اگر احزاب در جامعه وجود نداشته باشند جامعه با خلأ مواجه می شود و فعالیت احزاب می‌تواند تأثیرات بیشماری را در جامعه به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه احزاب باید کارکرد حزبی خود را تقویت کنند و به تربیت نیروهای قوی بپردازند، تصریح کرد: احزاب می‌توانند به عنوان مشاور مردم و ناظری در امور به دولت کمک کنند و با معرفی کردن کاندیداهای اصلح می‌توانند نیروهای کارآمدی را بر سر کار بیاورند اما در غیر این صورت اگر بخواهند در نقطه آغاز خود باقی بمانند این امر فایده‌ای نخواهد داشت.
شاکری: دولت سعه‌صدر داشته باشد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart باشد که ابتلای ترامپ به کرونا باعث توجه بیشترش به این بیماری شود
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart دولت ترامپ ۱.۴ میلیارد دلار برای اموات چک کشید
Heart کشته شدن فرمانده نیروهای دولت منصور هادی در "مأرب"
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت
  دولت مداخله ای در انتخاب رییس مجلس یازدهم ندارد
  استان سمنان در 12 روز اخیر تنها یک فوتی داشته است
  ترکیب احتمالی دولت جدید اسرائیل مشخص شد
  میرسلیم: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد
  انگلیس حمایت خود را از دولت جدید عراق اعلام کرد !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان