امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اتمام حجت استاندار با مدیران فاسد

#1
Heart 
استاندار تهران گفت:‌ احکامی که از سوی قوه قضاییه برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز صادر شده است بدون معطلی باید اجرا شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سید حسین هاشمی در نوزدهمین جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز استان تهران با اشاره به همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی در برخورد با زمین خواری گفت:‌ حجم کار مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز بسیار بالا است و با گذشت زمان که ارزش زمین بالا رفته این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وی در رابطه با ساماندهی وضعیت رودخانه های منتهی به سدها گفت: دستور دادیم تا از ابتدای تیرماه ساختمان‌های با عمر ۲۰ سال که نزدیک حریم رودخانه ها ساخته شده اند و آب رود را آلوده می کنند ساماندهی شوند و این وظیفه را به معاونت عمران استانداری محول کردیم که در کنار مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، ساماندهی این اراضی را هم در دستور کار قرار دهند زیرا اثر تخریبی این ساختمان ها در کنار رودخانه ها کمتر از ساخت و ساز غیرمجاز نیست.

استاندار تهران با بیان این که برخی از کمبودها برای عدم اجرای احکام قابل قبول است، گفت:‌ معاونت عمرانی وظیفه دارد کمبودها و محدودیت‌ها را مرتفع کند تا منعی برای اجرای احکام قضایی صادر شده وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پرونده های زمین خواری از جهت اولویت توجه مظلوم واقع می شوند، تصریح کرد : حفظ حقوق نسل های آینده در رسیدگی به این پرونده هاست.

به گزارش ایسنا، مرتضی تورگ، معاون قضایی دادگستری در رابطه با روش های متقلبانه برخی از زمین خواران گفت:‌عده ای از زمین خواران با ارایه اسناد جعلی و حیله گری اموال بیت المال را به شکل قانونی از اختیار دولت می گیرند. از جمله آن زمین خواری است که در منطقه حساس فرودگاه مهرآباد با ارایه سند مالکیت منگوله دار و اخذ رای جعلی، ۸ میلیون مترمربع از اراضی مهرآباد را دراختیار گرفته است و با طرح دعاوی از طریق دادگاه، حکم محکومیت علیه سازمان ها می گیرد و طبق همین اسنادی که در اختیار دارد حکم خلع ید علیه سازمان های دولتی گرفته است و می گوید یا منطقه را تخلیه می کنید ویا پول آن را پرداخت می کنید.

معاون قضایی دادگستری ادامه داد:‌در پرونده دیگری فردی در اسفندماه ۵۷ یعنی یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمیسیون ۵۶ منابع طبیعی را تشکیل داده است و مستثنیات یک پلاک را از ۱۰۰ هکتار به ۱۰۰۰ هکتار تغییر داده است و آن را به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان فروخته است.

تورگ با انتقاد از ضعف برخی از دستگاه های متولی در حفظ و خدمات رسانی زمین با ارایه پیشنهادی گفت:‌برای ریشه کنی فساد در زمین خواری باید به فساد در برخی از بخش ها توجه کرد و پیشنهاد می شود در هر حوزه ای مدیران همان بخش بر روی نقشه ، مناطق غیرمجاز و ساخت و سازها را مشخص کنند تا فرمانداران و شهرداران هر منطقه بدانند در حوزه استحفاظی آن‌ها چه آماری از ساخت و سازها و تخلفات وجود دارد تا طی یک سال آمار مشخصی از وضعیت رسیدگی به تخلفات از آنها مطالبه شود.

در ادامه هاشمی، استاندار تهران در ادامه با تایید این پیشنهاد گفت:‌ این پیشنهاد را به عنوان یکی از مصوبات جلسه اعلام می کنیم تا هر یک از مدیران در هر بخشی آمار تفکیک شده از وضعیت ساخت و سازها و تخلفات خود داشته باشند تا در هر سال تغییرات قابل لمس باشد.

استاندار تهران بر رعایت اخلاق و امور مالی تاکید کرد و گفت:‌ در استانداری مدیرانی داشتیم که به دلیل رعایت نکردن این دو محور اساسی از سمت خود برکنار شده اند و در برخی موارد تحت تعقیب هستند به همه مدیران اعلام کرده ایم اگر جایی گرفتار شوند انتظار هیچ حمایتی از استانداری نداشته باشند و در برخورد با آنها با قوه قضاییه و دادگستری همکاری می کنیم.

به گزارش ایسنا، هاشمی در حاشیه این جلسه نیز گفت: در این جلسه گزارشی از سوی مسئولان ذیربط درباره اقدامات انجام شده و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ارائه شد. جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه، راه و شهرسازی هرکدام گزارشی را از اقدامات انجام شده و احکام صادر شده در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز ارائه کردند البته برخی از دوستان توضیحاتی داشتند و بنده تاکید کردم که هیچ توجیهی قابل قبول نیست.

استاندار تهران با بیان اینکه باید احکام صادر شده در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز اجرا شود، افزود: در این زمینه مشکلاتی از سوی دستگاه‌های ذیربط در زمینه تأمین نیرو، تجهیزات و امکانات مطرح شد که در نهایت قرار شد در این بخش تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: گزارشاتی که در جلسات ارائه می‌شود نسبت به گذشته از لحاظ احکام و اجرا قابل قبول است و صدور احکام و اجرا نسبت به گذشته قابل قبول تر است و مجموع گزارشات نسبت به سالهای قبل نیز از لحاظ اجرا بسیار مطلوب‌تر است.

هاشمی با بیان اینکه نسبت به سالهای قبل آمار احکام صادره و اجرا شده قابل مقایسه نیست، گفت: در این جلسات موظف کردیم که در شهرستان‌ها نقاط اسیب‌پذیر در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی و در نهایت گزارشات لازم ارائه شود.

وی با اشاره به همکاری قوه قضاییه در صدور احکام ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در این جلسه نیز تاکید شد دستگاه‌هایی مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و شهرداری، آب منطقه و شهرسازی براساس قانون اجازه تخریب را دارند بتوانند در این بخش ورود پیدا کنند چرا که دستگاه‌های اشاره شده نیازی به حکم قضایی ندارند و می‌توانند براساس وظیفه ذاتی خودشان اقدام کنند.

هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که چه تعداد از آرای صادر شده برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز اجرا شده‌اند گفت: در برخی از جاها ۶۰ و در برخی از مناطق ۷۰ درصد از آراءها اجرا شده است و در استان تهران نیز کل احکام باید اجرا شود و نباید احکامی که قوه قضاییه صادر می‌کند به تأخیر بیفتد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم احکام صادر شده به ترتیب اجرا شود و این کار به صورت اتوماتیک وار عملیاتی شود و با این کار از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از ساخت و سازهای غیر مجاز مربوط به مسئولان است، گفت: ما نمی‌خواهیم در این موضوع ورود پیدا کنیم و دنبال اجرای قانون هستیم و اگر بخواهیم دنبال این موارد باشیم حاشیه‌های زیادی وجود خواهد داشت و اگر احساس کنیم ساخت و سازها به اشخاص خاص تعلق دارند گزارشات آن را به صورت محرمانه ارائه می‌کنیم.
اتمام حجت استاندار با مدیران فاسد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  استاندار کرمانشاه: کمبود کیت نداریم
  ابراز نگرانی استاندار سمنان از تعدد پاتوق‌های معتادان متجاهر
  استاندار قم: مسافرت 200 هزار نفر از شهر قم به سایر نقاط کشور
  استاندار اصفهان: با دستور وزیر بهداشت، حضور پزشکان بدون مرز در استان منتفی شد
  نامه مدیران ادوار بیمه سلامت به رئیس جمهور: قرنطینه کنید تا دیر نشده
  شرایط جدید پرداخت حقوق، پاداش و وام به مدیران و کارکنان + سند
  فیش‌های حقوقی مدیران بانک تجارت هم رسید + سند
  نخستین سالن یخی استاندار ایران +عکس
  سوسک و گوشت فاسد در بستنی و آش تجریش!
  فاسد ترین دولت پس از انقلاب از نگاه یک اقتصاددان/

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان