امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دور جدید مذاکرات برق ایران و ارمنستان

#1
Heart 
آغاز دور جدید مذاکرات برقی ایران-ارمنستان
دور جدید مذاکرات برقی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان امروز بعدازظهر با حضور وزرای نیرو و انرژی دو کشور با سه محور احداث نیروگاه مشترک مرزی، افزایش تهاتر برق و گاز و ساخت خط جدید انتقال انرژی در تهران آغاز می‌شود.
مهر: دور جدید مذاکرات برقی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان امروز بعد از ظهر با حضور وزرای نیرو و انرژی دو کشور در تهران آغاز می شود.

آذر ماه سال گذشته با حضور حمید چیت چیان و آرمن موسیسیان وزرای برق و انرژی ایران و ارمنستان دوکشور مذاکرات و توافق‌های مقدماتی درباره ساخت نیروگاه مشترک برق آبی بر روی ارس، تهاتر برق و گاز طبیعی و ساخت یک خط جدید انتقال بین دوکشور انجام شد.

با گذشت نزدیک به یکسال از انجام این مذاکرات امروز دور جدید رایزنی های دوکشور در حوزه برق، انرژی و تهاتر گاز با انرژی الکتریکی در تهران انجام می شود.

علاوه بر این، موضوع ترانزیت برق ایران و اتصال شبکه برق از مسیر ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان به روسیه از دیگر محورهای مذاکرات دو جانبه در تهران بود، ضمن انکه قرار بود مقامات ارمنی اقداماتی به منظور کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از ناشي از كارخانه مس آتاراك ارمنستان در حوزه آبی ارس را در دستور کار قرار بدهند.

در آستانه برگزاری این نشست دو جانبه برقی در تهران، رسانه های ارمنستان روز گذشته با انتشار گزارشی، اعلام کردند: " هویک آبراهیمیان نخست وزیر ارمنستان در آینده ای نزدیک به تهران سفر و با مقامهای ایرانی دیدار می کند که موضوع اصلی این مذاکرات افزایش تهار گاز و برق بین دو کشور خواهد بود."

این در حالی است که آرمن موسیسیان، وزیر انرژی ارمنستان تابستان سال جاری اعلام کرده بود: ایروان آماده خرید سالانه حدود دو میلیارد مترمکعب گاز از ایران است.

به گزارش مهر، ايران و ارمنستان سال 1383 قراردادي به منظور تهاتر گاز و برق امضا کردند که مطابق با اين توافق، قرار بود حجم صادرات گاز ايران تا سال 2010 ميلادي به يک ميليارد متر مکعب در سال افزايش يابد.

براساس این قرارداد، به‌طور متوسط روزانه باید بيش از يک ميليون متر مکعب گاز طبيعي از طريق تاسيسات مرزي نوردوز به اين کشور همسايه صادر شود که براي انتقال گاز طبيعي به ارمنستان خط لوله اي به قطر 30 اينچ و به طول 113 کيلومتر حدفاصل تبريز تا مرز ارمنستان ساخته شده است.

مدت قرارداد تهاتر گاز ايران و برق ارمنستان را 20 ساله بوده که قرارداد صادرات گاز ايران به ارمنستان يک قرارداد چهار جانبه ميان شرکت ملي صادرات گاز ايران، شرکت توانير، شرکت ايروان تي پي پي و شرکت برق ارمنستان است.

منبع: خبر گزاری مهر
دختر بودن یعنی  
.
.
.
.
.
.
.
.
.دنیایی پر از ظرافت دخترانگی 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Heart رئیس‌جمهور ارمنستان:حوزه قفقاز در حال تبدیل به سوریه‌ دیگر است
Heart مخالفت ارمنستان و آذربایجان با آتش‌بس
  دستورالعمل جدید آمریکا برای اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران !
Heart تبریک سفیر ایران به نخست وزیر جدید عراق
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
  آچمز آمریکا مقابل ایران ؛ موشک ایران همه را شگفت زده کرده است
  ویروس کرونا: آخرین اخبار، علائم و درمان ویروس جدید کرونا در چین و ایران
  آغاز چراغ خاموش مذاکرات قطر
  ایران دارای رتبه اول فاصله طبقاتی در دنیا!/رشد نگران کننده ی آمار خودکشی در ایران!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان