امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانشگاه آزاد "فقط و فقط" برای پول ظرفیت‌ها را افزایش داد

#1
Heart 
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با انتقاد از روند دانشگاه آزاد در زمینه توسعه بی‌ضابطه تحصیلات تکمیلی گفت: دانشگاه آزاد فقط و فقط برای پول ظرفیت‌ تحصیلات تکمیلی را افزایش داده است.
دانشگاه آزاد "فقط و فقط" برای پول ظرفیت‌ها را افزایش داد
به گزارش جهان، علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص افزایش ظرفیت حساب نشده دانشگاه‌ آزاد در پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اظهار داشت: توسعه در هر مقوله‌ای امر خوبی است، اما اگر به شکل نادرست ایجاد شود به نقطه مقابل آن تبدیل و به ضرر سیستم تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله دانشگاه آزاد در این چارچوب می‌گنجد، گفت: آقای دکتر میرزاده گفتند به کوری چشم دشمنان، دانشگاه آزاد تا پایان این ترم تعداد کارشناسی‌های ارشد خود را به ۵۰۰ هزار نفر می‌رساند و انتقاد کرده که چرا دولت تنها ۴ درصد از ورودی دکتری را پذیرفته است. نتیجه این می‌شود که دانشجویان به خارج از کشور می‌روند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی ادامه داد: در یک هرم آموزشی طبیعی، تعداد تکنسین‌های کشور باید زیاد، کارشناسی‌ها کم، کارشناسیارشد‌ها کمتر و تعداد دانشجویان دکترا بسیار کمتر باشد.

*دانشگاه آزاد با اقداماتش هرم آموزشی کشور را وارونه می‌‌کند

آهون‌منش با بیان اینکه دانشگاه آزاد اعلام کرده در کلیه رشته‌های فنی و مهندسی که جاذبه‌های زیاد دارند بدون کنکور و بدون محدودیت به هر تعدادی دانشجو می‌پذیرد، گفت: دولت در برنامه ششم توسعه تصویب کرده سالیانه ۸۰۰ هزار نفر کاردان تربیت شوند، حال اگر دانشگاه آزاد در همه رشته‌های پرجاذبه کارشناسی دانشجو بگیرد دیگر چه کسی حاضر است به سمت رشته‌های کاردانی برود و به همین دلیل هرم آموزشی کشور وارونه می‌شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: دانشگاه آزاد تعداد ظرفیت‌‌های دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی را افزایش داده، اما اعضای هیئت‌علمی که بتواند این افراد را هدایت کند و ابزارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی مورد نیاز را ندارد.

*دانشگاه آزاد "فقط" و "فقط" به خاطر پول ظرفیت تحصیلات تکمیلی را افزایش داده است

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد فقط و فقط برای پول به چنین اقدامی دست زده است. آقای میرزاده می‌گوید چون دانشگاه آزاد در حال ورشکستگی است تنها راه این است که تعداد دانشجویان را افزایش دهیم تا از ورشکستگی دانشگاه جلوگیری کنیم. با این دیدگاه حقیقتا ما راهی به سمت توسعه آموزش عالی نخواهیم برد.

*با این اقدام دانشگاه آزاد به سوی سونامی دانشجویان بیکار کارشناسی‌ارشد و دکتری پیش می‌رویم

آهون‌منش با اشاره به اینکه در آینده با سونامی دانشجویان بیکار دکتری و کارشناسی‌ارشد روبرو خواهیم شد، گفت: دیدگاه دانشگاه آزاد این است که من مسئول تربیت فارغ‌التحصیلان هستم و کاری به اشتغال آنها ندارم، در حالی که این دیدگاه اشتباه است. امکان ندارد شما امکانات داخلی کشور را صرف افرادی کنید که در آینده برای آنها شغلی وجود ندارد.

*اعتراض اتحادیه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی به رویه افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد

وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی به این رویه دانشگاه‌ آزاد اعتراض کرده است، یادآور شد: بنده به دیدگاه‌های آقای میرزاده پاسخ دادم و در این زمینه به آقای وزیر، مجلس و شخص میلی‌منفرد معاون آموزشی وزارت علوم اعتراض کردیم.

*وزارت علوم رسما اعلام می‌کند ما از عهده دانشگاه آزاد بر نمی‌آییم

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به پاسخ وزارت علوم در این زمینه، گفت: وزارت علوم رسما و صریحا اعلام می‌کند که من در مورد دانشگاه آزاد کاری نمی‌توانم انجام دهم و به عبارت بهتر ما از عهده دانشگاه آزاد برنمی‌آییم.

*دانشگاه آزاد افزایش ظرفیت دکتری را خارج از ضوابط وزارت علوم ظرفیت‌سازی کرده است

آهون‌منش تاکید کرد: وزارت علوم اعلام می‌کند به این رشته‌ها مجوز نداده و دانشگاه آزاد افزایش ظرفیت دکتری را خارج از ضوابط وزارت علوم ظرفیت‌سازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب به سیستم آموزش عالی کشور بازگشت به قانون است، گفت: همه باید به قانون تمکین کنند و به خاطر بی‌پولی نظام آموزشی کشور را به هم نزنند.
دانشگاه آزاد "فقط و فقط" برای پول ظرفیت‌ها را افزایش داد 1
پاسخ
آگهی
#2
از اولشم این دانشگاه ازاد خودشو خوب نشون نداد
دانشگاه آزاد "فقط و فقط" برای پول ظرفیت‌ها را افزایش داد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  اقدامات کشورهای مختلف در پی افزایش مجدد شیوع کرونا
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
  نتایج آزمون‌های زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اعلام شد
  افزایش احتمال انتقال کرونا در محیط‌های بسته
  ظرفیت بخش کرونای بیمارستان میناب تکمیل شد
  تولید نانو پوشش ضد ویروس کرونا توسط محققان دانشگاه اراک
  افزایش ۱۵ درصدی مستمری کمیته امدادی‌ها
  افزایش احتمال انتشار و انتقال کروناویروس با کولر گازی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان