امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزئیات تازه ازبدهی۹۰۰۰میلیاردتومانی زنجانی

#1
Heart 
رئیس سازمان حسابرسی از ارسال گزارش ویژه‌خواران به دولت خبر داد و گفت: حجم دارایی‌های بابک زنجانی، با بدهی‌های وی که ۹ هزار میلیارد تومان است، برابری می کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اکبر سهیلی‌پور رئیس سازمان حسابرسی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در وزارت امور و اقتصاد دارایی برگزار شده بود با اشاره به رسیدگی حساب های ۳۴ هزار شرکت در این سازمان اظهار داشت: این شرکت‌ها شامل شرکت‌های دولتی، خصوصی و بورسی هستند.

وی با بیان اینکه آمار شرکت‌های مورد رسیدگی در سازمان حسابرسی اصلا مطلوب نیست، گفت: در سال گذشته ۲۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی داشته‌ایم که با احتساب به این آمار رسیدگی به ۳۴ هزار شرکت در سازمان حسابرسی خیلی رقم کمی است.

سهیلی پور با اشاره به پرونده منصور آریا تصریح کرد: درباره پرونده منصور آریا قوه قضاییه و مسئولین ناظر بر سازمان خواستار اطلاعاتی شدند که ما در اسرع وقت گزارش‌ها را به آنها ارائه دادیم؛ این گزارش‌ها از دو سال قبل از نمایان شدن اختلاف تهیه شده بود.

رئیس سازمان حسابرسی تاکید کرد: براساس این گزارش در سال اول بدهی گروه آریا ۷۰ میلیارد تومان و در سال دوم ۱۷۰ میلیارد تومان بودکه البته ما تذکرات لازم را به مسئولان مربوطه دادیم و گفتیم وثیقه کمی توسط گروه آریا دریافت شده است.

سهیلی پور ادامه داد: ۴۰ درصد از وثیقه گروه آریا ملکی است، ۲۰ درصد به صورت چک و سفته ذینفع شرکت های زیرمجموعه بود و ۲۰ درصد دیگر وثیقه نداشت؛‌اما از آنجایی که گروه آریا با دریافت تسهیلات جدید بدهی خود را تسویه می‌کرد احساس خطر کردیم و گفتیم این شرکت ریسک بالایی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه تدوین استانداردهای حسابداری و حسابرسی از دیگر اهداف این سازمان است گفت: هم اکنون استانداردهای حسابرسی ملی را بر عهده داریم همچنین بخاطر ورود به بورس و افزایش مبادلات بین المللی تدوین و ترجمه استانداردهای بین المللی را آغاز کرده‌ایم.

رئیس سازمان حسابرسی گفت: آمار دارایی های شرکت های دولتی که در این سازمان رسیدگی شده ۱۱ میلیون و ۸۷۱ هزار میلیارد ریال است.

* بدهی بابک زنجانی ۹ هزار میلیارد تومان است

سهیلی پور در بخش دیگر از سخنان خود درباره رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در سازمان حسابرسی گفت: ما حسابرس‌ها موظف هستیم اطلاعات‌مان را به کسی ندهیم اما چون این موضوع مطرح و رسانه‌ای شده توضیحاتی را می‌گویم؛ به مجرد طرح پرونده در قوه قضاییه آقای محسنی‌اژه‌ای بنده را صدا کرد و گفت چه کاری در این باره انجام داده‌اید؟ من بلافاصله بررسی‌های صورت گرفته در سازمان را تقدیم کردم.

وی با بیان اینکه اطلاعات سازمان حسابرسی با آنچه که رسانه‌ای شده برابر است ، گفت: بدهی بابک زنجانی ۲ میلیارد و ۴۰۰ هزار یورو معادل ۹ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان حسابرسی تصریح کرد: بابک زنجانی بخشی از پولها را به خارج از کشور منتقل کرده و به پیمانکاران می‌داد ولی بخشی را در اختیار پیمانکاران قرار نمی داده است ؛ همچنین زنجانی بانکی را در مالزی تاسیس کرده که عملا در این بانک بخشی از پولهای شرکت های داخلی وجود دارد که به عنوان پول خود بابک زنجانی مطرح است.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه حجم دارایی‌های بابک زنجانی در داخل و خارج از کشور چقدر است و آیا امکان تسویه بدهی وی وجود دارد گفت: درباره دارایی‌های بابک زنجانی اطلاعات کاملی ندارم ولی تا جایی که می‌دانم وی بسیار هوشیار بوده و بسیاری از دارایی‌های خود بخصوص هواپیماهایش در خارج از کشور را محفوظ دارد.

سهیلی پور تاکید کرد: آنطور که قوه قضاییه اعلام کرده دارایی‌های بابک زنجانی با بدهی‌های وی در داخل کشور منطبق است و بررسی‌های ما نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان حسابرسی درباره پرداخت بدهی بابک زنجانی به شستا گفت: بابک زنجانی قبلا گفته بود ۵.۲ میلیارد دلار توسط بانک FIB ( بانک بابک زنجانی در مالزی ) به حساب بانک مسکن برای تامین اجتماعی واریز کرده ولی با استعلام تامین اجتماعی مشخص شد که پولی واریز نشده است.

وی گفت: این اتفاق فقط برای تامین اجتماعی نیفتاده چرا که بابک زنجانی به بسیاری از شرکت‌ها اعلام کرده که فلان مبلغ از طریق بانک خودش در مالزی به حساب آنها واریز شده ولی بعد از استعلام مشخص شد که یک ریال هم به حساب این بانکها واریز نشده است؛ تمام مکاتبات در بانک مالزی با امضای بابک زنجانی انجام می‌شده است.

*گزارش ویژه‌خواران را به دولت داده‌ایم

وی درباره بررسی‌ های سازمان حسابرسی درباره دستور رئیس جمهور در مبارزه با ویژه خواری اظهار داشت: در وزارتخانه‌های مختلف کمیته‌هایی برای مبارزه با ویژه‌خواری تشکیل شده که وظیفه جمع آوری اطلاعات و ارایه آن به دولت را بر عهده دارد، سازمان حسابرسی هم بر حسب وظیفه این کار را انجام داده و گزارش مربوطه را به کمیته مبارزه با ویژه‌خواری وزارت اقتصاد تقدیم کرده که وزارتخانه هم گزارش را به دولت ارائه داده است.

رئیس سازمان حسابرسی گفت: در این گزارش اطلاعاتی درباره کسانی که به نقل و انتقال پول در خارج از کشور می‌پردازد ارائه شده و مسئولیت صحت یا عدم صحت آن بر عهده دولت خواهد بود.

وی با اشاره به منابع صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ۴۰ میلیارد دلار منابع دارد که از این میزان ۱۳ میلیارد دلار نیز تسهیلات پرداخت کرده است.

خبرنگار تسنیم پرسید: در هفته های گذشته دو آمار متفاوت درباره معوقات بانکی از سوی بانک مرکزی و قوه قضاییه مطرح شد که آمار بانک مرکزی بیانگر معوقات ۸۴ هزار میلیاردی و آمار قوه قضاییه بیانگر معوقات بیش از ۱۰۰هزار میلیاردی است،‌با توجه به این دو آمار متفاوت آمار سازمان حسابرسی از میزان معوقات بانکی چقدر است؟

سهیلی پور با بیان اینکه آمار مطالبات معوقات را ندارم تصریح کرد: همواره اختلاف نظری با بانک ها داشتیم مبنی بر اینکه افرادی که بدهکار هستند با انعقاد قرارداد جدید با زمان بندی جدید از گروه معوقات بانکی خارج میشوند ولی در حقیقت جزو همان مطالبات معوق قرار دارد؛ ولی با این وجود و با توجه به بررسی‌های سازمان حسابرسی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر به واقعیت نزدیک است.

وی درباره بررسی سازمان حسابرسی درباره گزارش احمد توکلی مبنی بر رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به یک تاجر روغن گفت: به این پرونده وارد نشده‌ایم چرا که نه مرکز پژوهش‌های مجلس و یا سازمان های دیگر درخواستی از ما برای رسیدگی به این موضوع نداشته اند.
جزئیات تازه ازبدهی۹۰۰۰میلیاردتومانی زنجانی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شیوه عجیب دختران جوان برای سرقت از تازه عروسها
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
  تازه ترین خبرها از بارداری اولین مرد جهان + عکس
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
  افشاگری جنجالی از طلاق محسن افشانی و همسرش + جزئیات !
  لزوم ایجاد موج تازه‌ای از بازآموزی روش‌های پیشگیری از کرونا
  مرگ عجیب تازه عروس در آرایشگاه شمال تهران
  جزئیات برنامه جاسوسی تل‌آویو از فلسطینیان !
Shocked جزئیات حریق در انبار غلات مرکز مازندران .. سهل‌انگاری دلیل حادثه !
Heart جزئیات جدید از رای دادگاه ‌کارگران شرکت هپکو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان