امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

7 راه برای شکستن منطقه راحتی و داشتن زندگی هیجانانگیز

#1
..
7 راه برای شکستن منطقه راحتی و داشتن زندگی هیجانانگیز 1 زندگی خیلی راحت اسیر رکود و یکنواختی میشود.
خودتان را عمیقتر و عمیقتر در آن منطقه راحت، گرم و نرم و ایمن فرو ببرید.
اما اگر میخواهید زندگی را ارتقاء دهید، لازم است دیر یا زود پایتان را از آن منطقه بیرون بگذارید. چون در این صورت است که میتوانید تجربیات جدید و هیجانانگیر به دست آورید؛ در آن صورت است که به جای یکنواختی به آزادی دست پیدا میکنید.
در زیر به 8 ایده که میتواند به شما برای بیرون آمدن از منطقه راحتیتان کمک کند، اشاره میکنیم. بعضی از این ایدهها این روند را برایتان سریعتر میکنند. بعضی از آنها هم کارهایی هستند که هیچوقت حتی فکر انجامش را هم نمیکردید (با فراموششان کرده بودید).
1. با ترسهایتان روبهرو شوید، اما قدم به قدم.
این یکی از بهترین راهها برای غلبه بر ترسها و بیرون آمدن از منطقه راحتی است. آنچه که ما را در منطقه راحتیمان نگه میدارد معمولاً یک ترس یا روبهرو شدن با آن ترس است. این برای این دو مشکل راهحل خوبی است. به شما این امکان را میدهد کمکم منطقه راحتیتان را کمی گستردهتر کنید تا ناراحتی و ترس آن کمتر شود.
مثلاً اگر فردی هستید که در موقعیتهای اجتماعی کمی عصبی و مضطرب میشوید، ممکن است نتوانید فوراً از کسی درخواست دوستی و آشنایی کنید. ترس از طرد شدن باعث میشود خیلی از ما اصلاً آن درخواست را مطرح نکنیم.
باید درعوض قدمهای کوچک بردارید. مثلاً اول با آدمها سلام و احوالپرسی کنید. یا سعی کنید در محیطهایی مثل اینترنت با آدمهای بیشتری حرف بزنید. بعد مکالمات حضوری در مدرسه یا محلکار داشته باشید.
میتوانیم بگوییم که باید کمکم حساسیت خودتان را نسبت به موقعیتهای اجتماعی یا هر چیز دیگری که از آن واهمه دارید، کم کنید. یا اگر بخواهیم خوشبینانهتر به آن نگاه کنیم، در خودتان شجاعت ایجاد کنید و منطقه راحتیتان را در این بخش از زندگی گستردهتر کنید.
ازاینرو، خیلی مهم است که اول ترستان را بشناسید. بعد برای کم کردن تدریجی ناراحتی ناشی از آن برنامهریزی مرحلهبهمرحله کنید.
2. یک چیز عجیب را امتحان کنید.
یک راه مشخص برای بیرون آمدن از منطقه راحتیتان این است که یک کار جدید را امتحان کنید. اما یک انتخاب جالبتر این میتواند باشد که یک کار عجیب انجام دهید. وقتی چیز جدیدی را انتخاب میکنید، احتمال اینکه آن را مطابق با شخصیتتان انتخاب کنید خیلی زیاد است. به همین دلیل تجربیاتتان محدود خواهد بود. درعوض، سعی کنید چیزی خارج از شخصیتتان انتخاب کنید. چیزی که اصلاً شبیه شما نیست. کاری که هم خودتان و هم اطرافیانتان باور نکنند که انجامش دهید.
3. آشناییت جدید ایجاد کنید.
این شما را در معرض تجربیات، نقطهنظرات و علایق جدید قرار میدهد. منظور این نیست که به همان طریق قدیمیتان با افراد جدید آشنا شوید. سعی کنید بیوگرافی درمورد کسی که هیچ شناختی درمورد او ندارید، به دست آورید. از نویسندهای که قبلاً نمیشناختید یک کتاب بخوانید. در ویکیپدیا درمورد یک موضوع جدید مطالعه کنید.
4. دوستی را با خود همراه کنید.
بیشتر وقتها اینکه تنها نباشید راحتتر است و این برای خیلی از موقعیتها صدق میکند. مثلاً وقتهایی که میخواهید پرش احساسی را تجربه کنید که شما را از منطقه راحتیتان بیرون میکشد.
باید بگوییم که این یکی از محبوبترین راههای بیرون آمدن از منطقه راحتی است. اگر میخواهید به میهمانی بروید که آدمهای کمی را در آن میشناسید، بردن یکی از دوستانتان همراه خود راحتتر به نظر میرسد. اگر تصمیم گرفتهاید که برای ورزش به باشگاه بروید، مطمئناً همراه شدن با یک دوست پشتکار شما را بیشتر میکند.
اما همراه کردن دوستان، معایبی هم دارد. اگر در آن میهمانی همراه دوستتان باشید، احتمال اینکه با افراد جدید آشنا شوید کمتر خواهد شد. اگر قرار است با دوستتان به باشگاه بروید، ممکن است باعث شود همه وقت را به حرف زدن بگذرانید و تمرکز کمتری روی تمرینتان داشته باشید.

5. به خودتان آموزش دهید.
منطقه راحتیتان شما را از خطرات خیالی در امان نگه میدارد. شاید چیزها به آن اندازه که تصور میکنید ترسناک یا سخت نباشند؟ کمی تحقیق کنید. به دست آوردن کمی اطلاعات درمورد موضوع میتواند کمی از ترس و نگرانی شما را کم کند.
در گوگل بررسی کنید. کتاب و بلاگهای مربوط به آن را بخوانید. از کسی که قبلاً آن تجربه را داشته سوال کنید. با اینکارها نه تنها احساسات منفیتان کمتر میشود بلکه کلی نکات ارزشمند و عملی هم یاد میگیرید.
6. ذهنتان را با خاطرات مثبت لبریز کنید.
باوجود آنچه ذهن و احساساتتان ممکن است به شما بگوید، بیرون آمدن از منطقه راحتی میتواند خیلی مفرح باشد. به دفعات قبلی که منطقه راحتی خود را شکستید فکر کنید. روی خاطرات مثبت متمرکز شوید. احتمالاً یادتان خواهد آمد که اصلاً بد نبوده و اتفاقاً بسیار هیجانانگیز و مفرح هم بوده است.
خیلیوقتها قبل از شروع کاری جدید، خودبهخود تجربیات منفیمان را به یاد میآوریم. و خاطرات مثبت و خوشایند گذشته را فراموش میکنیم. اسیر این تله نشوید. اجازه بدهید که خاطرات مثبت ذهن شما را پر کند.
7. برای ارتقاء وضعیت خودتان از روشهای دیگر استفاده کنید.
درکنار به خاطر آوردن خاطرات مثبت، کارهای زیادی هست که برای ارتقاء موقت وضعیت احساسیتان میتوانید انجام دهید. در زیر به لیست کوتاهی از آن اشاره میکنیم:
· از موسیقی استفاده کنید. به موزیکهای شاد و انگیزهدهنده گوش دهید.
· از حرکات بدنتان استفاده کنید. اینکه چطور از بدنتان استفاده کنید بر احساس شما اثر میگذارد. با اعتمادبهنفس راه بروید و مطمئن باشید خیلی زود اعتمادبهنفستان بالا میرود. اگر با هیجان راه بروید، خواهید دید که خیلی زود احساس هیجان بیشتری خواهید کرد.
· از تخیلتان استفاده کنید. چشمانتان را ببندید. مجسم کنید که چقدر همه چیز عالی پیش خواهد رفت. چقدر احساس عالی و شگفتانگیزی دارید. این خیلی بیشتر از تجسم منفی کارهایتان کمکحالتان خواهد بود.
· از مدیتیشن استفاده کنید. راه و روشهای مدیتیشن و تمرکز را یاد بگیرید و بااستفاده از آنها میفهمید که چقدر برای ایجاد رویکردی مثبت در شما مفید هستند.
· از تنفستان استفاده کنید. از تنفستان میتوانید بعنوان روشی سریع برای آرام کردن خود استفاده کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط "تنها"
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان