امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پایان دنیا(قیامت)

#1
Smile 
پایان دنیا اتفاقی است که روز به روز در باره ی آن نظریات مختلف و گوناگونی ساخته می شود و برای هر کدام زمان خاصی پیش بینی می شود. مسئله ی پایان دنیا، مسئله ای است که در دین مبین اسلام هم به آن اشاره شده است، اما زمان آن را مشخص نکرده است و اگر انسان تا حدی پاک سیرت و خداپرست باشد، بدون شک خداوند چیزهایی را به او نشان می دهد که پی به آخر دنیا خواهد برد. متأسفانه عده ای که فریب وسوسه های شیطان و تصورات شیطانی را می خورند، هر کدام بر اساس جهالت های گوناگونی که بر تفکر او غالب می شود، زمانی را برای پایان دنیا بیان میک ند، که بعد از اتمام آن زمان، هیچ اتفاقی رخ نداده و نمی دهد.

افراد زیادی ادعای پایان دنیا را داشتند و پیش گویی هایی کردند و هیچ کدام به حقیقت وقوع پیدا نکرده است. دلیل اصلی این که این پیش گویی ها همه و همه دروغین از آب درآمده اند و هیچ کدام به وقوع نپیوسته اند، جهل و نادانی ای است که دنیا نسبت به دین مبین اسلام و اندیشه های شگرفت کتاب الهی و آسمانی قرآن کریم دارند.

اگر مردم جهان قرآن کریم را حتی برای یک بار گذرا مطالعه کنند، پی خواهند برد که مسأله ی عظیم و بزرگ و شگرفت پایان دنیا به راحتی و آب خوردنی که می گویند نیست.

پایان دنیا احتیاج به یک سری مسائل خاص و نکات مهم و اتفاقات جزئی و کلی فراوانی دارد که همچون زنجیره ای از نقطه خاصی شروع می شود و تا نقطه ی اوجی طول می کشد و منجر به نقطه ی فرودی می شود.

پس پایان دنیا به این نیست که هر کس طبق توهمات و تفکرات نامعقول و سفسطه ای که به ذهنش می رسد، پایان دنیا را پیش بینی کند و رخ دادن آن را به مردم اعلام کند.


همان طور که بیان کردیم پایان دنیا احتیاج به یک نقطه ی شروع از سلسه اقفاقاتی است که زنجیره ای منجر به پایان دنیا خواهند شد.چنانچه به دین مقدس اسلام و کتاب قرآن و گفته های پیامبران و امامان توجه شود، به این نکته ی اساسی پی خواهید برد که پایان دنیا یک امر بچه گانه نیست که شخصی بیاید به خاطر جهل و سفسطه ای که دارد، بر اساس توهماتی که در تفکرش و مخیله اش رخ می دهد، اظهاراتی بیان کند که پایان دنیا فلان روز است.

خداوند در کتب آسمانی و سخنان پیامبران و ائمه اطهار به این امر به صراحت و روشنی اشاره فرمودند که قیامت(به قول مدعیان پایان دنیا) حقیقت دارد و از زمان وقوع آن مردم را آگاه نکرد تا به تعمال خود بیشتر تفکر کنند.

همچنین در این کتب و سخنان این بزرگواران الهی، به روشنی و صراحت مشخص شده است که پایان دنیا احتیاج به یک سلسه مراتب دارد که از زمانی شروع و به زمانی ختم می شود.

این نکته اصلی را هم بیان کنم که قیامت ،آنچه که پایان دنیا می خوانندش، شرایطی دارد که در قرآن و روایات مختلف به نمونه هایی از آنها اشاره شده است. از جمله مختصری از این نکات را بیان می کنم :

* مردان مثل زنان و زنان مثل مردان می شوند،

* مساجد خالی از مردم می شوند،

* فساد دنیا را فرا می گیرد،

* دین اسلام و قرآن دچار تحریف می شوند،

و ....

تازه این اول راه قیامت است، چرا که بعد از این حوادث ما ظهور حضرت مهدی عج را داریم که در این میان اتفاقات خاص خودش رخ می دهد.

در مراحل بعد از ظهور و اتفاقات بعد از ظهور زمان قیامت فراخواهد رسید.


بر اساس این سیری که در روایات و قرآن به صراحت بیان شده است، به روشنی مشخص است که حادثه ی قیامت یا پایان دنیا، حادثه ای نیست که مسخره ی تفکرات عده ای آدم از دین و خدا و قرآن و اسلام بی خبر، به راحتی بیان شود.

جای تأسف دارد که ما به همین راحتی بخواهیم حرف چنین افرادی را باور کنیم. کسانی که ضد دین خدا و ضد دین اسلام هستند و هیچ شناختی از دین مقدس اسلام ندارند و روز به روز بر توهینات خود نسبت به آن اقدامات شرورانه ای می کنند که یا قرآن سوزی می کنند یا قرآن را زیر پا لگد کوب می کنند.

آیا چنین کسانی صلاحیت اظهار نظر درباره ی دین مقدس اسلام را دارند؟

به نظر من این نظرات مزخرفی که در این باره داده می شود، همه بازار گرمی نامتفکران غربی برای انحراف افکار عمومی مردم مسلمان می باشد. چرا که برای مسلمانان به روشنی و صراحتی که در روایات و قرآن بیان شده است، قیامت یا همان پایان دنیا، زمان شرایط و مکان خاص خود را دارد.


کسانی که به قول خود پیش گو بودند، شاید در مواردی صحت ماجراهایی را، آن هم به مدد علم و معرفت خود نسبت به آن مسائل، پیش بینی می کردند، اما پیش بینی درباره ی پیایان دنیا به همین راحتی نیست، چرا که شرایط، لوازم، حوادث جزئی و کلی ای که لازمه ی بروز آن هستند، باید نمایان شوند تا قیامت و پایان دنیا رخ دهد.

قرآن و دین مقدس اسلام، ظهور حضرت مهدی عج را برترین و والاترین و اساسی ترین اتفاق برای قیامت و پایان دنیا قرار داده است.


جا دارد مسأله ای مهم را بیان کنم :

اگر قرار بر وقوع پایان دنیا باشد، متدینی که نام او را نخواهم برد، قریب به ۱۷ الی ۱۸ سال قبل الهاماتی به او شده است که واقعه ای بس عظیم ۱۰۰ سال دیگر به وقوع خواهد پیوست.

حادثه ای که به خاطر شایعاتی از این قبیل، از گفتن آن پرهیز می کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Brick شیطان به وسیلۀ زینت دادن متاع‌های دنیا در عقیدۀ انسان نفوذ می‌کند و..
  برخورد دنیا با اهل دنیا!
  آیا پیامبر(ص) فرمودند هر کس بشارت پایان ماه صفر را بدهد بهشت بر او واجب می شود؟
  آیا پیامبر اسلام به شهادت رسیدند یا به مرگ طبیعی از دنیا رفتند؟
  عذاب زنان گناهکار در قیامت
  مدت حکومت امام زمان (عج) چقدر است و چقدر با قیامت فاصله دارد؟
  سرانجام تبهکاران در قیامت چگونه است؟
  بهترین روش دنیا برای ترک استمنا * پست ثابت *
  قیامت جای عذرخواهی نیست!
  چرا روز قیامت از هم فرار می کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان