امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تحلیلی بر ائتلاف علیه داعش توسط آمریکا

#1
Heart 
داعش و گروه‌های تروریستی سلفی تکفیری که تا چند وقت قبل با عنوان جبهه ی معارضان علیه دولت سوریه مستقیماً حقوق اشرار خود، تسلیحات موردنیاز و منابع اطلاعاتی و عکس‌های ماهواره ای را از آمریکا و کشورهایی همچون فرانسه، انگلیس و بعضی از مرتجعین منطقه همچون عربستان دریافت و تحت اشراف آنان عملیات نظامی و تروریستی اجرا می‌نمودند.
به گزارش جهان به نقل ار سراج؛ داعش و گروه‌های تروریستی سلفی تکفیری که تا چند وقت قبل با عنوان جبهه ی معارضان علیه دولت سوریه مستقیماً حقوق اشرار خود، تسلیحات موردنیاز و منابع اطلاعاتی و عکس‌های ماهواره ای را از آمریکا و کشورهایی همچون فرانسه، انگلیس و بعضی از مرتجعین منطقه همچون عربستان دریافت و تحت اشراف آنان عملیات نظامی و تروریستی اجرا می‌نمودند. اما حال با دست‌درازی به منافع راهبردی آمریکا در منطقه به‌ویژه بخشی از کردستان عراق و کشتن خبرنگار آمریکایی- صهیونیستی دگربار به دشمن سرسخت آمریکا تبدیل گردید. در این نوشتار به بررسی سخنان رئیس‌جمهور اوباما در سالروز واقعه ی تروریستی و مرموز ۱۱ سپتامبر می‌پردازیم.

از چند وقت قبل دولت ایالت متحده ی آمریکا با فرافکنی‌های رسانه ای حکومت قانونی و مردمی سوریه را به نقض حقوق بشر متهم نمود تا بتواند با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی صهیونیست و مرتجعین منطقه، کمر مقاومت و محور ضد صهیونیستی و رژیم کودک کش را بشکند. اما برخلاف تمامی راهبردهای دولتمردان آمریکا و هم‌پیمانانش، حکومت مستقل و کارآمد جمهوری اسلامی ایران که دفاع از مستضعفین را به‌عنوان یک اصل برای خود مفروض دانست و دست یاری مردم مظلوم و بی‌پناه سوری را فشرد و نیز در حفظ انسجام درونی و مقابله با خشونت‌طلبان و تروریست‌های افراطی و وابسته به کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی آسیایی به‌ویژه لیبیایی، مصری، سعودی، یمنی و.. به‌شدت عزم خود را جزم نمود و در برابر گروه‌های تروریستی آموزش‌دیده، مقاومت کرد. این ایستادگی هرچند در وهله ی اول به مذاق بسیاری از سیاسیون کشورهای مختلف جهان خوش نیامد. بر همین اساس آمریکا و دیگر جریان استکباری در جهان، اقدامات مقابله گرایانه با تروریست‌های تکفیری در سوریه توسط جمهوری اسلامی ایران را محکوم نمودند.

اما استدلال جمهوری اسلامی ایران و نیز برداشت دقیق و راهبردی نظام اسلامی از وقایع سوریه همچون قانونی بودن دولت بشار اسد، قرار گرفتن مردم سوریه در پشت حکومت اسد، حمایت صهیونیست‌ها از جناح مقابل، خطر شکل گری جریان تروریستی در منطقه، حفظ انسجام محور مقاومت، مقابله با خشونت و ترویج تکفیر در منطقه، توانست پس از گذشت چند ماه، هوشیاری نظام اسلامی و آینده‌نگری آن در عرصه ی سیاسی و بین‌المللی را به رخ همگان بکشاند. ولی این راهبرد نیز باز چشمان خواب‌آلود غرب به‌ویژه آمریکا و مرتجعین منطقه در صدور تروریست به شامات را بیدار نکرد. تا جایی که پس از ورود داعش و گروه‌های تکفیری مختلف به عراق و همکاری با عمال بعثی و منافق بعضی از شهرها، پیشروی‌های قابل‌ملاحظه ای نسیب دست‌پرورده‌های آمریکا و داعش گردید تا جایی که خطر تجزیه ی عراق به گوش می‌خورد. اما باز نیز جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت مظلوم عراق ایستادگی کرد.

ورود بزرگان و علمای عراق به‌ویژه علمای شیعه در دفاع از کیان و یکپارچگی ملی عراق، غرب و سردمداران گروه‌های تروریستی را دچار سردرگمی راهبردی کرد. حضور میلیونی مردم در پادگان‌ها و لبیک به ندای مرجعیت شیعه کار را برای تروریست‌های تکفیری داعش سخت نمود. تا جایی که مجبور گردیدند به عقب‌نشینی راهبردی در بعضی از مناطق دست زنند و با شکست‌های فراوان در بخشی از استان موصل مستقر گردند. بر همین اساس پس از عقب‌نشینی داعش از مناطق مختلف، گروه‌های تروریستی تکفیری به فکر چاره ای جدید برا حفظ روحیه ی جنایت طلبانه خود افتادند. آنان که دیگر پس از نبرد چندساله در کنار هم به هویت‌سازمانی و مشخصی با کمک نیروهای بعثی طرفدار صدام (دیکتاتور معدم عراق) دست‌یافته بودند؛ این بار به سراغ منافع خالقان خود رفتند. حمله به بخشی از منافع آمریکا در کردستان عراق، کشتن ۲ خبرنگار آمریکایی و تهدید کشورهای غربی به بمب‌گذاری، دیگر برای استکبار قابل توجیه نبود.

دولت‌هایی که میلیاردها دلار از دریافت‌های مالیات‌دهندگان خود را خرج آتش‌افروزی در سوریه کرده بودند، دیگر توجیهی نسبت به این اقدامات نداشتند. تهدید شدن قلب اروپا و آمریکا به اجرای عملیات تروریستی، افکار عمومی این کشورها را به حرکت درآورد و موجی از اعتراضات سیاسی نسبت به دولتمردان سرازیر شد. درواقع این بار نیز دولت آمریکا که پس از امضای معاهده ی بغداد مجبور به ترک و اشغال گیری عراق شده بود، فضای برگشت و نیز حضور نظامی در منطقه را مساعد می‌دید. بر همین اساس با اقدام عوام‌فریبانه علیه تروریست‌ها و موضع‌گیری علیه داعش در ظاهر و حمایت تسلیحاتی از دیگر گروه‌های تروریستی در خلوت، توانست تبلیغات جهانی را به نفع منافع خود همچون حادثه ی ۱۱ سپتامبر، اجرایی کند. در همین راستا رئیس دولت تروریست پرور آمریکا، در نطق خویش به مناسبت سالروز حادثه ی ۱۱ سپتامبر راهبرد جدید دولت آمریکا را علیه داعش رونمایی کرد.

وی که در سخنرانی خود اعلام نمود با کمک ۴۰ کشور به مقابله با تروریست‌های افراطی (بخوانید تروریست‌های صادر شده از غرب) خواهد پرداخت. دست به اقدامی مضحکانه و رسانه ای علیه این گروه تروریستی زد. اوباما در بخش از سخنان خود اشاره داشت او ایران را جزو ۴۰ کشور برای مبارزه با داعش اضافه نخواهد کرد. جمله ای که با استقبال جمهوری اسلامی ایران یقیناً همراه خواهد شد.

اما آنچه که باید به‌عنوان نتیجه‌گیری در این نوشتار ذکر کرد، استقبال جمهوری اسلامی ایران به عدم همکاری با دولت آمریکا در مبارزه علیه گروه‌های دست‌پرورده این دولت است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، جمهوری اسلامی ایران نه تنها مخالف مبارزه با تروریست نیست بلکه از روز اول با شناخت ماهیت اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه همچون داعش، ارتش به‌اصطلاح آزاد، جبهه النصره و… دست به اقدام رسمی علیه مواضع این گروه چه درصحنه‌ی نبرد نظامی و چه درصحنه‌ی سیاسی زد و با حمایت از مردم مظلوم منطقه در کنار آنان ایستاد. جمهوری اسلامی ایران یقیناً افتخاری در کارنامه ی خود در مقابله با تروریست‌ها دارد که هیچ کشوری از آن برخوردار نیست. تقدیم بیش از ۱۷۰۰۰ شهید ترور، گواه این مدعاست.

بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها دست به مقابله با داعش خواهد زد بلکه از کشورهای صادرکننده ی تروریست نیز انتظاری نخواهد داشت که مقابله ی جدی با این گروه‌ها داشته باشد. کشورهایی که اسم خویش را در مبارزه با داعش و خشونت‌طلبی، ائتلاف ۴۰ گذاشتند که بهتر بود ائتلاف خود را ۴۰ دزد بغداد می‌نامیدند.
تحلیلی بر ائتلاف علیه داعش توسط آمریکا 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط فالگیران سایبری..♡
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان