امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هراس ترکیه از ارتش بشار اسد/ آیا روسیه پشت سوریه می‌ایستد؟

#1
Heart 
برخی ارزیابی‌ها نیز نشان می‌دهد که در صورت حمله زمینی به سوریه، روس‌ها سامانه دفاعی S-۴۰۰ را نیز در اختیار بشار اسد قرار خواهند داد.
هراس ترکیه از ارتش بشار اسد/ آیا روسیه پشت سوریه می‌ایستد؟
گروه بین الملل جهان نیوز: دلایل زیادی وجود دارد که ترکیه برای حمله نظامی به سوریه دچار تردید بشود.

به گزار جهان، ترک‌ها با وجود فشار سیاسی و رسانه ای آمریکا و متحدینش برای نجات کوبانی، همچنان اقدام خاص نظامی انجام نداده اند. مقامات ترکیه معتقدند که به تنهایی نمی‌توانند به سوریه حمله زمینی کنند و باید دیگر اعضای ائتلاف نیر در کنار آنها قرار داشته باشند.

اما اصلی‌ترین دلیلی که ترکیه را در حمله زمینی به سوریه دچار تردید کرده قدرت موشکی و دفاعی ارتش سوریه است. به همین دلیل ترکیه شرط عضویت موثر در ائتلاف علیه داعش را ایجاد منطقه پرواز ممنوع در بخشی از خاک سوریه اعلام کرده است. اما از این طرف آمریکایی‌ها به راحتی نمی‌توانند منطقه پرواز ممنوع در سوریه ایجاد کنند زیرا در آن صورت رسما وارد جنگ با سامانه های دفاع هوایی ارتش بشار اسد خواهند شد.

در این میان بر اساس برآوردی که ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا کرده ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه برای آمریکا در هر ماه یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. آنهم در شرایطی که یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم اقدام نظامی گسترده آمریکا در سوریه در دو سال اخیر شرایط اقتصادی این کشور بوده است. به همین دلایل ترکیه نیز از رویاروی با سامانه ‌های دفاعی ارتش سوریه ابا دارد.

بر اساس یک گزارش منتشر شده در آسوشیتدپرش سوریه یکی از توانمندترین سامانه‌های دفاع هوایی خاورمیانه را داراست.

بر اساس این گزارش، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه در طول سال‌های اخیر توسط بهترین سخت‌افزارهای روسیه تقویت شده‌اند؛ سوریه دارای موشک‌های زمین به هوا و هزاران اسلحه ضدهوایی با قابلیت حمله به هواپیماها در سطوح پایین‌تر است.

علاوه براین، مسکو سال گذشته میلادی و بعد از آنکه خبر فروش موشک‌های ضد هواپیمایی مدل S-۳۰۰ به سوریه را تائید کرد، منجر به خشم واشنگتن شد؛ این سامانه‌های موشکی در فناوری رهگیری هواپیماها پیشرو هستند.

این در حالیست که برخی ارزیابی‌ها نیز نشان می‌دهد که در صورت حمله زمینی به سوریه، روس‌ها سامانه دفاعی S-۴۰۰ را نیز در اختیار بشار اسد قرار خواهند داد. به همین دلیل کابوس ترک‌ها آن زمانی خواهد بود که مبارزه با S-۴۰۰ روسیه را بخواهند تجربه کنند.

این در حالی‌ست که بخش مطبوعاتی کرملین در بیانیه‌ای از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و گفتگو درباره تهدید گروه تروریستی داعش خبر داده است. در این بیانیه‌ آمده است: "علاوه بر تبادل نظر درباره مسائل بین‌الملل بر روی تهدیدات گروه تروریستی داعش تاکید شد."

به اعتقاد تحلیلگران ترک‌ها در این مذاکرات به دنبال برآورد جدیت روسیه در دفاع از سوریه بوده‌اند و اینکه روس‌ها تا چه میزان در تجهیز بیشتر ارتش سوریه در صورت گسترده شدن جنگ در این کشور، مصمم هستند. موضوعی که در دو سال اخیر جواب آن مشخص است زیرا روس در هیچ صورتی نمی خواهند آخرین پایگاه تحت نفوذ خود در خاورمیانه را از دست بدهند.
هراس ترکیه از ارتش بشار اسد/ آیا روسیه پشت سوریه می‌ایستد؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth ترکیه صادرات برق به لبنان را متوقف می‌کند!
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow بلغارستان روسیه را متهم اصلی انفجار و ترور معرفی کرد
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت
Heart پاسخ بشار اسد به درخواست ترامپ برای ترورش
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
Heart مسکو: اطلاعات موثق داریم که شماری جنگجو از سوریه به قره باغ انتقال یافته اند
Heart رئیس‌جمهور ارمنستان:حوزه قفقاز در حال تبدیل به سوریه‌ دیگر است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان