امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بحران عراق از زبان 3تن از مجاهدين عراقي

#1
Heart 
اوضاع امنيتي عراق پس از حمله داعش به برخي از استان هاي اين كشور تا حدودي بحراني شده است. بحران در همسايه غربي ما باعث شده اين موضوع مورد رصد خواص و عوام مردم ايران قرار گيرد.
به گزارش رویش نیوز، تعدادي از مجاهدين عراقي كه به تازگي از جبهه هاي جنگ عراق با داعش برگشته بودند و به زودي نيز عازم عراق هستند صحبت هاي جالبي از جزئيات بحران امنيتي عراق تشريح كردند. گرچه بازگو كردن همه اين جزئيات، با ملاحظات امنيتي همراه است و نمي توان آنها را منتشر نمود، ليكن شنيدن برخي مباحث ديگر مي تواند جالب باشد. اين نشست به همت تشكل رويش نيروهاي انقلاب اصفهان،برگزار شده بود.در ادامه قسمت هايي از صحبت هاي اين مجاهدين عراقي كه امكان نام بردن از ايشان نيست را بخوانيد:

تشريح كلياتي در مورد داعش، موصل، حزب بعث و...

در موصل بايد بدانيد كه فقط یک شهر داریم که شیعه نشین است، باقی هم سنی نشین دارد، هم طرفدار صدام، و پر است از سرداران حزب بعث و ... .

در مورد كليت حكومت عراق هم بايد بگويم، حکومت عراق پارلمانی است. ابتدا برای انتخابات فقط گروه ها شرکت می کردند و مردم به گروه ها رای می دادند. در انتخابات هر حزبی بیشترین رای را می گرفت دولت تشکیل می داد، دوره دوم به این روش اعتراضاتی شد. قانون انتخابات تغییراتی یافت و قرار شد گروه ها قبل از انتخابات اعضایشان را برای اتخاذ آرا معرفی کنند. در این انتخابات حزب اهل تسنن با اختلاف کمی پیروز شد. دادگاه انتخابات هم گفت با این اختلاف کم نمی توانید دولت تشکیل دهید. هر کس در پارلمان رای بیشتری آورد او دولت تشکیل می دهد. نوری مالکی که رای آورد مخالفان گفتند که نوری مالکی باید دو سوم رای مجلس را بیاورد و برای این کار نوری مالکی مجبور به توافق با همه گروه ها شد به طوری که دولت به شکل شرکتی شد. هر حزبی یک امتیازی گرفت و هر کس با یک اعتقاد و اندیشه ای وارد دولت شد. در این ۸ سال عربستان، قطر و حزب بعث هم بیکار نبودند. در دولت هم هر وزیری برای خود کار می کرد. در پارلمان سوم، نوری مالکی گفت که این سبک ایجاد دولت اشتباه است و اگر رای آوردیم دولتی مثل دولت اول تشکیل می دهیم. حزب دولت قانون در این انتخابات ۹۵ درصد آرا را به دست آورد. مخالفان که این وضعیت را دیدند با هماهنگی عربستان وتعدادي از گروه هاي نعاند داخلي و برخي همسايگان، برای ضربه زدن به دولت برنامه ریزی کردند. و الا اصلا داعش عددی نیست که بخواهد عراق را اشغال کند.
اما در مورد موصل و مشكلي كه باعث شد به اين سرعت داعشي ها موصل را تصرف كنند نكات مهمي را بايد بحث كنيم. استاندار موصل ، در ۸ سال گذشته همیشه با دولت مشکل داشته است، وی ارتش را قانع کرد که به خاطر حضور پلیس در موصل از شهر بیرون بروید. بعد هم با برخي قوميت ها هماهنگ کرده بود تا راه برای داعش از مرز سوریه باز شود. در شهر موصل یک گلوله جنگ آنچناني اصلا نشد. اعضای حزب بعث و برخي کردها با لباس داعش در خانه ها منتظر حضور داعشیان بودند. این ها در بغداد و دیاله و برخي مناطق ديگر هم مي خواستند همین کار را بکنند. و دولت را زیر سوال ببرند تا در قسمتی از عراق یک دولت دیگر تشکیل دهند. داعش این قدر نیرو ندارد. استاندار موصل الآن در اربیل است، سران خائن ارتش هم همینطور. اتفاقی که افتاد را مي توان گفت "یک انقلاب سیاه حزب بعث" بود. برخي قوميت ها بعد از سقوط کرکوک و موصل به عنوان دفاع از نوری مالکی وارد کرکوک شدند ولی اولین جایی که بر آن مسلط شدند پالایشگاه نفت بود. كركوك بهترين نفت عراق را از نظر كيفيت دارد.

اوضاع امنيتي فعلي عراق با توجه به جنگ رواني دشمنان

اينكه مي گويند در كربلا يا نجف درگيري و ناامني وجو دارد به هيچ عنوان صحيح نيست.اين ها جنگ رواني شبكه هاي رسانه اي و ماهواره اي حمايت كننده از داعش است. اينقدر دروغ گفتند كه مردم گمان مي كردند داعش دارد همه عراق را ميگيرد.اين اصلا واقعيت ندارد. در حال حاضر ارتش عراق و نيروهاي مردمي كه بسيج شده اند، منسجم شده اند و در حال كنترل اوضاع هستند. جاده كربلا – نجف امن ترين جاده عراق است و هيچ مشكلي نيست. دیشب آقای مالکی در سامرا بوده است و گفته است كه الآن نقطه صفر جنگ موصل است. مخالفان دولت مالكي فقط می خواستند به دولت ضربه بزنند و الآن تشکیل دولت جدید معطل مانده است. نيروهاي ارتش در مكان هايي آموزش هاي نظامي و چريكي لازم را ديده اند تا بتوانيم از اسلام و تشيع و عراق دفاع كنيم.داعش بیانیه ای داده با این مضمون که ما ارتش سفیانی هستیم و از نسل بنی امیه. این ها جنگ روانی داعش است، روزانه چندین بیانیه این طور براي اختلاف می دهند. داعشی ها خودشان هم از این وضعیت وحشت کرده اند و این کارها را برای کاهش وحشت خود می کنند. الآن در عراق گروه هایی مثل حکیم و مالکی و ... با هم متحد هستند البته بر علیه کفر، اما بعد از اتمام این قائله نمی دانیم که رابطه این گروه ها با هم چگونه می شود. چرا مالکی از آمریکا طلب کمک کرده است
مالکی و عراق از آمریکا کمک نمی خواهند. پس از خروجآمريكايي ها از عراق، دولت عراق یک قرارداد ۱۵ ساله امنيتي با آمریکا بسته است كه درباره فعالیت های نظامی – تسلیحاتی و امنيتي است. و طي آن برخی خریدهای اسلحه و ... باید تا ۱۵ سال از آمریکا باشد. آمریکا در برخی از این بندها قصور کرده است و گر نه در صورتی که برخی از این سلاح ها بود می توانست در این جنگ کار گشا باشد.
تشريح مختصر صحنه جنگ
در حال حاضر جنگ به سه بخش عمده تقسيم شده است. يك جبهه در دیاله و غرب عراق است. جبهه ديگر در سامراست و بخش سوم پیشانی جبهه جنگ يعني در موصل است. بیشترین کمکی هم که به این ها می شود از عربستان است و از طریق مرز ترکیه هم رفت و آمد می کنند.
تركيب ارتش عراق از نظر مذهبي
پيش از اين تقريبا ۷۰ درصد از ارتش عراق را اهل تسنن تشكيل مي دادند ولي در حال حاضر ۶۵ درصد ارتش اهل تشیع اند، ۳۵ درصد هم کردها و اهل تسنن.
بحران عراق از زبان 3تن از مجاهدين عراقي 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طبقه بندی 88 زبان اول دنیا بر اساس مجموع ارزشها:
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  'چهار کشته' در اعتراض‌های کردستان عراق؛ معترضان ساختمان‌های احزاب را آتش زدند
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
Heart بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در ارتباط با وقایع اخیر
Heart  گفت‌و‌گو با آمریکا بر خروج نیروهای این کشور از عراق متمرکز بود
  نتایج آزمون‌های زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اعلام شد
  ماجرای "مفقود شدن نمونه‌های کرونا" از زبان سرپرست علوم پزشکی اهواز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان