امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازی چوک

#1
چوک یکی از بازیهای بومی و محلی ایرانشهر است که معمولا در مناطق روستایی و عشایری در میان مردان و جوانان رواج دارد. این بازی بومی محلی که از طرفداران زیادی نیز برخوردار است، سرگرمی بسیار خوبی برای جوانان، نوجوانان و حتی پیرمردان روستایی و عشایری ایرانشهر بشمار می رود.
بازی چوک در این منطقه طرفدار زیادی دارد و بهترین و سالمترین سرگرمی برای عشایر و روستاییان است.وی افزود: این بازی شباهت زیادی با بازی منچ و مارپله دارد.این جوان عشایری ایرانشهر در خصوص روش و چگونگی بازی چوک گفت: گروهی که معمولا چهار تا شش نفر هستند دور هم جمع می شوند و جدولی را روی زمین یا مقوا و یا سطح برجسته و یا سنگ حک و قلعه هایی در این جدول تعبیه می کنند.
وسایل و ابزار بازی چوک، چهار چوب از نخل خرما است که قطعات آن تقریبا 15 تا 20 سانتیمتر طول و 2 تا 3 سانتیمتر عرض دارد.وی اظهار داشت: از میان افراد شرکت کننده دراین بازی نفر اول به قید قرعه و یا توافقی مشخص و ورود به جدول را با پرتاب چوبها آغاز می کند.
برای شروع بازی نفر اول هر چهار چوب را دریک حالت یا به رو و یا به پشت قرار می دهد و با انداختن بر پشت دست خود مجوز ورود به بازی را پیدا می کند. وی گفت: این بازی با انداختن چوبها ادامه دارد تا هر کس بتواند قلعه را فتح کند به عنوان برنده مسابقه اعلام می شود و از سوی دیگران مورد تشویق قرار می گیرد.
بازی چوک 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان