امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خشکی ارومیه تهدیدی برای ۵ میلیون انسان

#1
Heart 
استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه دولت به احیای دریاچه ارومیه قابل ستایش است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، قربانعلی سعادت در اولین جلسه شورای استانی فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه با اعلام مطلب فوق افزود: فعالیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه بسیار قابل تامل و جای سپاس‌گزاری دارد، چرا که در این مدت محدود ۶ ماهه برای ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت کنونی دریاچه ارومیه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی زیادی انجام داده و بسته پیشنهادی را تقدیم دولت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از ارگان‌های ذی ربط دغدغه‌های مختلفی درباره نحوه اجرایی کردن مصوبات هیات دولت و تشریح وظایف خود دارند که امیدواریم این نگرانی‌ها که عمدتا مربوط به تخصیص اعتبارات، مبادله موافقت‌نامه‌ها و مراحل اجرایی پروژه‌هاست در آینده‌ای نه چندان دور با تشکیل جلسات مختلف و پیگیری‌های انجام شده حل شود.

سعادت با اشاره به کاهش حق‌آبه‌ها در بخش کشاورزی، صنعت و آب شرب طی ۵ سال آینده گفت: نمی‌توانیم تمامی حق‌آبه‌های مردم را از آن‌ها گرفته و به دریاچه ارومیه منتقل کنیم، ولی با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته کشور می‌توانیم نحوه استفاده از آب را به حداقل رسانده و در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم.

وی تصریح کرد: تمامی ارگان‌های مربوط باید به وظایف خود آشنا شده و با تشکیل کمیته‌های مشخص و با همکاری مردم بتوانیم دین خود را برای احیای این ثروت ملی ادا کنیم.

سعادت خشکی دریاچه ارومیه را تهدیدی برای ۵ میلیون انسان عنوان کرد و افزود: خشک شدن این دریاچه علاوه بر تهدید انسان‌ها، اکوسیستم و محیط و موجودات اطراف آن را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و باید از هیچ کمکی در راستای نجات این دریاچه دریغ نکرد.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید ظرفیت انتقادپذیری خود را افزایش دهند، چرا که نجات این دریاچه با عزم ملی و مدیریت جهادی ممکن شده و تمامی مسئولین در قبال کارهای خود باید جوابگو باشند.

سعادت با اشاره به فراهم کردن زمینه برای کاهش آب و صرفه جویی در مصرف آن افزود: کاهش میزان مصرف آب با تکنولوژی‌های جدید در کشاورزی نه تنها میزان تولیدات کشاورزی را کاهش نمی‌دهد، بلکه باعث افزایش میزان بازدهی و بهره‌وری شده و این کاهش میزان مصرف به نفع تمامی مردم است.

استاندار آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: با تغییر سیستم اشتغال باید به فکر اشتغال جایگزین برای کسانی باشیم که در این راستا شغل خود را از دست خواهند داد و از میزان درآمد آنها کاسته خواهد شد
خشکی ارومیه تهدیدی برای ۵ میلیون انسان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اردکانیان: ۴ میلیون مشترک کم مصرف شامل آب‌ بهای رایگان می شوند
  گرانترین مدل مانیکور ناخن به قیمت 720 میلیون (عکس)
  نتیجه آزمایش واکسن کرونا روی انسان مشخص شد
  "ویروس کرونا توسط یک انسان به بازار حیوانات ووهان منتقل شده است"
  سازمان ملل: بیماری روانی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند
  آمار جهانی شیوع کرونا / نزدیک به ۴.۵ میلیون مبتلا به کووید ۱۹
Shocked ماجرای پیش‌فروش یک میلیون دستگاه خودرویی که وجود خارجی نداشت!
Heart آزمایش واکسن کرونا روی انسان در آمریکا آغاز شد
Exclamation این دختر انسان است یا عروسک؟؟!!!
  کشف نخستین سکونتگاه انسان های اولیه (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان