امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لباس و وسایل تجملی ، و کاخها و غرفه ها در بهشت :

#1
Smile 
همانطوریکه گفته شد مردمی که افق فکرشان از نعمت های مادی نمی تواند تجاوز کند ، خداوند رئوف نیز برای تشویق آنان نعمت های مادی بهشت خود را یکی پس از دیگری برای آنان می شمرد و نوید می دهد که :
برای نیکوکاران کاخهای مجلل ، فرشهایی که آستر آن از دیبای ضخیم است . تختهای به هم پیوسته ، کاسه هایی که از طلا و نقره و آب گینه نقره ای و سینی های طلا و گیلاسها ، جامه های سبزی که قسمتی از آنها دیبای نرم و لطیف و قسمتی دیگر از دیبای ضخیم و قسمتی هم از حریر تهیه شده است ، زینتهایی از مروارید ، دست بندهای طلا و نقره و ... آماده شده است .
برای نمونه به آیات زیر توجه نمایید .

1) إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا ؛ أُوْلَئِكَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ یُحَلَّوْنَ فِیهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَیَلْبَسُونَ ثِیَابًا خُضْرًا مِّن سُندُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُّتَّكِئِینَ فِیهَا عَلَى الْأَرَائِكِ نِعْمَ الثَّوَابُ وَحَسُنَتْ مُرْتَفَقًا . ( آیات 30 و 31 سوره کهف )
که یعنی :
كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته كرده‏اند [بدانند كه] ما پاداش كسى را كه نیكوكارى كرده است تباه نمى‏كنیم ؛ آنانند كه بهشتهاى عدن به ایشان اختصاص دارد كه از زیر [قصرها]شان جویبارها روان است در آنجا با دستبندهایى از طلا آراسته مى‏شوند و جامه‏هایى سبز از پرنیان نازك و حریر ستبر مى‏پوشند در آنجا بر سریرها تكیه مى‏زنند چه خوش پاداش و نیكو تكیه‏گاهى .




2) وَعَدَ اللّهُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا وَمَسَاكِنَ طَیِّبَةً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ ( سوره توبه آیه 72 )
که یعنی :
خداوند به مردان و زنان با ایمان باغهایى وعده داده است كه از زیر [درختان] آن نهرها جارى است در آن جاودانه خواهند بود و [نیز] سراهایى پاكیزه در بهشتهاى جاودان [به آنان وعده داده است] و خشنودى خدا بزرگتر است این است همان كامیابى بزرگ .

3) لَكِنِ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ غُرَفٌ مِّن فَوْقِهَا غُرَفٌ مَّبْنِیَّةٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَعْدَ اللَّهِ لَا یُخْلِفُ اللَّهُ الْمِیعَادَ ( سوره زمر آیه 20 )
که یعنی :
لیكن كسانى كه از پروردگارشان پروا داشتند براى ایشان غرفه‏هایى است كه بالاى آنها غرفه‏هایى [دیگر] بنا شده است نهرها از زیر آن روان است وعده خداست‏خدا خلاف وعده نمى‏كند
پاسخ
 سپاس شده توسط ~~SARA:HIVA~~
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فرقان و داعش نتیجه خودپرستی در لباس دین است
  آیا اهل سنت بهشت می‌روند؟
  آيا در بهشت يا جهنم مردگان همدیگر را می شناسند؟
  آیا تنها مسلمانان به بهشت می روند؟
  آیا پیامبر(ص) فرمودند هر کس بشارت پایان ماه صفر را بدهد بهشت بر او واجب می شود؟
  ایا بهشت زیر پای اینان است؟؟؟؟؟
  مگر شما اعتقاد ندارید که امام حسین علیه السلام اکنون در بهشت است و دشمنان او در جه..
  آمار جمعیت بهشت و جهنم !
  باغ هاى بهشت
Information استمنا و زنا ... سد های ورود به بهشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان