امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شباهت زندگی انسان با آب

#1
 شباهت زندگی انسان با آب


آیا تا بحال فکر کرده ايم چرا اکثر حجم بدن انسان از آب تشکیل شده است ؟ 
آب ترکيبي از هيدروژن و اکسيژن است. مايع ، روان، لطیف و متحرکه! سنگينه... اما خيلي از مواد روی آن سبک و روان ميشوند. آب بر آتش غلبه می کند و از سویی سرشار از طراوت و امید است و هروقت با مانعی رویرو شود هرگز معطل و درگیر آن مانع نخواهد شد یا آنرا میشکافد یا مسیر خود را برای رسیدن به هدف تغییر می دهد اما اگر از سرچشمه خود جدا شود و راکد بماند ، به باتلاقی تبديل ميشود که حتی دیگران نیز از آن فراری خواهند شد!


انسان هم مانند آب در مسیر حرکت و جریان است که قدرتمند ميشود ، در تغيير و فراز و نشیبهای روزگار است که استعدادهایش نمود پيدا ميکند ، ميتواند با درک ذاتش بر جهل و هوس خود غلبه و با درک حکمت ، آبراه هدایت دیگران نیز باشد از سوی دیگر همچون آب اگر از سرچشمه هدف آفرینش خود جدا و راکد یا سرگردان شود ، می تواند در باتلاق ناامیدی و افسردگی خویش ناتوان شده و دیگران را نیز از خود گریزان نماید.


آب وقتي از بين ذرات سنگ و شن و ماسه عبور ميکند، به ذات اصلی خود چون چشمه ای زلال و شفاف انرژی بخش و حیات بخش می گردد .
انسان هم وقتي در مسیر رشد و زندگی از لابلای مشکلات و بلاها با صبر و درایت و توکل عبور می کند ، نرم و ملايم و زلال به اصل خویش بازميگردد. خالص ميشود و انرژي جديدی براي ادامهي زندگي خود و دیگران پيدا ميکند.


آب به اشکال مختلف ظرفي که درونش قرار می گیرد ، تغییر شکل می دهد . هرچند شکلش به رنگ محیطش تبدیل میشود اما اصل و ذاتش ثابت است .
آدمي هم ميتواند با محيطهاي مختلف، شکل های مختلف سازگاری بیابد و با حفظ اصالت ذات و فطرت خود اثرات مثبت محیط را جذب و بر آثار منفی موثر باشد.
آب خالص خاصيت پاککنندگي دارد.
انسان نیز اگر روح پاک و فطری خود را بازیابد، ميتواند با رفتار، گفتار و انرژی روانی اش، ديگران رو هم پاک کند.


آب ميتواند شيرين، تلخ يا شور بشود.
آدمی نیز با خوش خلقی، دیگران را می تواند جاذب افکار و احساسات خود کند و یا با بدخلقی و تکرار مکررات و روزمرگی، محیط شور و تلخ برای خود و دیگران بسازد.


آب با توجه به استعداد و ظرفیتش می تواند گاه در آسمان ، گاهي روي زمين و گاه در اعماق زمين باشد. قطره ای بیش نباشد و یا دريایی بیکران. آب ذاتا از بين نميرود، تنها می تواند از حالتی به حالت دیگر تبديل شود.
انسان هم روحي و جسمي، توان تغيير رويه و رفتار مستمر دارد. گاه به اندازهي قطره ای، خود را کوچک و حقیر مينماید و گاه به اندازهي اقیانوسی عظيم ، حیات بخش و روزی دهنده . می تواند تا عرش خود را بالا کشد و یا تا اعماق جهالت و کسب صفات حیوانی خود را زمینی و پایین کشد.


نور در آب شکسته ميشود. آب در عين حالي که رنگ ندارد اما نور را ميشکند و هفت رنگ از آن بوجود می آورد.
انسان هم ميتواند با شناخت حقیقت وشکوفایی استعدادهای خدادادی کارهاي خارقالعاده ای انجام دهد. ميتواند با افکار و رفتارهاي متفاوت، رنگهاي مختلفي از نور تا ظلمت به خود گيرد ،از این رنگها انرژي بگيرد و به دیگران نیز منتقل کند.


آب قدرت شفادهي دارد. خالصش لطیف و زيباست. خالصش این توان را دارد که به حالت بخار در آید و در آسمان اوج گیرد و وقت نیاز زمین خشک در هر جا خالصانه بر آن ببارد و حیات مجدد به آن دهد.
انسان هم ميتواند انرژي شفادهي خود را بازیابد و به دیگران منتقل کند به شرط اینکه وقتي سختي ميبيند در مسیر این تکامل و کسب حقیقت اصلی خود ، صبر داشته باشد تا خالص و کامل بشود، آنوقت است که واقعا لطیف و زيبا و اثر گذار خواهد شد.


آب در اثر انعکاس نور، آيينه ميشود و همهچیز رو درونش نمايش ميدهد. رنگها و ناخالصيها این آیینه را کدر و قدرت انعکاس حقیقت را از آن می گیرد.
آدمي هم اگه بخواهد ، ميتواند با کسب خلوص و پاکی مانند آيينه ، زيباييها و زشتيهاي جهان و آدمهاي ديگر را همانگونه که هست منعکس نماید. ميتواند واقعيت پاکی و ناپاکی را به دیگران جلوه گر و جلوه ای از از آیات الهی و آیینه هدایت دیگران شود.
بلورهاي خالص آب، به اشکال زيباي هندسي در مي آيد و تحتتاثير خوبي ، بدي و انرژی های اطراف شکل می گیرد. 
روح و جسم انسان نیز ، تحت تاثير خوبي و بدي افکار و انرژی های اوست در نتيجه هالهي اطرافش ، به رنگ و اشکال مختلفي در ميآید.


آب صبور است، بسيار صبور... و این صفت ،قدرت او را از سنگ بیشتر کرده است. آرام و صبور اما مصمم و مطمئن سنگها را خرد ميکند. کوه با همه استحکام و بزرگي اش توان مقاومت در مقابلش را ندارد و این آب لطیف با صبر و ایمان به قدرت ذاتیش کوه به ظاهر غیر قابل نفوذ را تسلیم انتخاب خود می نماید.
آدمي اگه بخواهد ، می تواند با صبر و مقاومت وبازشناسی توانمندی های بی نظیر ذاتی اش ، کوه مشکلات و موانع را در مسیر زندگی خود و دیگران بشکافد.


آب زندگي بخش است و هر چه زلال و خالصتر باشد، با شادي و آرامش بیشتر خود، همنشینان بیشتری خواهد داشت.
آدمي هر چه خالص تر و يک رنگ تر می شود ،با اعطای آرامش و امید، دوستان دائمی بیشتری می یابد.


آیا وقت آن نشده که با اندیشه و تفکر در آیات الهی یک بار دیگر تولد یابیم و از زندگی جدید لذت واقعی ببریم؟ آری یک سوم وجود انسان از آبی تشکیل شده که خصوصیت ذاتی آن موارد فوق است ، پس زماني ميتوانیم در این عالم با دیگر آفریده ها هماهنگ ، متعادل ،سازگار و آرام شویم که با شناخت حقیقت آفرینش- دست از جنگ با فطرت خود برداریم و با کنترل خشم و تمرین دفع کینه٬ نفرت٬ غیبت٬دروغ ٬تهمت٬حسادت٬بدخواهی٬بدبین ی و قضاوت زودهنگام ٬ ويژگيهاي ذاتی آب را در درون خود احیا نماییم.
پاسخ
 سپاس شده توسط saeid ، مهردخت
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان