امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جاذبه هاي طبيعي و تاریخی لیسار

#1
جاذبه هاي طبيعي و تاریخی لیسار 1
جاذبه هاي طبيعي و تاریخی لیسار

ليسار قلب تالش است. جايي که ديدني ترين جاذبه هاي طبيعي و تاريخي مسافران را وادار مي‌کند تا در سفر به تالش سري هم به ليسار بزنند و ...

ليسار قلب تالش است. جايي که ديدني ترين جاذبه هاي طبيعي و تاريخي مسافران را وادار مي‌کند تا در سفر به تالش سري هم به ليسار بزنند و زيبايي قلعه صلصال و درياچه نئور و ييلاق سوباتان را در کنار روستاهاي بکر و ديدني اين منطقه تماشا کنند. براي رسيدن به ليسار بايد به بخش گرگان رود شهرستان تالش سفر کنيد و اين شهر ترانزيتي را که بر سر راه ترانزيت تهران- رشت- آستارا قرار گرفته است، ببينيد. جايي در جاده اصلي به آستارا و در حدود 20 کيلو متري شهر هشتپر که از جنوب دهستان جوکندان شروع مي‌شود.

به محض نزديکي به ليسار، شاليزارها و باغ هاي ميوه به عنوان شاخص ترين نشانه‌هاي شهر، رسيدنتان را به گردشگرپذيرترين نقطه تالش خوش آمد مي‌گويند و بعد از آن، تا چشم کار مي‌کند دريا است و جنگل و سرسبزي.

ليسار يعني چه؟

عده اي از مورخان معتقدند که نام ليسار به نام نريک ليسار پادشاه آشور ارتباط دارد اما مردم محلي معتقدند که ليسار به معني نيزار است.

ديدني هاي ليسار

قلعه سلسال: مهم ترين جاذبه اي که در ليسار انتظار شما را مي‌کشد، قلعه ليسار است که آن را با نام قلعه صلصال و قلعه سلسال هم مي شناسند. اين قلعه که در قسمت جنوبي شهر ليسار قرار دارد، از دو قسمت داخلي و خارجي تشکيل شده و بخش خارجي آن محوطه نسبتاً وسيعي را در بر مي گيرد و توسط ديوار پهني از زمين اطراف جدا مي‌شود. از اين ديوار خارجي که از سنگ رودخانه اي قرمز و تقريباً يک دست ساخته شده، اين روزها چيزي به جا نمانده و تنها بقاياي سنگ هاي به کار رفته در حصار خارجي در گوشه و کنار آن به صورت توده هاي انبوه مشاهده مي‌شود.ارگ قلعه هم در بالاي تپه قرار دارد و امروز فقط ديوارهاي آن به يادگار مانده است. شواهد نشان مي‌دهند که پيش از اين ارگ در طبقات مختلفي بنا شده بود که طبقات زيرين آن به دنبال ريزش طبقات بالا پر شده اند.مردم محلي عقيده دارند که قلعه سلسال در زمان اسماعيليان از قلعه هاي مهم حکومتي بوده است و شباهت ساختماني قلعه ليسار با قلعه الموت و يا قلعه هاي ديگر اسماعيليه از يک طرف و ارتباط نزديک پيروان اين فرقه با افرادي در تالش از طرف ديگر، احتمال چنين تعلقي را بيشتر مي‌کند.

منطقه حفاظت شده ليسار: منطقه حفاظت شده ليسار هم يکي ديگر از ديدني‌هاي اين منطقه است که ميراث طبيعي دو استان اردبيل و گيلان به شمار مي‌رود و از سه بخش جلگه اي، جنگل هاي کوهستاني و مراتع ييلاقي تشکيل شده است.

درياچه نئور: نئور اگر زيبا ترين درياچه ايران نباشد، بدون شک يکي از زيباترين درياچه هايي است که در ايران مي‌توانيد ببينيد. اگرچه اين روزها نئور را لايه نازکي از يخ پوشانده اما در روزهاي گرم تر سال، نئور با اکوسيستم متنوعش، مي‌تواند گونه هاي مختلف گياهي و جانوري را براي شما نمايش دهد.

ييلاق سوباتان: اين ييلاق هم که در غرب تالش قرار دارد، يکي از زيباترين بخش‌هاي ليسار است که در حقيقت منطقه ييلاقي اهالي جوکندان، ليسار و قلعه بين به شمار مي‌رود. براي ديدن سوباتان بايد به 32کيلومتري شمال غرب تالش و نزديکي جنوب درياچه نئور سفر کنيد. فاصله اين ييلاق تا شهر هشتپر‍‍‍‍ حدود 32 کيلومتر با جاده اي کوهستاني است که از دل جنگل‌هاي تالش مي گذرد. از ارتفاعات اين ييلاق مي‌توانيد چشم انداز جالبي از قلعه ليسار، ييلاق برزبيل، کاروانسراي شاه عباسي و قبرهاي ماقبل تاريخ محله کندي يا کهنه ده را ببينيد.

روستاگردي در تالش

اما اگر گذارتان به ليسار افتاد، فراموش نکنيد که سري هم به روستاهاي بکر اين شهر يعني سياه کت محله، داوان، قلعه بين، قلعه چين، نومندان، سيدلرمحله، هره دشت، اوتارمحله، محمودآباد(مانداوار)، سوست، حجت محله و تقي پور محله هم بزنيد و اگر شرايط مهيا بود، يک شب را در خانه هاي روستايي ساکنان اين محله ها بگذرانيد. آنها بدون شک بهترين ميزبان هاي سفر شما هستند که به شما شانس تجربه سبک زندگي تالشي و چشيدن غذاهاي محلي شان را مي‌دهند!
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط مهربان ترین دختر دنیا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  10 جاذبه برتر گردشگری در استانبول
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا (1)
  جاذبه های گردشگری قسمت اروپایی استانبول
  جاذبه های دیدنی خیابان معروف روستاولی در تفلیس
  معروف ترین بنا‌های تاریخی در اروپا
  گردشگری/ جاذبه های گردشگری مسکو شهر مسکو پایتخت و قلب روسیه به شمار می رود. مسکو همچ
  صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین صومعه های دنیای مسیحیت
  آنیت کبیر یکی از جاذبه های آنکارا
  ۱۰ جاذبه گردشگری لبنان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان