امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هاشميان: آلمان برخلاف ايران مافيا ندارد

#1
وحيد هاشميان که هم اکنون براي گرفتن بالاترين مدرک مربيگري در آلمان تلاش مي‌ کند، از دست مديران فدراسيون فوتبال کمي دلخور است.
هاشميان: آلمان برخلاف ايران مافيا ندارد 1


هاشمیان به "ورزش سه" گفت: در آلمان با وجود اینکه خارجی است فدراسیون فوتبال به او کمک کرده که مدرکش را در بالاترین سطح بگیرد، اما در ایران حتی یک نفر با او تماس نگرفته است.

5 ماه دیگر کلاسم تمام می‌شود

دوره کلاس های من 10 ماهه است که 5 ماه آن تمام شده و 5 ماه از آن مانده است. معمولا یکشنبه تا چهارشنبه در کلاس بودم و تلاش زیادی می‌کنم که بتوانم در این برهه از زندگی ام موفق باشم.

برای یادگرفتن کارهای تئوری باید در تمرینات شرکت کنیم

اینکه ما مجبور هستیم در تمرین تیم ها شرکت کنیم، برای این است که در کنار کارهای تئوری باید کارهای عملی را هم یاد بگیریم. من زمانی که مدرک A فوتبال آلمان را هم داشتم دیدید که به یک تیم دسته چهار و پنجی رفتم برای این بود که باید با تیم های هم کار کنیم، مدرک من فقط جنبه آموزشی ندارد بلکه باید کار کردن با تیم های حرفه ای دنیا را هم یاد بگیریم.

خودم بایرن را انتخاب کردم

کسانی که در کلاس شرکت دارند یا فدراسیون فوتبال آلمان به آنها تیم معرفی می‌ کند و یا خودشان یک تیم را پیشنهاد می‌ دهند. من با توجه به سابقه ای که در بایرن داشتم از آنها خواستم که دوره کارآموزی ام را در آنجا بگذرانم و همین اتفاق هم افتاد.

در آلمان نمی‌شود 6 ماهه مدرک B اروپا گرفت

در آلمان اوضاع به این شکل است که اگر 100بازی در بوندسلیگا داشته باشی، می‌ توانی یک راست در کلاس های B اروپا شرکت کنی. من از این قانون توانستم استفاده کنم و یک راست از کلاس های B اروپا شروع کنم. سال 2008 در این کلاس ها شرکت کردم و دوره آن یک سال طول کشید. در اینجا اینطور نیست که کسی 6 ماهه بتواند مدرک مربیگری بگیرد.

در بعضی کشورها پولی مدرک می‌دهند

من شنیده ام بعضی کشورها هستند که در اروپا با پول مدرک می‌دهند، البته که این مدرک مورد تایید یوفا است ولی مثلا در کشوری مثل آلمان به این مدارک خیلی توجه می‌شود و از این کشورها مربی گرفته نمی‌شود.

در ایران یک نفر به من زنگ نزد

واقعا باید از فدراسیون فوتبال آلمان تشکر کنم، آنها با وجود اینکه من یک خارجی هستم مثل یک آلمانی با من رفتار کردند و این فرصت را برای من فراهم کردند که بتوانم در بالاترین سطح مربیگری فوتبال آلمان شانسم را امتحان کنم ولی در ایران بعد از خداحافظی ام از فوتبال یک نفر حتی به من زنگ هم نزد.

از کسی گله ندارم

البته من از هیچ کس گله ای ندارم، یاد گرفته ام روی پای خودم بایستم ولی مطمئن باشید که من مبارزه می‌کنم تا به اهدافی که دارم برسم، این چیزی است که همیشه در زندگی من وجود داشته و هیچ وقت منتظر کمک کسی نبوده ام.

زحمتش مال ماست، بخور بخورش کس دیگر

مربیگری با بازیگری خیلی فرق دارد وقتی بازی می‌کنی 18 تیم در لیگ‌برتر، 18 تیم در لیگ دسته یک و دسته دو بازی می‌ کنند و هر تیم 24 بازیکن لازم دارد ولی تمام تیم ها فقط یک سرمربی دارند. من نمی‌ توانم در مورد سرمربیگری صحبت کنم باید منتظر پیشنهادهایی که به من می‌ شود بمانم. اما دوست دارم روزی تجربیاتم را در اختیار جوان ها بگذارم همیشه همین طور است. سختی ها برای ما است و بخور بخورها برای کسان دیگر.

در آلمان برخلاف ایران مافیا وجود ندارد

کار برای مربیگری در بوندسلیگا بسیار سخت است، فقط من نیستم که تلاش می‌ کند بلکه همه در اینجا برای رسیدن به سرمربیگری تلاش می‌ کند ولی جای شکرش باقی است که در آلمان برخلاف مافیا وجود ندارد و هر کس که حقش باشد مربیگری می‌ کند.
هاشميان: آلمان برخلاف ايران مافيا ندارد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مربی زنیت: آزمون پیشنهاد خاصی ندارد
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  ذوالفقارنسب: این دولت توانایی واگذاری استقلال و پرسپولیس را ندارد/ بردن سرخابی ها به
  لوئیس سوارز؛ بازیکنی که قصد تمام شدن ندارد(عکس)
  کلوپ: مشکلی بین صلاح و مانه وجود ندارد
  دژاگه: چرا برخلاف دنیا عده‌ای اصرار به ادامه لیگ ایران دارند؟
  ژیمناستیک؛ فدراسیونی که دبیر ندارد‍!
  زیان ۱۰۰ میلیون دلاری تیم های باشگاهی در آلمان
  منزوی: استقلال شفافیت مالی ندارد/ زمان عقد قرارداد با شفر دلار ۳۹۰۰ تومان بود!
  بازگشت بدموقع ملی پوش تنیس روی میز ایران از آلمان!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان