امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قهــــــــــرمانـــــــان یـــــــــونان باستــــــــــــــان

#1
آشيل:


پسر«پله»پادشاه«پته» ومادرش«رب النوع ته تيس»بود.درجريان جنگ تروا،وي با «آگاممنون» يکي از اساطير اختلاف پيدا کردوي پسر آپولو را اشتباها کشت ونيز«هکتور» پهلوان افسانه اي يونان را به قتل رسانيد.











آفردويت:


رب النوع عشق و دختر«زئوس»و«ديون» بود و آرس خداي جنگ را دوست داشت ونيز عاشق«آدونيس»بود که «پرسه فون» رب النوع ديگر نيز عاشق او بود و او را در ميان خود قسمت کردند.خشم آفردويت سبيار خطرناک و مدهش بود.











آکاکاليس:


يکي از دختران«مينيوس» و معشوقه«هرمس»و«آپولو»بود و از آن دو چهار پسر يافت به نامهاي سيدون،ناکوس،ميلتوس و آمفي تميسيکي از فرزندان او را به نام ميلتوس به فرمان آپولو ماده گرگهاي جنگل شير دادند.











آکالانتيس :


يکي از دختر پادشاه مقدونيه بود که دائم باهم برسر اينکه چه کسي بهتر آواز مي خواند دعوا داشتند واز خدايان قضاوت مي خواستند و سرانجام نيز خدايان اورا به صورت«مرغ سقا»در آوردند وخواهران اونيز هريک به پرنده اي مبدل تبديل شدند.











آکاماس:


پسر «ته سه» و «فدره»بود.در جريان جنگ تروا بادختري به نام«لائوديسه»ازدواج کرد وسپس قبرس را آباد کرد وچون به خود مغرور شد،خدايان از او در خشم شدند و روزي از اسب به زير افتاد و شمشير خودش در شکمش رفت و اورا کشت.











آکه لوس:


نام خداي رودخانه اي به همين نام در يونان است وبه خاطر دختري به نام«دژانير» با هرکول قهرمان معروف اساطيري در افتاد و هنگام جنگ به صورت گاوي در آمد ولي هرکول يک شاخ اورا کند ودر عوض دريافت آن شاخ،ازدژانير صرف نظر کرد.











آکون تيوس:


وي از اساطير درجه دوم است.عاشق دختري به نام«سيدي پي يه»شد وپدر دختر، او را به مرد ديگري داد ولي هر بار هنگام عروسي با او بيمار شد و ازدواج صورت نگرفت تا سرانجام به توصيه خدايان پدر«سيدي پي يه»او را به عقد آکون تيوس در آوردند
قهــــــــــرمانـــــــان یـــــــــونان باستــــــــــــــان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان