امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روشهایی برای حفظ آرامش به هنگام عصبانیت

#1
روشهایی برای حفظ آرامش به هنگام عصبانیت


كسانی كه در معرض استرس هستند به توصیههای زیر كه باعث كاهش استرس میشود، عمل كنند.
اگر شما در سنین سالخوردگی هستید، میتوانید دلایل بسیاری برای استرس داشته باشید. از دست دادن عزیزان، بیماری خود یا فرزندان، مشكلات مالی و روحی و ناتوانی در كنترل محیطزندگی از آن جملهاند. اما این كه فشارهای وارده بر شما زیاد است، دلیل آن نیست كه اجازه دهید استرس شما را از پا در بیاورد.

ورزش روزانه
نخستین توصیه انجام ورزش روزانه است. ورزش در بدن هورمونهایی را آزاد میكند كه احساس نشاط و سلامتی به بدن میدهند.
یكی دیگر از روشهایی است كه سبب آرامسازی شما میشود. تنفس عمیق شكمی بهترین و عمیقترین و آهستهترین تنفس است. هوا به بخش اعظم ششها میرسد و دیافراگم نیز بدرستی به كار گرفته میشـود. روی یك سطح هموار به پشت دراز بكشید و یك بالش زیر سر خود قرار دهید.
یك دست خود را روی شكم بگذارید تا سفت شدن عضلات آن را حس كنید. به طریقی نفس خود را به درون بكشید تا دست روی شكمتان به سمت بالا حركت كند.
از طریق دهانتان عمل بازدم را انجام دهید با صدای كشیده «هااااا». توجه كنید كه چگونه شكم شما از هوا خالی شده و دستتان به پایین برمیگردد. این عمل را 10 مرتبه تكرار كنید.
از طریق شكم نفس بكشید و اجازه دهید هوا حفره قفسه سینه را نیز پر كند. این عمل را تا آنجا كه ممكن است با ملایمت انجام دهید و آنقدر تكرار كنید تا انجامش برای شما آسان شود.
اكنون دم و بازدم خود را هماهنگ كنید. عمل دم را بدرستی انجام داده و سپس اجازه دهید هوا پیش از آن كه از ناحیه شكم خالی شود، نخست از بخش فوقانی ششها خارج گردد.تنفس صحیح برای شما بسیار حائز اهمیت است، چون با بهكارگیری از ظرفیت ششها، اكسیژن بیشتری به بدنتان خواهد رسید و همچنین هنگام مواجهه با عوامل استرسزا بهتر میتوانید واكنش نشان دهید.


خنده
روانشناسان دانشگاه لومالیندای كالیفرنیا با تحقیق روی خنده و تاثیرات آن دریافتند، خندیدن نه تنها استرس را از بین میبرد بلكه حتی میزان هورمونهای استرس را كاهش میدهد.
این تحقیقات نشان میدهد، یك فیلم خندهدار میتواند 35 تا 70 درصد هورمونهای استرسزا را كاهش دهد.
براساس این گزارش، خنده در كنار كاهش استرس، فشارخون را نیز پایین آورده و سیستم ایمنی را با افزایش فعالیت سلولهای حیاتی تقویت كرده و تولید آنتیبادیها را تشدید میكند.
به گفته محققان، خندیدن دردها را به مدت چندین ساعت كاهش میدهد.


خوردن مواد غذایی سالم و مغذی
روز خود را با مصرف یك لیوان آب پرتقال تازه یا آبمیوههای طبیعی حاوی ویتامینC شروع كنید و در بقیه روز آب زیاد بنوشید، برای این كه وقتی بدن تحت استرس است، ویتامینC بیشتری نیاز دارد. یك لیوان آبمیوه تازه، نیاز اضافی شما را تامین میكند.
نوشیدن حداقل 8 لیوان آب، بدن شما را از بیآبی حفظ میكند و مانع تحمل استرس اضافی برای بدن شماست.
برای صبحانه یك عدد موز، مقداری مواد غذایی حاوی فیبر زیاد و ماست كمچرب استفاده كنید، چرا كه موز منبع غنی ویتامینB6 است كه برای سوخت و ساز لازم است، بخصوص زمانی كه سوخت و ساز بدن مانند مواقع استرس سریع است. توجه كنید كه مصرف مكملهای اضافی ویتامین B لازم نیست، چون ممكن است استرس اضافی به بدن تحمیل كنید.
دستگاه گوارش شما استرس وارد شده را احساس میكند، بنابراین دریافت مواد غنی از فیبر در طول روز كمك میكند تا توفان ایجاد شده در این دستگاه فروكش كند.


به قدرت متعال وصل شوید
خواندن دعا و نماز و ارتباط با خدا سبب میشود تا فرد راحتتر از مسائل استرسزا رهایی یابد. هر چه احساس ارتباط بیشتری با خدا كه منبع قدرت است داشته باشید، استرس كمتری را تجربه خواهید كرد.


آسایش فكری در طبیعت
رفتن به طبیعت یا پیدا كردن جایی كه بتوانید حداقل 10 دقیقه در آنجا تنها باشید. در حالی كه تصور میكنید در یك مكان زیبا هستید، بكوشید تمركز كنید و به صدای طبیعت گوش دهید. وزش نسیم را روی پوست خود حس كنید و حس گرمایی را كه زیر پوستتان میدود، بچشید. در این حال فكر خود را از تمام فشارها رها كنید و بگذارید سلولهای مغزتان استراحت كند.
با آوردن حیوان كوچك خانگی كه كمترین مشكلی را برای سلامت شما میتواند به وجود آورد، مثل ماهیهای آكواریمی یا هر چیزی كه پزشكتان برایتان مضر نمیداند، خود را از تنهایی درآورید. پرورش یك حیوان خانگی فشارخون شما را كاهش داده و میتواند باعث افزایش طول عمرتان شود.
ساعتی را با دوستان فیلم سینمایی ببینید یا شطرنج بازی كنید.

با یك دست چند هندوانه برندارید
از خودتان بیرون بیایید
برای دیگران كاری انجام دهید و تلاش كنید از افكار خود خارج شوید.
سعی كنید از خودتان، خواستههای مافوق توانایی و غیرمنطقی نداشته باشید.
اجازه دهید كه گاهی به خاطر اشتباهاتی كه در گذشته و حال مرتكب شدهاید، خود را ببخشید. به این ترتیب قادر به بخشیدن اشتباهات دیگران نیز خواهید بود.
فردی را برای درد دل كردن پیدا كنید. مشاوران رادیویی یا دوستان اینترنتی كمك خوبی برای این كار هستند.
چیزی كه سبب اضطراب شما میشود را روی كاغذ نوشته و آن را پاره كنید و دور بریزید.
هنری بیاموزید. مشغول شدن به هنر شما را از درگیریهای ذهنی نجات میدهد.

هم ورزش كنید هم خنك شوید
ورزش كردن در آب از تمرینهایی است كه برای سالمندان توصیه میشود. البته برای برخی سالمندان ممكن است این نوع ورزش مناسب نباشد و به همین دلیل برای شروع این ورزش كه در فصل تابستان بسیار لذتبخش است، بهتر است با پزشك خود مشورت كنید.
عموما كسانی كه ناراحتیهای مفصلی دارند، شنا كردن، راه رفتن و انجام حركات نرمشی در آب به آنها توصیه میشود.
افرادی كه به دلایل مختلفی چون آرتروز، اضافه وزن یا كمتحركی، نگران تاثیر منفی ورزش بر استخوانها، مفاصل و ماهیچههایشان هستند به توصیه پزشك خود ورزش در آب را تجربه كنند.
به كمك این ورزش سیستم قلبی ـ عروقی مقاوم میشود. ماهیچهها نیرومند شده و انعطافپذیری، هماهنگی، چالاكی و تعادل افزایش مییابد.
ورزش در آب به افراد آسیبدیده، اشخاصی كه در دوران پس از جراحی یا بیماری شدید به سر میبرند، كمك میكند تا بهتر و سریعتر بهبود یابند.
آب، آرامشبخش است و تاثیر خنككننده و حالت ماساژ مانندی كه از حركت در آب به وجود میآید، به ورزشكار كمك میكند بدون احساس گرما یا خستگی به انجام حركات بپردازد.
هنگام غوطهور شدن در آب، جریان خون سریعتر میشود و به قلب و عروق شما بهبود میبخشد.
در صورتی كه دچار آسیبدیدگی و تورم در بخشی از بدن باشید، فشار آب روی بدن از شدت تورم كاسته و درد را تخفیف میدهد.
از آنجا كه نیروی جاذبه در آب كم میشود، شما در آب میتوانید آن دسته از حركات كششی كه انجام آن در خشكی برایتان ممكن نیست را انجام دهید.
فشار عمق آب روی بدن، مفاصل، ماهیچهها و اندامهای داخلی مانند یك ماساژ خوب، به تمام بدن آرامش بخشیده و مانع كوفتگی میشود.
این ورزش برای كسانی كه در حال طی كردن دوران نقاهت بعد از آسیبدیدگی یا یك جراحی هستند، با اجازه پزشك مفید است. همچنین این ورزش به كسانی كه مشكلاتی در ناحیه پشت یا ماهیچههای پا دارند و در سنین سالخوردگی هستند، توصیه میشود. در شماره بعد به نمونههایی از تمرینهای رایج در آب اشاره میكنیم. تا آنموقع وقت دارید در این باره با پزشك خود مشورت كنید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تکنیک ای اف تی ؛ آرامش جسم و روح فقط با یک ضربه
  چطور میتوان بر احساس عصبانیت غلبه کرد؟
Smile راه دستیابی به آرامش درونی ماندگار چیست؟
  عواقب ترساندن کودک چیست و برخورد والدین هنگام مواجه با ترس کودک چگونه باید باشد؟
Exclamation هفت تصویر اشتباه درباره عصبانیت
Star فعالیتی که منجر به آرامش اعصاب شما می شود
Question بعد از طلاق چگونه آرامش خود را بدست آوریم
Wink در مواقع عصبانیت چگونه با همسرم برخورد کنم
  5 روش موثر برای درمان ذهن آشفته و داشتن آرامش
  10 غذای فوق العاده موثر در آرامش اعصاب و روان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان