امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوربین دیجیتال نیکون کولپیکس L820

#1
Video 
نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Coolpix L820
Nikon Coolpix L820 یک دوربین کامپکت جدید است و از بزرگنمایی بالای اپتیکال 30 برابری، حسگر نوری CMOS 16 مگاپیکسلی، فیلمبرداری FullHD P1080 و پردازنده EXPEED C2 برخوردار می‌باشد. این دوربین طراحی هوشمند و رابط کاربری عالی‎ داشته و شما با استفاده از حسگر نوری‌اش می‌توانید عکس‌های فوق العاده‌ای را حتی در نور کم بگیرید. در این بررسی می‌خواهیم صحت این ادعاها را بیازماییم.

دوربین دیجیتال نیکون کولپیکس L820 1 دوربین دیجیتال نیکون کولپیکس L820 1 دوربین دیجیتال نیکون کولپیکس L820 1

نتیجه گیری
ما در بررسی‌ها پی بردیم که L820 هیچ شباهتی به دیگر دوربین‌های سری L ندارد. L مخفف Lifestyle (سبک زندگی) و به معنای کاربرد آسان بوده و هدف اصلی این سری افزایش هر چه بیشتر سهولت و سرعت کار عکاسان می‌باشد.

ولی L820 چیزی فراتر از این‌ها است. این دوربین‌ قابلیت‌های باورنکردنی‎ای همچون ISO و تراز سفیدی دارد که دیگر دوربین‌های این سری از آن بهره‌ای نبرده‌اند. منظور من را اشتباه برداشت نکنید، وجود این قابلیت‌ها در این دوربین عالی است ولی چگونگی درک آنها توسط کاربران مشخص نیست.

L820 مزیت‌های بسیاری دارد و از آنها می‌توان به بزرگنمایی عالی، بزرگنمایی جانبی بر دهانه لنز، فیلمبرداری با صدای استریو و سه پایه‌ فلزی آن اشاره کرد. همچنین لنز به کار رفته در این دوربین واقعا بی نقص است و ما هیچ گونه اعوجاج یا ناهنجاری کانونی در آن مشاهده نکردیم. شایان ذکر است که بارزترین مزیت این دوربین کیفیت عکس آن است.
با توجه به تجربه‌ای که از دیگر دوربین‌های کامپکت قبلی Nikon به دست آورده بودیم، چندان انتظاری از کیفیت عکس این دوربین نداشتیم. ولی با در نظر گرفتن نوع و قیمت پایین این دوربین، عملکرد ایزو، شارپ بودن عکس‌ها و تولید رنگ‌ها در آن بی نظیر است. L820 از همه نظر ما را شگفت زده کرد.

دوربین دیجیتال نیکون کولپیکس L820 1 دوربین دیجیتال نیکون کولپیکس L820 1 دوربین دیجیتال نیکون کولپیکس L820 1

گاها در بزرگنمایی‌های بیشتر نیاز به ایزوی بالاتر احساس می‌شود و L820 به خوبی از پس آن بر می‌‌آید. البته ما عموما توصیه می‌کنیم که به جای بالا بردن ایزو از تکنیک‌های دیگری بهره ببرید ولی با این حال این روش نیز مشکلی در کیفیت عکس‌ها ایجاد نمی‌کند.

دوربین‌هایی با چنین بزرگنمایی بالایی عموما برای عکاسی در سفر مناسب است. L820 قابلیت‌های بسیاری برای این عکاسان مسافراتی تعبیه کرده است. به طور مثال بزرگنمایی بالای آن می‌تواند عکسان را قادر سازد تا از سوژه‌هایی که نمی‌توانند به آن نزدیک شوند، همچون حیوانات وحشی عکسبرداری کنند. منبع انرژی این دوربین باتری‌های قلمی بوده و به این صورت هر زمان که در سفر شارژ دوربینتان تمام شد به راحتی می‌توانید باتری‌های جدیدی خریده و آنها را جایگزین کنید.

L820 بار دیگر Nikon را در رتبه‌ی خوبی از رقابت‌های درگرفته بین کیفیت عکس قرار می‌دهد. اگر از عکاسان تازه کار هستید و به دنبال دوربینی همه کاره می‌گردید، بی شک این دوربین می‌تواند تا مدت زیادی شما را راضی نگاه دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان