امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوربین دیجیتال فوجی فیلم فاین‌ پیکس اس ال 300

#1
Video 
مشخصات ظاهری:ابعاد 122 × 93 × 100 میلی متر, وزن 510 گرم
امکانات کلی:خروجی HD MI,خروجی USB ,خروجی تلویزیون
حسگر و تصویر:حسگر CCD ,دقت حسگر 14 مگاپیکسل
عکس‌برداری:حداکثر سرعت شاتر 1 تا 2000 ثانیه,عکاسی پیاپی 1.2 فریم بر ثانیه,برد فلاش 7 متر
فیلم‌برداری:کیفیت فیلم HD
صفحه نمایش: 3 اینچ,دقت صفحه نمایش 460000 پیکسل
باتری: یون لیتیوم استاندارد ,مدل NP-85


نقد و بررسی دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix SL300
Fujifilm FinePix SL300 یک دوربین دیجیتال کامپکت جدید بوده که به سبک DSLRها ساخته شده و مناسب کسانی است که می‌خواهند وارد قلمرو دوربین‌های سوپر زوم شده و در عین حال شکل کامپکت دوربینشان حفظ شود.
SL300 از یک حسگر CCD 14 مگاپیکسلی، حسگر لرزشگیر تصویر، بزرگنمایی عظیم 30 برابری، فاصله کانونی 24 تا 720 میلیمتری، فیلمبرداری 720p HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، صفحه نمایش 30 اینچی 460 هزار نقطه‌ای برخوردار است و نسبت به مدلهای قبلی خود راه اندازی، پاسخ دهی و اتوفوکوس سریعتری دارد.

دوربین دیجیتال فوجی فیلم فاین‌ پیکس اس ال 300 1 دوربین دیجیتال فوجی فیلم فاین‌ پیکس اس ال 300 1 دوربین دیجیتال فوجی فیلم فاین‌ پیکس اس ال 300 1
نتیجه گیری
با توجه به قیمت Fujifilm FinePix SL300 این دوربین قابلیت‌های بسیاری دارد. با بزرگنمایی 30 برابری آن می‌توانید از سوژه‌ها با فاصله‌ی بسیار دوری عکسبرداری کنید، فاصله ای که اکثر دوربین‌ها حتی دوربین‌های سوپر زوم از گرفتن عکس در آن باز می‌مانند و این در صورتی است که پیکربندی این دوربین کاملا با استانداردها هماهنگی دارد.

البته کیفیت عکس‌های آن چندان چشمگیر نبوده و اگر با بزرگنمایی 100% آنها را تماشا کنید شبیه نقاشی به نظرتان می‌آیند و همچنین شایان ذکر است که این دوربین فاقد زوم فیزیکی و حلقه‌های فوکوس مدلهای HS30EXR وHS20EXR می‌باشد.

دوربین دیجیتال فوجی فیلم فاین‌ پیکس اس ال 300 1 دوربین دیجیتال فوجی فیلم فاین‌ پیکس اس ال 300 1 دوربین دیجیتال فوجی فیلم فاین‌ پیکس اس ال 300 1
علی رغم این اوصاف اگر همچنان شما به دنبال دوربینی با بزرگنمایی زیاد و شبه DSLR هستید SL300 می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
اگر با فاصله‌ی طبیعی عکس‌ها را تماشا و یا با اندازه‌ای استاندارد عکس‌ها را چاپ کنید کیفیت عکس‌ها خوب به نظر آمده ولی اگر بر آن‌ها زوم کنید به شدت از کیفیت آنها کاسته شده و مانند نقاشی به نظر می‌رسند.

اگر با این موضوع مشکلی نداشته باشید، پس می‌توانیم بگوییم که رنگها بسیار طبیعی بوده و جزئیات کاملا در آن آشکار است. ما واقعا از چرایی عملکرد این چنینی حسگر اطلاعی نداریم و به نظرمان بهتر است که Fujifilm از این به بعد در تمامی دوربین‌هایش حسگر EXR را به کار ببرد.
SL300 نسبت به مدل پیشین خود یعنی S4000 که در رتبه دوم دوربین‌های bridge قرار می‌گیرد، پاسخ دهی بهتری داشته و سرعت عکسبرداری پی در پی و راه اندازی آن به نسبت بیشتر است.

دوربین دیجیتال فوجی فیلم فاین‌ پیکس اس ال 300 1 دوربین دیجیتال فوجی فیلم فاین‌ پیکس اس ال 300 1
البته همچنان این دوربین نیز با مشکلات شاتر روبرو می‌شود و سیستم اتوفوکوس آن در وضعیت‌های کم نور عملکرد خوبی ندارد. همچنین برای افزایش طول عمر باتری، این بار Fujifilm به جای استفاده از باتری همیشگی خود یعنی AA ، باتری لیتیومی را در این دوربین به کار برده است که البته همچنان در مصارفی طولانی مدت، نیاز به یک باتری ثانویه حس می‌شود.

از نظر سبک طراحی و قابلیت Fujifilm FinePix SL300 برای عکاسانی که قبلا تجربه‌ی استفاده از دوربین‌های DSLR را داشته‌ یا آنهایی که می‌خواهند بدون صرف هزینه‌ی بالا ویژگی‌های یک DSLR را تجربه کنند بسیار مناسب است. ولی از نظر کیفیت عکس شما می توانید عکس‌های نمونه‌ی گرفته شده توسط این دوربین را مشاهده کنید و خودتان قضاوت کنید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان