امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بزودی؛ ابلاغ افزایش وام مسکن روستایی

#1
Heart 
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: رئیس کل بانک مرکزی قول داد تا ۱۵ روز دیگر افزایش سقف وام ساخت مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان به بانک‌ها ابلاغ شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ علیرضا تابش در جمع خبرنگاران، گفت: از سال ۸۴ تاکنون و بر اساس مصوبه دولت ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۵ درصد از سوی بانک‌ها برای ساخت مسکن روستایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس یک میلیون و ۶۲۸ هزار مسکن روستایی با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات عقد قرارداد شد و از این تعداد یک میلیون و ۴۲۹ هزار مسکن روستایی با این تسهیلات احداث و نوسازی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد:بانک مرکزی سهمیه بانک های عامل را برای پرداخت وام مسکن روستایی ابلاغ کرده و آنها هم در حال تهیه سهمیه استانی با کمک بنیاد مسکن هستند.

* بدهی ۱۳۰۰ میلیارد تومانی دولت به بانک ها از بابت یارانه سود

تابش در خصوص ابلاغ افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان، گفت:‌ روز گذشته در جلسه‌ای که با سیف رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، قول داد این مصوبه دولت تا ۱۵ روز آینده به بانک‌های عامل ابلاغ شود تا پرداخت این تسهیلات نیز برای نوسازی و احداث ۲۰۰ هزار مسکن روستایی آغاز شود.

تابش در خصوص بدهی دولت به بانک ها از بابت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی گفت:هم اکنون دولت حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی به بانک ها بدهکار است.

تابش ادامه داد: روال کار این گونه است که دولت این مبلغ را در اختیار ما قرار می دهد و ما نیز آنرا به بانک ها پرداخت خواهیم کرد.

* دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث می شود/۵۱۷ هزار کمبود مسکن روستایی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۵ در مجموع دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور احداث می شود،گفت: از این تعداد واحد مسکن روستایی، یک میلیون و ۶۳۷ هزار واحد آن احیای بافت های فرسوده روستایی خواهد بود و مابقی آن به احداث واحدهای مسکونی جدید اختصاص می یابد.

تابش ادامه داد: به منظور اجرای طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور بهسازی و نوسازی شده اند و این روند با افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی در سال ۹۳ نیز ادامه پیدا می کند.

تابش خاطر نشان کرد: تا سال ۱۴۰۵ این طرح ادامه می یابد و در صورت تکمیل انباشت کمبود مسکن در روستاها که در حدود ۵۰۰ هزار واحد است را تامین می کنیم.

وی افزود: نیاز مسکن ناشی از افزایش خانوارها را در طول این سال ها هم تامین می شود ضمن آنکه تا پایان ۱۴۰۵، ۷۰ درصد از واحد های کم دوام بهسازی و نوسازی خواهد شد.

تابش تصریح کرد: براساس سرشماری سال ۹۱ پنج میلیون و ۱۷۳ هزار واحد مسکونی در روستاها بوده است که در سال ۹۳ این رقم به پنج میلیون ۸۹۰ هزار واحد رسیده است.

وی گفت:با توجه به تعداد خانوار و تعداد واحد مسکونی در روستاها حدود ۵۱۷ هزار مسکن روستایی کمبود داریم که تلاش می شود این تعداد کمبود تا سال ۱۴۰۵ تامین شود.
بزودی؛ ابلاغ افزایش وام مسکن روستایی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روستایی زنانه که هیچ مردی حق ورود نداردღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  بازار مسکن درگیر دلال بازی شده است!
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
  اقدامات کشورهای مختلف در پی افزایش مجدد شیوع کرونا
  افزایش احتمال انتقال کرونا در محیط‌های بسته
  افزایش ۱۵ درصدی مستمری کمیته امدادی‌ها
  افزایش احتمال انتشار و انتقال کروناویروس با کولر گازی
  افزایش ظرفیت تولید محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری
  اخبار افزایش جرم و درگیری های خانوادگی در دوران کرونا صحت ندارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان