امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سندرم خستگی مزمن

#1
سندرم خستگی مزمن

گاهی افرادی را می بینید كه دائما احساس خستگی ، دردهای منتشر بدن ،اختلال در تمركز حواس و فراموشی بیش از حد ، سردردهای دائمی و آزار دهنده ، سختی در بلند شدن از رختخواب و احساس ناتوانی صبحگاهی و...شكایت دارند.
این حالت را اصطلاحا سندرم خستگی مزمن می نامند و البته برای گذاشتن این تشخیص ، رد كردن بیماریهای دیگر بسیار اهمیت دارد .این بیماری نسبتا شایع بوده و از سال ۱۹۸۰ توسط پزشكان مورد توجه خاصی قرار گرفت.
بسیاری از مبتلایان ، خودشان از ابتلاء به این مشكل به عنوان سندرم خستگی مزمن بی خبرند و مرتبا به متخصصین مختلفی مثل پزشكان قلب ، و... مراجعه می كنند تا تحت درمان قرار گیرند.
از اصلیترین علائم این بیماری میتوان به احساس خستگی و ضعف ، و ناتوانی انجام فعالیتهای روز مره و معمولی حتی پوشیدن لباس ، یا خوردن غذا و...، تمایل به خوابیدن بیش از حد و... اشاره كرد.بحدی كه شغل ، تحصیل و سایر فعالیتهای شخص را تحت تاثیر قرار می دهد .
این بیماری می تواند چند ماه تا چند سال بطول انجامد. اغلب مبتلایان را خانمها خصوصا در سنین بین ۲۰-۴۰ سال تشكیل می دهند ، اما هر فردی با هر سنی در معرض ابتلاء به آن میباشد.
علل این بیماری كدامند ؟
علل این حالت هنوز بطور كامل شناسائی نشده اند امادر گیری سیستم های ایمنی و اعصاب را در ایجاد آن دخیل می دانند. زمینه های ژنتیكی ، بیماریهای زمینه ای ، شرایط محیطی ، استرسها و بسیاری از مسائل دیگر در ایجاد این مشكل مورد اتهامند. حتی برخی محققین ، ویروسهای خاصی را در ایجاد این بیماری مسؤل دانسته اند ! اما میتوان گفت كه هنوز هیچكدام از این نظرات به اثبات نرسیده اند !
علائم این بیماری از فردی تا فرد دیگر تفاوتهای فاحشی دارند، و از شدتهای مختلفی برخوردارند . از سال ۱۹۹۳ به بعد قرار شد تنها زمانی این تشخیص بر روی افراد گذاشته شود كه حد اقل بیش از ۶ ماه درگیری واضح وجود داشته باشد و سایر بیماریها و حالات مولد این علائم رد شده باشند.
نكته ی جالب اینكه برخی از این افراد حتی دچار تبهای خفیف ،تاری دید ، لرز ، تعریق شبانه ، اسهال ، و تغییرات اشتها نیز میشوند‌!
تشخیص این بیماری كار ساده ای نیست ، چرا كه وسیله یا آزمایش خاصی برای اینكار وجود ندارد بلكه باید با رد كردن بیماریهای متعدد دیگر مثلا در سیستم كلیه و مجاری ادرار ، قلب ، عفونتها ، افسردگی و سایر بیماریها ی روحی روانی ،مشكلاتی از قبیل سكته های مغزی ، كم خونیهای مختلف مثلا ناشی از كمبود آهن ، بیماریهای هورمونی مثل كم كاری تیروئید و ... ، به این بیماری مرموز و موذی فكر كنیم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ترفندی برای محو خستگی صورت
  لطفا بدون خستگی ۵ دقیقه راجع به خستگی بخوانید:)
  10 علت اصلی خستگی و راه حل مبارزه با آن
  اگرهمیشه از خستگی می نالید
  ۸ درمان خانگی برای رفع خستگی چشم
  ماش بخورید تا بیماری های مزمن نگیرید
  خطرات جدی نخوردن صبحانه برای سلامتی! از چاقی تا خستگی مداوم
  نارسایی مزمن کلیه بیماری شایع که قابل درمان است
  ۷ عادت روزانه‌ که انرژی شما را کاملا تحلیل می‌برد! دلایل خستگی و کمبود انرژی چیست؟
Thumbs Up علائم یک سندرم کلیوی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان