امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سرنوشت بارسلونا پس از استقلال کاتالونیا

#1
سرنوشت بارسلونا پس از استقلال کاتالونیا 1

مثلاً اگر قرار باشد امسال رئال مادرید و بارسلونا با هم بازی نکنند، چه چیزی از لالیگا (لیگ فوتبال اسپانیا) باقی خواهد ماند؟

برای خیلی از فوتبالی‌ها، لالیگا یعنی تیم بارسلونا، با آن بازیکن‌های بی‌نظیرش؛ مسی، سوارز، نیمار و دیگران، اما برای خود مردم «کاتالونیا»، منطقه‌ای در تکاپوی استقلال از دولت مرکزی اسپانیا، فوتبال و بارسلونا که تجلی فوتبال آن منطقه است، معانی دیگری هم دارد.

باشگاه بارسلونا در زمان دیکتاتوری ژنرال فرانکو یعنی در زمانی که مردم کاتالونیا آزادی استفاده از زبان و نشان‌های محلی‌شان را نداشتند، تنها نماد محافظ فرهنگ بود و این اصرار بر حفظ هویت کاتالونیایی‌اش تا جایی پیش رفت که آن را تبدیل به یکی از سمبل‌های مخالفت با دیکتاتوری کرد و حتی منجر به کشته شدن رئیس این باشگاه توسط دیکتاتوراسپانیا شد.

حالا یک جریان دیگر ملی‌گرا در کاتالونیا به راه افتاده است. بعد از هیاهوی چند هفته اخیر بر سر استقلال اسکاتلند از برتانیا، حالا نوبت به همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا رسیده است که قرار است نهم نوامبر برگزار شود؛ البته این تصمیمی است که جدایی‌طلبان از آن سخن می‌گویند و دولت مرکزی با آن موافق نیست.درگیری‌های سیاسی بر سر این همه‌پرسی در جریان است. این احتمال وجود دارد که نخست‌وزیر اسپانیا نتیجه همه‌پرسی را تایید نکند یا حتی بخواهد با برگزاری آن مقابله کند؛ اما این همه نگرانی‌ها نیست.

اگر اسپانیا و کاتالونیا تبدیل به دو کشور مستقل شوند، قاعدتاً تیم بارسلونا نمی‌تواند به عنوان تیمی از «کشور کاتالونیا» در لیگ یک کشور خارجی (اسپانیا) بازی کند، اما تیم‌های فوتبال دیگر این منطقه (احیاناً کشور جدید) که در مقایسه با لیگ اسپانیا، نهایتاً می‌توانند عنوان لیگ محلات را بدست بیاورند، هم نمی‌توانند نقش رقبای لالیگایی را برای بارسلونا بازی کنند؛ ضمن این که اخیراً مدیر لیگ اسپانیا هم هشداد داده است که اگر همه‌پرسی به استقلال کاتالونیا منجر شود، تیم بارسلونا دیگر نمی‌تواند در لالیگا حضور داشته باشد؛ چراکه این کار نیاز به توافق‌های بین دولتی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد برگزاری همه‌پرسی در کاتالونیا، باشگاه بارسلونا و بازیکنانش را در یک شرایط دشوار قرار داده است؛ «آنها باید یک تعادل دشوار بین هواداران داخلی‌شان که به دنبال استقلال کاتالونیا هستند و میلیون‌ها نفر هوادار خارجی که می‌خواهند بدون توجه به مسائل سیاسی بین دولت مرکزی اسپانیا و گردانندگان کاتالونیا، از تماشای بازی‌های بارسلونا با رقبایش بویژه دیدن ال‌کلاسیکو (دیدار بارسلونا و رئال مادرید) لذت ببرند، برقرار کنند.»

محافظه‌کاران در مادرید، پایتخت اسپانیا، اصرار دارند که همه‌پرسی استقلال کاتالونیا غیرقانونی است و انجام نخواهد شد؛ با این حال رهبر کاتانولیا «آرتور ماس» می‌گوید همه‌پرسی برگزار خواهد شد. این وسط، تکلیف بارسا چه خواهد شد؟
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سرنوشت بارسلونا پس از استقلال کاتالونیا 1 [/img]
پاسخ
 سپاس شده توسط Nazanin♥Xavi ، ِ**@ًrُِّ@^ُ$** ، ALI REZA J ، Interstellar
آگهی
#2
اخـــــــــــــــــــــی!!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سرنوشت بارسلونا پس از استقلال کاتالونیا 1

بارسا!بارسا!بارسا!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=166516
[/size]

پاسخ
 سپاس شده توسط ALI REZA J


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Information مدافع استقلال شایعه جدایی اش را تکذیب کرد
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
  واکنش آگوئرو به شایعه جدایی از بارسلونا (عکس)
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  مخالفت هافبک ناکام با جدایی از بارسلونا
  لیگ یک/دبل خلیفه‌ و استقلال در کسب برد
  دیدار دوباره فیل و فنجان های استقلال (عکس)
  ستاره برزیلی بارسلونا راهی میلان می شود؟
  ترکیب پدیده برای مصاف با استقلال

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان