امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تبلت ایسوس ممو پد 10

#1
Video 
مشخصات ظاهری:ابعاد 10.5 × 174.6 × 256 میلی متر, وزن 522 گرم
امکانات کلی:کارت حافظه جانبی ,صفحه نمایش رنگی,صفحه نمایش مالتی تاچ,چرخش اتوماتيك صفحه,خاموش شدن اتوماتيك صفحه,حسگر ژیروسکوپ,حسگر شتاب سنج
حافظه:حافظه رم 1024 مگابایت,حافظه داخلی 8 گیگابایت,با ظرفیت 64 گیگابایت
صفحه نمایش: 10.1 اینچ, LED-backlit IPS LCD , Capacitive
شبکه:GPS
دوربین:کیفیت دوربین 2 مگاپیکسل, HD
نرم افزار:سیستم عامل Android ,نسخه Jelly Bean 4.2
باتری:نوع باتری لیتیوم پلیمری ,ظرفيت باتري 5070 میلی آمپر


نقد و بررسی تبلت ایسوس MeMo Pad Smart 10
تبلت Asus MeMo Pad Smart 10 آخرین تلاش شرکت Asus در تولید تبلتی کم‌خرج با ابعاد 1/10 اینچ است. شاید این تبلت جذابیت ظاهری چندانی نداشته باشد اما طیفی قابل توجه از ویژگی‌ها را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد.

طراحی و مشخصات Asus MeMo Pad Smart
طراحی تبلت Asus MeMo Pad Smart سبکی عمل‌گرایانه و کاربردی دارد. روکش‌های تزیینی این احساس را تلقین می‌کند که شما می‌خواهید خودنمایی کنید که انگار پول می‌شمارید، از این رو در این تبلت از بدنه پلاستیکی ساده و بی‌پیرایه استفاده شده است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[img=300.02x200.02]http://mandegar24.com/cache/fck_files/image/review_tablet_Asus-MeMO-Pad-Smart_10_01.jpg[/img]
اگرچه خوشبختانه بدنه MeMo Pad عاری از هرگونه جیر جیر یا صدای سایش نگران‌کننده در مورد کیفیت کلی ساخت آن است، با این حال این تبلت چندان درجه یک و با کیفیت به نظر نمی‌رسد. پر واضح است که با هدف کاهش قیمت نهایی تبلت کیفیت به طور آگاهانه قربانی شده است، اما اگر Asus ابتدا یک iPad و سپس یک MeMo Pad را در دست بگیرد، خواهد دانست که این تبلت با محصولات Apple در یک رده قرار نمی‌گیرد.

با این وجود، MeMo Pad نه سنگین‌ و نه درشت جثه است. در حقیقت، این تبلت با داشتن 580 گرم وزن و ضخامت 9/9 میلی متر از نظر ابعاد، همچون تبلت‌های گران‌قیمت به نظر می‌رسد. به استثنای نداشتن جذابیت و زیبایی، ظاهر این تبلت مشکل دیگری ندارد.

شهرت Asus به خاطر تولید محصولاتی است که مورد علاقه تکنیسین‌ها و کارشناسان است و Asus MeMo Pad Smart هم از این اصل مستثنی نیست. این تبلت به جای یک پورت اختصاصی، به یک پورت microUSB مجهز است و نیز یک پورت ویدیویی اختصاصی microHDMI و یک اسلات کارت حافظه microSD دارد.

هیچ شلوغی و ازدحامی برای تعبیه این امکانات به وجود نیامده؛ هر چند پوششی برای این سوکت‌ها گذاشته نشده و سعی نشده تا آنها را مخفی کنند اما ریزه‌کاری تکنیکی آن جاگذاری با صدای تیک است که هنوز هم خیلی‌ها آن را می‌پسندند.

التزام به تأمین قابلیت‌های مؤثر که اغلب در تبلت‌های ارزان‌تر نادیده گرفته می‌شود، در بلندگوهای استریوی این تبلت نیز دیده می‌شود. پنجره‌های این دو بلندگو در پشت تبلت قرار دارند و اگر تبلت در وضعیت افقی (وضعیت معمول برای تماشای فیلم) باشد، انتشار صدای بهتری را در مقایسه با تبلت‌های دارای بلندگوی مونو ایجاد می‌کند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[img=300.02x200.02]http://mandegar24.com/cache/fck_files/image/review_tablet_Asus-MeMO-Pad-Smart_10_02.jpg[/img]
تنها کمبود جدی این مدل، قابلیت 3G است، اگرچه داشتن این قابلیت باعث بالا بردن قیمت نهایی تبلت می‌شد و تردیدی نیست که این از طبقه تبلت‌های مقرون به صرفه پا بیرون می‌گذاشت.

ارتقای اینچنینی و در نتیجه افزایش قیمت، قطعاً باعث شکست Asus MeMo Pad Smart در به دست آوردن مخاطب مناسب می‌شد. همچنین قابلیت NFC (ارتباط کوتاه‌برد یا میدان نزدیک) نیز حذف شده است و با آن که می‌توان ادعا کرد که با این کار Asus یک فرصت آینده‌نگرانه را برای جلوگیری از منسوخ شدن از دست داده، اما برای اکثریت کاربران این ضعف بزرگی نیست.

قابل پیش‌بینی بود که Asus MeMo Pad Smart 10 به عنوان یک تبلت ارزان‌قیمت به 16 گیگا بایت حافظه داخلی مجهز باشد؛ حداقل این در مورد یک تبلت 10 اینچی معمول است.

این تبلت از بسیاری جهات پول‌پرست است. طراحی آن کاملاً فاقد خصوصیات برجسته است، از زهوار قطور آن و بهینه نکردن استایل و مدل (در جا زدن استایل) گرفته تا احساس یکنواختی و شباهت کلی ساخت این تبلت. اگر شما به این موارد اهمیت می‌دهید، به اشتباه سراغ این تبلت آمده‌اید. کاربردی بودن و انعطاف پذیری از ویژگی‌های مهم تبلت Asus MeMo Pad Smart است و ابداً یک کالای سطحی نگرانه نیست که به دنبال ظاهر یا حس ظاهری باشد. از جهتی این ویژگی قابل ستایش است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[img=300.02x200.02]http://mandegar24.com/cache/fck_files/image/review_tablet_Asus-MeMO-Pad-Smart_10_03.jpg[/img]
صفحه نمایش Asus MeMo Pad Smart

با آنکه می‌توان تنها در جستجوی طراحی‌های کاربردی و عمل‌گرایانه بود اما مشخصات نمایشگر تبلت MeMo Pad به راحتی قابل هضم نیستند. این بیشتر بدان خاطر است که نمایشگر IPS این تبلت با ابعاد 10 اینچ و وضوح 800  1280 پیکسل، بیشتر شبیه یک پسرفت و بازگشت به قابلیت‌هایی است که در یک تبلت 2011 یا 2012 دیده می‌شد.

به طوری که گفته می‌شود تکنولوژی IPS (دارای زاویه دید فراگیر) چنان انقلاب بزرگی در صفحه نمایشگر ایجاد کرد که پس از به‌کارگیری در نخستین iPad به سرعت تبدیل به تکنولوژی استاندارد تولید نمایشگر شد. این تکنولوژی زوایای دید وسیعی را پوشش می‌دهد که برای یک تبلت بسیار مهم‌تر است تا برای یک لپ‌تاپ.

نمایشگر IPS در تبلت MeMo Pad نیز همین زوایای دید جذاب را ایجاد می‌کند اما کیفیت تصویر آنقدرها گیرا نیست، یعنی قدری رنگ‌پریده است و اغلب در شدت روشنایی زیاد به شدت محو می‌شود. امروزه که ما تبلت‌های دارای تراکم پیکسل بالا نظیر Google Nexus 10 توقع ما را بالا برده‌اند، رزولوشن نسبتاً پایین این نمایشگر اندکی ناهنجار و غیرطبیعی به نظر می‌آید.

تبلت نیز همان رزولوشن مدل کوچکتر و 7 اینچی Google Nexus 7 را دارد، اما این روزها تبلت 1/10 اینچی اندکی بزرگتر از آنست که این رزولوشن روی آن ایجاد شود.
همچنین این نمایشگر فاقد پوشش اولئوفوبیک (ضد چربی) است، در حالی که این پوشش می‌تواند ظاهر شدن لکه‌های اثر انگشت را کاهش دهد و اکنون از لوازم جانبی و اجتناب‌ناپذیر تکنولوژی صفحات لمسی است.
پس از تنها چند دقیقه کار با MeMo Pad این تبلت پر از اثر انگشت‌های درهم و برهم می‌شود که در نور زیاد کاملاً قابل رؤیت هستند. پوشش اولئوفوبیک در تبلت‌های گران‌تر از لوازم کمابیش بدیهی و ضروری است، اما در تبلت‌های دیگر احتمالاً این مزیت از دست رفته خواهد بود.

رابط‌ها و کارکرد Asus MeMo Pad Smart

تبلت Asus MeMo Pad Smart با سیستم عامل Android 4.1 Jelly Bean OS کار می‌کند و Asus حداقل تنظیمات را روی آن انجام داده است. این تنظیمات بیشتر بر محور ایجاد اپلیکیشن‌های اضافی هستند تا تغییرات چشمگیر در رابط کاربری.

با این وجود شرکت Asus چند تنظیم بصری نیز انجام داده است. آیکن‌های نوار navigation مجدداً طراحی شده‌اند و طبق استاندارد، ویجت‌های زیبا و خیره‌کننده هواشناسی و ساعت مختص Asus روی صفحه اصلی Asus MeMo Pad Smart گنجانده شده‌اند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[img=300.02x200.02]http://mandegar24.com/cache/fck_files/image/review_tablet_Asus-MeMO-Pad-Smart_10_04.jpg[/img]
تنها تغییر کاربردی در نحوه استفاده از تبلت یک سوئیچ قفل نوار navigation است که در سمت راست و در وسط نوار navigation قرار داده شده است. این کلید باعث غیرفعال شدن سایر کلیدهای نوار navigation و جلوگیری از فشار دادن تصادفی آنها می‌شود.
به علاوه، Asus صفحه کلید مجازی خود را در این تبلت گنجانده است که از صفحه کلید استاندارد رنگین‌تر است و طراحی آن اندکی متفاوت بوده، تعداد کلید بیشتری را روی صفحه نمایش می‌آورد، اما آیا این مدل برتر است؟

نه دقیقاً؛ چرا که فاقد صفحه کلید Swype با ورودی حرکتی-اشاره‌ای و هرگونه قابلیت حدس و تکمیل خودکار کلمه است. با این وجود، چون جایگزین کردن صفحه کلید دیگر بسیار آسان است و صفحه کلید استاندارد اندروید پیشاپیش نصب شده، این موضوع ندرتاً مسئله‌ساز می‌شود.

بهینه‌سازی اندروید توسط Asus در تبلت Asus MeMo Pad Smart جالب است. جزئی بودن تغییرات و به کارگیری نسخه پرسرعت Jelly Bean باعث می‌شود تا تبلت با سرعت قابل قبولی کار کند.

در این تبلت پردازنده 4 هسته‌ای 2/1 گیگاهرتزی مدل Tegra T33 را که همان پردازنده به کار رفته در Google Nexus 7 است داریم. این پردازنده کندتر از پردازنده‌های 4 هسته‌ای Krait است که در بسیاری از تلفن‌ها و تبلت‌های مدل 2013 یافت می‌شوند اما تفاوت اینها تنها در برخی بازی‌های جدید به چشم می‌آید.
به عنوان مثال، با آنکه بازی Real Racing 3 به خوبی روی MeMo Pad Smart 10 قابل اجراست، سرعت فریم آن کمتر از سرعت فریم همین بازی روی یک iPad4 (حتی با وجود افزایش رزولوشن نمایشگر در iPad) است. می‌توان گفت اگرچه ما از رزولوشن کم نمایشگر در این مدل راضی نیستیم اما دقیقاً همین باعث می‌شود که بتوانیم تا مدتی بازی‌های جدید و پیشرفته را با کیفیت خوبی در این تبلت اجرا و بازی کنیم. ایجاد پیکسل بیشتر مستلزم مصرف انرژی بیشتر است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[img=300.02x200.02]http://mandegar24.com/cache/fck_files/image/review_tablet_Asus-MeMO-Pad-Smart_10_05.jpg[/img]

اپلیکیشن‌ها و کارکرد Asus MeMo Pad Smart 10

پیشتر عنوان کردیم که Asus در حالت استاندارد تعدادی اپلیکیشن اضافی را در MeMO Pad Smart 10 گنجانده است، اما نتیجه آن چیست؟
عمده این اپلیکیشن‌های اضافی مواردی معقول و حساب شده هستند که شکاف‌های به جا مانده در سیاهه اپلیکیشن‌های خود Google را پر می‌کنند. Asus Studio یک برنامه ساده اما جامع برای ویرایش تصاویر است که به شما امکان تغییر چیزهایی چون خلوص و روشنایی رنگ و نیز اضافه کردن فیلترهای متعدد، افزودن کادر محاورات (speech bubble) و رنگ‌آمیزی عکس‌ها را می‌دهد.

BuddyBuzzd یک ابزار چت است که امکان اتصال شما به Facebook، Twitterو Plurk را در یک اپلیکیشن واحد فراهم می‌کند. همچنین MyLibrary یک نرم‌افزار کتابخوان یا ebook reader است.

سایر اپلیکیشن‌های پیش‌نصب‌شده که شما در جای دیگری آنها را نخواهید یافت، بیشتر نرم‌افزارهای امنیتی هستند. Parental Lock و App Locker به شما این امکان را می‌دهند تا رمزهای عبوری برای اپلیکیشن‌ها و فایل‌های خود تعریف کنید و App Backup اجازه می‌دهد تا یک کپی از اپلیکیشن‌ها و داده‌های آنها روی کارت حافظه SD داشته باشید.
هیچ کدام از این اپلیکیشن‌ها ویژگی‌های گجتی شیک یا جذابی را که می‌توان در یک تبلت بسیار خوب Samsung یافت، ندارند، اما همانند بسیاری از قابلیت‌های دیگر Asus MeMo Pad Smart 10 به طرزی بسیار جدی کاربردی بنا شده‌اند. همچنین در این تبلت برنامه Asus Webstorage را داریم که امکان دسترسی به 5 گیگابایت فضای ابری رایگان (برای ذخیره‌سازی آنلاین) را می‌دهد.
شما می‌توانید تبلت را به گونه‌ای تنظیم کنید که چیزهایی مانند عکس را به این فضای ابری ارسال کند و مقدار زمانی را که برای انتقال دستی فایل‌ها لازم دارید، بکاهد.
علاوه بر این برنامه‌های اضافی نصب شده روی Asus MeMo Pad Smart، فهرست کاملی از اپلیکیشن‌های Google، از Mail تا Maps و Navigation و همچنین دسترسی به بازار اپلیکیشن موسوم به Play Store دیده می‌شوند.

تبلت ایسوس ممو پد 10 1
مهم‌ترین اپلیکیشن Google که جای تأکید دارد، برنامه Navigation است که بر خلاف بسیاری از تبلت‌های ارزان‌قیمت در MeMO Pad Smart گنجانده شده است، زیرا این تبلت قابلیت GPS را داراست. البته به منظور استفاده از تبلت مزبور به عنوان GPS درون اتومبیل، بایستی نرم‌افزاری را خریداری کنید که به صورت آفلاین نقشه‌ها را در اختیارتان بگذارد، چرا که در این تبلت قابلیت 3G را نداریم.

دوربین‌های Asus MeMo Pad Smart 10
دیگر ویژگی ارائه شده توسط Asus، که در تبلت‌های مقرون به صرفه دیده نمی‌شود، وجود دو دوربین در جلو و پشت این تبلت است. یک سنسور یا دوربین 4 مگا پیکسلی (اما بدون فلاش LED) در پشت دستگاه وجود دارد و در روبروی کاربر (جلوی تبلت) یک سنسور 3/1 مگاپیکسلی برای برقراری مکالمات ویدیویی است.

از محاسن دوربین MeMo Pad ارائه تعداد زیادی افکت‌های جذاب فیلتر دیجیتال است. علاوه بر فیلترهای استاندارد vintage (کلاسیک)، sepia (قرمز آجری) و negative (نگاتیو)، یک مود Lomo و یک مود pop یا گزینگانی منظم برای تنظیم رنگ داریم. این مود با حذف یک رنگ، تصاویر را سیاه و سفید می‌کند و برای مواقع هنرنمایی بسیار خوب و کارآمد است.

از معایب دوربین Asus MeMo Pad Smart 10 کیفیت تصویر آنست. در شرایطی غیر از نور کامل، تصاویر رگه‌دار و نویز دار هستند و دوربین 4 مگاپیکسلی آن برای تهیه عکس‌های پر از جزئیات کافی نیست. نبود فلاش نیز کارآیی دوربین را در شرایط نور کم کاهش می‌دهد. با این شرایط بهتر بود که Asus دوربین پشتی را حذف می‌کرد و قیمت دستگاه را پایین می‌آورد.

عمر باتری Asus MeMo Pad Smart 10
دوام باتری مسئله دیگری است که در سطح تقریباً معمولی است و بهبود زیاد چشمگیری در آن ایجاد نشده است. تبلت Asus MeMo Pad Smart 10 یک باتری لیتیوم یون Wh 19 است که Asus برآورد 5/8 ساعت کار را برای آن کرده است.

اگر از این باتری کار چندان زیادی نکشیم، می‌توان این برآورد را باور نمود. با این حال، اگر تنظیمات پخش فیلم در حالت looped، تنظیم روشنایی در سطح 50 درصد، و Wi-Fi خاموش باشد، باتری تا 7 ساعت دوام می‌آورد. این برای یک سفر هوایی طولانی کافی است، اما به پای عمر بیش از 8 ساعته برخی باتری‌ها در دیگر رقبای 10 اینچی، از جمله تبلت Sony Xperia Tablet S نمی‌رسد.
اگر باتری به مدت طولانی در وضعیت standby بماند با سرعت تقریباً زیادی تخلیه می‌شود (در صورتی که به مدت یک هفته بدون استفاده باشد، می‌توان انتظار داشت که عمر باتری تمام شود).
قیمت Asus MeMo Pad Smart 10

در مقایسه ویژگی‌های Asus MeMo Pad Smart 10 نسبت به قیمت تمام شده، به نظر می آید که این تبلت قیمت مناسبی دارد. حافظه قابل ارتقا، نمایشگر 10 اینچی، پردازشگر مناسب و داشتن دو دوربین با قیمتی کمتر از 300 پوند، در نگاه نخست، یک فرمول برنده است.

با این وجود، نمایشگر MeMo Pad هم از نظر رزولوشن و هم از لحاظ کیفیت تصاویر ناامید کننده است. در Google Nexus 10 که 50 پوند گران‌تر است، قابلیت‌های بهتری وجود دارد و بی‌شک تبلت اخیر از این جهت برتر است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[img=300.02x200.02]http://mandegar24.com/cache/fck_files/image/review_tablet_Asus-MeMO-Pad-Smart_10_07.jpg[/img]
نتیجه‌گیری

همانند خیلی از تبلت‌های اندرویدی Asus، تبلت Asus MeMo Pad Smart 10 این برتری را دارد که بسیار کاربردی است. از مزایای آن اینست که تقریباً ارزان قیمت است و حافظه‌ای قابل ارتقا و پردازشگری خوب دارد.
اما روی دیگر سکه آنست که صفحه نمایش این تبلت چندان خوب نیست و دوربین‌های آن نیز بی‌کیفیت هستند. اما اصلی‌ترین مشکل این تبلت، رقیبی مثل Google Nexus 10 است که تنها با 50 پوند قیمت بالاتر کارآیی بسیار بهتری دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نسل جدید از تبلت‌های آی‌پد اپل همراه با نمایشگری بزرگ‌تر و قیمتی کمتر عرضه می‌‌شوند
  تبلت های جدید و متفاوت از سامسونگ
  آموزش روت و نصب ریکاوری تبلت با استفاده از Odin
  آموزش تعمیر تبلت
  تصاویر بزرگترین تبلت دنیا
  تبلت تاشوی سامسونگ با یک صفحه کلید و پایه در پتنت جدیدی نشان داده شد
  آپدیت اندروید مارشمالو برای تبلت ال جی جی پد ایکس 10.1 منتشر شد
  تبلت گلکسی Tab A 8.0 H آپدیت اندروید مارشمالو را دریافت کرد
  زن پد 9.7 اینچی ایسوس با مشخصاتی خوب موفق به کسب مجوز FCC شد
  تبلت ASUS ZenPad Z8 با نمایشگر 7.9 اینچی 2K معرفی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان