امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بحران آب در مشهد قطعى مى‌باشد

#1
Heart 
بحران آب در مشهد قطعى مى‌باشد

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اين شهر تابستان امسال با کمبود 35 درصدى آب مواجه است لذا بحران آب در مشهد قطعى مى‌باشد.
محمد پرورش افزود: در شرايط کنونى روزانه 610 هزار مترمکعب آب توليد مى‌کنيم لذا با افزايش درجه حرارت طى تير ماه به بيش از 35 درجه سانتگيراد، حجم مصرف آب افزايش مى‌يابد. وى گفت: اين در حالى است که وضعيت ذخاير آب پشت سدهاى کارده و طرق که حدود 15درصد از آب مورد نياز مشهد را تامين مى‌کنند بسيار نامطلوب است. او افزود: سد طرق ظرف چند روز آينده عملا آبى براى انتقال به شبکه مشهد نخواهد داشت لذا از چرخه خارج مى‌شود و سد کارده هم با ظرفيت بسيار پايين فعال خواهد بود به نحوى که نمى‌توان روى آن براى تامين آب مشهد حساب کرد. وى گفت: سد طرق امسال 4/5 ميليون مترمکعب آب و 37 درصد افت ذخاير آبى داشته و آب ذخيره در پشت سد کارده هم که پارسال 5/21 ميليون مترمکعب بود امسال به 5/4 ميليون مترمکعب کاهش يافت. او افزود: علاوه بر اين سدها، منبع 85 درصد تامين آب مشهد از محل ذخاير دشت مشهد و چاهها است. وى گفت: طراز و سطح آب اين چاهها نيز يک متر افت کرده و عملا در زمان پيک مصرف تابستانى با کسرى 35 درصدى در تامين آب براى شهر مشهد مواجه هستيم.
او نياز آبى شهر مشهد را 9 هزار و 600 ليتر در ثانيه ذکر کرد و افزود: اين در حالى است که تنها شش هزار و 200 ليتر در ثانيه امکان برداشت آب داريم. وى گفت: با اين شرايط و خروج سدها از چرخه بهره‌بردارى عملا ظرفيت توليد روزانه آب در مشهد پنج هزار و 300 مترمکعب است که با توجه به ميزان مصرف کمبود آب داريم.
او افزود: با راهکارها و امکاناتى که در اختيار داريم فقط قادريم 15 تا20 درصد از کسرى 35 درصدى آب مشهد را تامين کنيم لذا مابقى آن بايد با مشارکت و همکارى شهروندان در مصرف بهينه و جلوگيرى از هدر رفت آب جبران شود.
وى گفت: طى سه ماه تابستان در شرايط بحرانى مشهد با استفاده از تمامى امکانات و هزينه60 ميليارد ريال تنها امکان جبران20 درصد کمبود آب شهر را داريم.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به سرانه مصرف 180 ليترى هر شهروند مشهدى در روز افزود: تابستان اين سرانه با توجه به گرماى هوا به250 ليتر مى‌رسد لذا اگر هر شهروند با مصرف صحيح و بهينه 15 تا 20 درصد در اين ميزان صرفه‌جويى کند بخشى از مشکل کنونى حل مى‌شود.
وى از شهروندان خواست تا در مصرف آب صرفه‌جويى کنند و در عين حال اعلام کرد: با توجه به شرايط موجود و کسرى قابل توجه آب، اجراى طرح جيره‌بندى در مشهد قطعى است و بر اساس آن شهر به هفت منطقه تقسيم شده و طى هر روز هفته آب يکى از اين مناطق قطع خواهد شد
بحران آب در مشهد قطعى مى‌باشد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط hanie directioner
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مصوبه لغو تاثير قطعى معدل
Heart باشد که ابتلای ترامپ به کرونا باعث توجه بیشترش به این بیماری شود
  انتقاد نیکولاس برنز از سیاست خارجه واشنگتن در بحران کرونا
  غرق شدن جوان ۲۵ ساله در بند گلستان مشهد!
  کرونا در مشهد تثبیت شده/ امکان بازگشت موج دوم
  بحران کرونا و پیامدهای آن از نگاه جامعه‌شناس برجسته فرانسوی
  میرسلیم: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد
  بحران کرونا، بودجه نظامی کشورهای اتحادیه اروپا را نیز به خطر انداخت !
  جورج سوروس: کرونا می‌تواند پایان اتحادیه اروپا باشد
  مبارزه با قاچاق هم‌وغم همه دستگاه‌ها باشد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان