امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازگشت به روش و ارزش انتفاضه، برای شکستن هیمنه استکبار

#1
Heart 
بازگشت به روش و ارزش انتفاضه، برای شکستن هیمنه استکبار 1

همزمان با سالروز انتفاضه دوم، بازگشت به راه‌حل انتفاضه به منظور به ثمر رساندن طرح ملی، راهبرد و الزامی بی بدیل است.

شواهد نشان از آن دارد که این راهبرد با توجه به افول امریکا و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، راهبردی کاراتر از همیشه خواهد بود. همچنان که يكى از مهمترین علل شروع دور جديد انتفاضه (در کنار شکست مذاکرات کمپ دیوید و دیدار شارون از مسجدالاقصی) عقب‏ نشينى رژيم صهيونيستى از جنوب لبنان بوده است. اين عقب‏ نشينى بت شكست ‏ناپذيرى اسرائيل را شكست و پيروزى حزب ‏الله اين مسأله را ثابت كرد كه در سايه مبارزه و اتحاد می ‏توان دشمن را شكست داد؛ حتى اگر اين دشمن، دشمنى مقتدر و دارای ارتش قوی و مدرنی همچون اسرائيل باشد.

شکست آمریکا در بحران سوریه و پیروزی بشار اسد در انتخاباتی کاملاً مردم‌سالارانه، تنها گوشه‌ای از نشانه‌های افول هژمونی آمریکا در پهنه منطقه‌ای و جهانی است. شکست هیمنه امریکا در منطقه و جهان بیش از هر چیز مرهون خط مقاومت به رهبری انقلاب اسلامی و دفاع خالصانه از آرمان‌هایی چون آرمان قدس بوده است؛ آرمانی که زنجیره و حلقه مقاومت را چونان ریسمانی جاودانه به رخ همگان کشانیده است.

سوریه به عنوان کشوری مهم در خط مقاومت و عراق به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های شیعیان جهان و نیز آوردگاهی که همچون باتلاقی امریکا را به شکستی دیگر کشانید، آماج توطئه‌های تکفیریِ برنامه‌ریزی‌شده از جانب دولت‌های عدالت‌ستیز غرب و اذانب خودفروخته شرق است.

چه بسا آتش تروریسم دامان آن کشورهایی که از تروریسم در سوریه حمایت کردند را فراخواهد گرفت. همان‌هایی که دولت بشار اسد را به رسمیت نشناختند امروز در شعله‌ور‌شدن پدیده منفور تکفیر و به‌خصوص داعش در منطقه مقصر، مسئول و سیه‌رویند. وحشت و قتل‌عام غیرانسانی که توسط گروهایی مانند جبهه النصره و داعش صورت می گیرد از سویی و خطر تجزیه عراق و افکندن شیوع تجزیه‌طلبی در عراق و منطقه، همه و همه اتحاد نیروهای داخلی و تمامی دول منطقه در سرکوب نیروهای تکفیری را می‌طلبد؛ اتحادی که قوت دولت اسد آن را محکم و ضعف این دولت آن را متزلزل خواهد ساخت.

آرمان قدس، که رژیم اشغالگر قدس سعی در اضمحلال آن دارد، آن آرمانی است که فراسوی هر چیز و کارآمدتر از هر عاملی می‌تواند مسلمین منطقه و جهان را برای اتحاد با یکدیگر در کلیه شوؤن و نیز برای دفع شر تکفیری‌ها متفق و متحد سازد.

امروز گروهی مانند داعش، شیعه را در رأس‌کین توزی و جنایات خود و سپس اهل سنت و مذاهب چهارگانه آن را آماج جنایات خود قرار داده و در این میان گوی سبقت را از سلف خود یعنی القاعده ربوده است، چراکه القاعده، غرب و صهیونیسم را دشمن شماره یک خود می‌دانست و سپس شیعیان را. اگرچه داعش در دامان القاعده نشو و نما یافته و بنابراین القاعده ام‌الفساد و یکی از آبشخورهای اصلی جریان تکفیر است، با وجود این، داعش به مراتب انحرافی عظیم‌تر در اسلام و جامعه مسلمین محسوب می‌شود.

آن‌چه روزی عملیات استشهادی علیه صهیونیسم بود، امروز با برنامه‌ریزی شوم غرب به سرکردگی امریکا و اسرائیل، این‌بار توسط مسلمین علیه مسلمین استفاده می‌شود و این آن پروژه‌ای است که آنان چه در گرایش مارکسیستی و چه لیبرالیستی تحت عنوان «مذهب علیه مذهب» در دستور کار داشته و دارند.* مسلمین بایستی همواره مراقب خط تفکیک میان عملیات استشهادی و عملیات انتحاری تجاوزکارانه باشند. عملیات استشهادی ملت مظلوم فلسطین در برابر جنایات غاصبانه و قصابانه رژیم اشغالگر قدس کجا و عملیات انتحاری مشتی خودفروخته و جانی تکفیری که از تجاوز به کودکان نیز احتزاری ندارد کجا!.

معاونت ایران در سازمان ملل

انتخاب ایران به عنوان معاونت حقوقی در مجمع عمومی سازمان ملل، که خشم امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را برانگیخته، شکستی مسلم برای این دو دولت و فوزی برای دولت ایران و دیپلماسی آن است. دولت ایران می‌بایستی با توجه به این موقعیت و نیز موقعیتی که در جنبش عدم تعهد دارد، حقوق ملت فلسطین را حتی بیش از پیش نصب‌العین داشته و همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات خود در پی آن باشد تا به مدد الهی حق به «من له الحق» برسد.

پیوستن یکدلانه مسئولین به آرمان قدس و روش انتفاضه، آن چیزی است که مصداق آرمانگرایی واقع بینانه، احقاق حق و اذهاق باطل را در پی خواهد داشت و رژیم سرخورده و ملول صهیونیسم را از پای در خواهد آورد.

نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز ـ جمعه سوم مهرماه ـ راهپیمایی‌های هفتگی فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری را سرکوب کردند که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینیان در غرب رام الله در محکومیت ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی را سرکوب کردند.

در همین حال درگیری‌های شدیدی نیز میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در چند روستا به وقوع پیوست.اما اینها برای از پای درآوردن رژیم غاصب کافی نیست. بایستی با رجعت به انتفاضه دوم یا شروع انتفاضه سوم، همه نیروهای فلسطینی راه مقاومت و عدم سازش را در پیش بگیرند، راهی که همواره پیروزی را برای آنان در پی داشته است.

پاورقی
* برای مثال از یک سو سازمان مجاهدین (منافقین) به عنوان گروهی مارکسیستی- شبه اسلامی با تفسیر مادی و ماتریالیستی آیات قرآن سعی در تهی سازی مفاهیم قرآنی داشتند و از سویی دیگر کسی مانند مهندس بازرگان نیز با تفسیر مادی و علم زده مفاهیم دینی، با هر نیتی اما عملاً در جهت تحریف مذهب و تحقق پروژه مذهب علیه مذهب گام برداشت. محض نمونه، ماده گرایی چنان در بند بند وجود بازرگان رخنه می‌کند که او نفخه صور اسرافیل برای برپایی قیامت و معاد را تشبیه به فوران انرژی مادی می‌نماید که همچون کاتالیزور یا انفجار اتم، اجسام خفته و انرژی‌ها‌ی پنهان را به جنب و جوش و حرکت وا می‌دارد. توشه‌گیری از عقلانیت سودانگار را نیز به مثابه عاملی اساسی در راستای متحقق‌نمودن اهداف دنیوی بشر تجویز می‌نماید و می‌نویسد: «آن جاده خاکی و پای پیاده بشریت که او را به هدف انبیاء باید برسانند همین نفع پرستی است».
بازگشت به روش و ارزش انتفاضه، برای شکستن هیمنه استکبار 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
  کرونا در مشهد تثبیت شده/ امکان بازگشت موج دوم
  بازگشت روح این پسر جوان به خانه اش (عکس)
  تمدید منع آمدو شد شبانه در سوریه و بازگشت برخی مشاغل
  جانسون پس از بازگشت به کار: با بزرگترین چالش از زمان جنگ جهانی دوم روبروییم
  بازگشت جولان و قیمت سازی دلالان در بازار خودروهای سبک و سنگین
  جلسه اضطراری ستاد ملی کرونا درباره بازگشت به کار در تهران
  "نفت بی‌ارزش" و روزهای سخت ایران و جهان
  ازدواج اجباری و دردآور دختر 9 ساله هندی با یک سگ برای شکستن طلسم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان