امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«داعک» برای مقابله با «داعش» راه افتاد!

#1
سرویس بین الملل شفاف: فعالین شبکه های اجتماعی، یک ویدئو را منتشر کرده اند که جنبشی به نام "داعک" در صدد تطهیر یا هدایت عناصر داعش برآمده است!

به گزارش سرویس بین الملل شفاف، در فیلمی که روز چهارشنبه به صورت گسترده در بین کاربران شبکه فیس بوک داغ شده است، بریدن سرها به وسیله داعش را یک عمل غیرانسانی خوانده و در عوض به آنان پیشنهاد می دهد با شهروندان و غیرنظامیان در قلمرو خود عکس یادگاری بگیرند!

در این فیلم با اشاره به تلاش داعش برای ایجاد رعب از طریق بریدن سرها و عدم تفکیک بین غیرنظامیان وابسته به مذاهب اقلیت، نظامیان و خبرنگاران، یک سفید کننده (وایتکس) به نام «داعک» عرضه می شود که می تواند رنگ سیاه را سفید می کند و به این ترتیب می گوید می توان روح انسانیت (که رنگ سفید نماد آن است) را در سربازان و جنگجویان داعش زنده کرد. به این ترتیب، افرادی با ریش های بلند و سبیل تراشیده (چهره مطلوب سلفی ها) در برابر دوربین، پیراهن رنگی خود را با "داعک شسته" و پیراهن های سفید دریافت می کنند.

در ادامه موج داعک از یک فیلم فراتر رفته و تنها طی یک روز، چند کلیپ مشابه برای آن ساخته شده است. دکتر «اسماء اسفار» استاد دانشکده علوم دینی ایالت ایندیانا با اشاره به شدت استقبال کاربران مذهبی از این جنبش می گوید: «قابل توجه است که در این موج، مذهبی ها و سکولارها طی یک روز هم آواز شده اند. به نظر می رسد داعش تلاش دارد خودش را تنها ریان راستین مذهبی نشان دهد و همین موضوع، فرصتی ساخته تا همه مذهبی ها و غیر مذهبی ها بر سر "انسانیت" متحد و هماهنگ شوند.»

ابوحفیظه، هنرمند مشهور مصری نیز که همگام با موج "داعک" کلیپی را ساخته است، به شبکه ام بی سی مصر می گوید: «جای خوشوقتی است که می توان موجی را راه انداخت تا افکار عمومی با تمام تنوعشان به صورت یکصدا داعش را مورد نکوهش قرار دهند. چرا باید همه چیز سیاه باشد. حتی می توان به جای وایتکس، از رنگ های مختلف استفاده کرد و نشان داد که دنیای رنگارنگ، پذیرای یک رنگ یا پذیرای یک قرائت خشن و انحصاری از دیانت و انسانیت نیست.»

با توجه به این که به نطر می رسد این موج در روزهای آینده با استقبال بیش تری مواجه شود، سرویس بین الملل شفاف طی روزهای آینده یک گزارش جامع در مورد آن منتشر خواهد کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط オスイン ، ✘PETER✘ ، ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، جیگیل
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چه کسی اولین بار از دماغ فیل افتاد؟!!
  قاسم سلیمانی و گوش مالی داعش
  ازدواج اجباری زنان زیبا با سرکردگان داعش!
  آشنایی با 7 زن خطرناک داعش/تصاویر
  پیامی از طرف داعش برای یک زائر ایرانی!+عکس
  فرمانده داعش به دست داعش کشته شد!
  عجیب ترین جنگجویان علیه داعش -تصاویر
  عکس/ زن جلاد داعش احتمالا کارگر مصری را سر بریده است
  دو زنی که داعش برای گرفتن انتقام آن‌ها قبطی‌ها را کشت + عکس
  توهین بی‌شرمانه داعش به ایران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان