امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آندره ویشینسکی

#1
آندره ویشینسکی 1
آندره ویشینسکی (۱۸۸۳-۱۹۵۴)، حقوق‌دان و سیاستمدار روسی بود که بیشتر به خاطر نقش خود در دادگاههای نمایشی در دوران استالین مشهور است. او از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۳ وزیر امور خارجه اتحاد جماهیر شوروی بود.

ویشینسکی در یک خانوادهٔ کاتولیک در آدسا به دنیا آمد. درسال ۱۹۰۳، به باکو نقل مکان کرد و در آنجا به وکالت مشغول شد و در همان سال به حزب کارگر سوسیال دمکرات روسیه (منشویکها) پیوست و خیلی زود با استالین آشنا شد. چند منبع اطلاعاتی گزارش داده‌اند که او احتمالا به عنوان جاسوس "اخراناً (وزارت دفاع از نظم و امنیت اجتماعی، در امپراطوری روسیه) در این سازمان نفوذ کرده بود. او در سال ۱۹۱۷ طبق تصمیم دولت موقت روسیه، دستور دستگیری لنین را امضا کرد. سرانجام، وی در سال ۱۹۲۰ به بلشویکها پیوست و با سرعتی حیرت انگیز پله‌های ترقی را در آنجا بالا رفت. علت آن دو چیز بود: ۱: وفاداری بی چون و چرا به استالین که از همان اوایل آشنایی آغاز شده بود، استالینی که همه گذشته او را می‌دانست، و ۲: اعتماد کامل به استالین و عدم تردید در کارها و تصمیمات وی.

در سال ۱۹۳۵ او دادستان کل اتحاد جماهیر شوروی شد و به مغز متفکر «تصفیه کبیر» ژوزف استالین تبدیل گشت. این گفته او مشهوراست: «اعتراف متهم، شاه شواهد است.» او در محاکمات مسکو در طول تصفیه کبیر، دادستان بود. او به متهمان با ناسزاگویی، فحاشی و متلک گویی خطاب می‌کرد. برای مثال می‌گفت: «این سگهای هار را تیرباران کنید. مرگ بر این اراذلی که دندانهای تیز و پنجه‌های عقاب خود را از خلق پنهان کرده‌اند، مرگ بر آن تروتسکی لاشخور، که از دهانش زهری خون آلود می‌ریزد و ایده آلهای متعالی مارکسیسم را به تباهی می‌کشد!... مرگ بر این حیوانات پست و رذل که ترکیبی از خوک و روباه هستند و چون لاشه‌ای متعفن، هوا را مسموم کرده‌اند. بیایید یک بار و برای همیشه به کار آنها پایان دهیم. بیایید این مزدوران و سگهای وحشی امپریالیسم را منقرض کنیم زیرا می‌خواهند گل زیبای کشور تازه تاسیس ما، اتحاد جماهیر شوروی را، از هم بدرند. بیایید این نفرت حیوانی را که آنها از رهبران ما دارند به گلوی خودشان فرو کنیم!»

منبع ویکیپدیا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
"دختر و افسر مرزی"

آندره ویشینسکی 1
((...زنده باد صلح بین المللی,مرگ بر جنگ افروزان...))
استالین_آخرین سخنرانی سال 1952
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان