امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فشار خون از عوامل زمينه ساز در بروز نارسايي قلبي به شمار مي رود

#1
به نقل از وب دا؛ دکتر فروه وکيليان با اشاره به اينکه در اين بيماري قلب قادر نيست مقادير کافي خون را براي رفع نياز اکسيژن و مواد غذايي بافتها تامين کند اظهار داشت:‌ اين بيماري يکي از علل شايع مراجعه به بيمارستانها به ويژه در سنين بالا به شمار مي رود .
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد:‌ علت بروز اين بيماري در سنين جوان تر ابتلا به بيماريهاي مادرزادي قلب و يا نارسايي قلبي پيشرونده ارثي يا علل ويروسي است.
دکتر فروه وکيليان تنگي نفس در حين فعاليت يا استراحت، سرفه خشک يا همراه خلط در فعاليت و يا شبانه ،‌خلط کف آلود و گاهي صورتي رنگ،‌خستگي،‌ اضطراب، تعريق،‌ بيقراري، ضعف،‌ رنگ پریدگی، بي اشتهايي،‌ تهوع و استفراغ، شب ادراري،‌ ادم اندام يا کل بدن، بزرگي کبد و شکم از علائم اين بيماري به شمار مي رود .
عضو مرکز تحقيقات پيشگيري از بيماريهاي قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکي مشهد در خصوص راهکارهاي درمان و پيشگيري از پيشرفت نارسايي قلب، ‌استراحت و فعاليت منظم، رعايت رژيم غذايي و ‌رعايت مصرف نمک را از جمله عوامل پیشگیری از این بیماری های عنوان کرد و با تأکید بر عدم مصرف دارو بدون تجویز پزشک گفت: آنتي اسيدها،‌ مسهل ها،‌ شربتهاي ضد سرفه و قرصهاي مسکن حاوي نمک فراوان هستند .

وي به بيماران توصيه کرد: در مرحله شديد بيماري بهتر است در طول روز استراحت کافي داشته و به تدريج با بهبود تنگي نفس فعاليت خود را شروع کنند همچنين حمل بار سنگين و فعاليت شديد فيزيکي سنگين و فعاليت و ورزشهاي رقابتي مضر مي باشد .
دکتر فروه وکيليان با اشاره به اينکه اين دسته از بيماران مستعد ابتلا به عفونتهاي تنفسي هستند گفت:‌ بهتر است بيماران از رفتن به محلهاي شلوغ و آلوده و تماس با افراد عفوني خودداري کنند .
عضو مرکز تحقيقات پيشگيري از بيماريهاي قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت:‌ اين بيماران بايد از استعمال سيگار، الکل،‌مواد نيروزا و مواد مخدر پرهيز کرده و مصرف داروها بايد به طور منظم و دقيق براساس دستور پزشک مصرف شود
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  شکلات و قهوه در بروز سردرد موثر است
  عوامل موثر در بروز تپش قلب
  با 5 دلیل که باعث فشار خون بالا می شود آشنا شوید
  نشانه های پنهان و خطرناک که باعث بروز مشکلات قلبی می شوند
  خوراکی هایی که باعث کاهش فشار خون می شوند
  3 تغییر بزرگ در زندگی برای پیشگیری از افزایش فشار خون
  عوامل خطرساز برای قلب شما
  قرص فشار خون

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان