امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

داعش و بورس کالا عوامل کاهش صادرات کفش

#1
Heart 
داعش و بورس کالا عوامل کاهش صادرات کفش 1



صنعت کفش از جمله صنایع اشتغالزای کشور محسوب می‌شود که با وجود همه ناملایمات اقتصادی و غیراقتصادی توانسته است طی چند دهه اخیر به حیات خود ادامه دهد. صنعت کفش نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر از جمله نساجی در رقابت با محصولات ارزان‌قیمت وارداتی و قاچاق توانسته است بخشی از سهم بازار داخل را نیز به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که قاچاق کفش‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت چینی طی سال‌های گذشته واحدهای تولید کفش را به شدت تحت فشار قرار داده است.

اگرچه انتظار می‌رفت با افزایش قیمت ارز تا حدود زیادی فضای رقابت در بازار کفش کشور به نفع تولیدکنندگان داخلی تمام شود اما به نظر می‌رسد مشکلات دیگر مانع از تحقق این وضعیت شد.

در همین حال تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از آن است ;i در پنج ماهه نخست امسال 5198 تن انواع کفش و تجهیزات مرتبط با آن به ارزش تقریبی 31.8 میلیون دلار از کشور صادر شد. این میزان صادرات از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 21.45 و 26.32 درصد کاهش یافته است.

در همین مدت واردات کفش و تجهیزات مرتبط با آن به 728 تن به ارزش 2.3 میلیون دلار رسید که اگرچه آمار واردات چندان زیاد نیست اما نکته قابل توجه اینجاست که بدانیم واردات از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 122.24 و 111.59 درصد افزایش یافته است که این رشد شدید جای تامل دارد.

در چنین شرایطی رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش درباره دلایل کاهش صادرات صنعت کفش کشور در سال جاری به ایسنا گفت: از جمله دلایل کاهش صادرات کفش کشور می‌توان به جایگزین شدن ترکیه در بازار کفش عراق به جای ایران اشاره کرد که این وضعیت باعث کاهش سهم کفش‌های صادراتی ایران در بازار کشور همسایه شده است. از سوی دیگر ناامنی‌های عراق نیز در افت صادرات کفش ایران موثر بوده است.

علی لشگری اظهار کرد: پس‌لرزه‌های تصمیمات غیرکارشناسی درباره برگشت ارز حاصل از صادرات به اتاق ارز مبادله‌ای در پاییز 1391 در حالی که عمده فروش با تجار عراقی با ریال صورت می‌گرفت نیز از دیگر دلایل افت صادرات کفش کشور بوده است.

وی افزود: افزایش قیمت مواداولیه داخلی و نزدیک شدن نرخ‌های داخلی به نرخ‌های بین‌المللی و از دست دادن مزیت قیمتی محصولات ایرانی نیز از مهمترین دلایل کاهش صادرات کفش کشور بوده و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به اجرای برخی تصمیمات غیرکارشناسی در بورس کالا باز هم شاهد تداوم کاهش صادرات کفش کشور طی ماه‌های آینده باشیم.
داعش و بورس کالا عوامل کاهش صادرات کفش 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Earth ترکیه صادرات برق به لبنان را متوقف می‌کند!
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  کاهش انتشار گاز متان در سال ۲۰۲۰
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
Heart تا نابودی داعش در عراق می‌مانیم
  کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان