امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با این رموز زنان موفقی در جامعه شوید

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با این رموز زنان موفقی در جامعه شوید 1
هم مردان و هم زنان ، اگر دارای اعتماد به نفس واقع بینانه درباره اندیشه و ارزش خود باشند و در خود احساس امنیت کنند، خواهند توانست در مقابل مشکل ها و موقعیت ها به شکل مناسبی واکنش نشان دهند

تفاوت بارز نوع زندگي امروز با چند سال گذشته موضوعي نيست که بر کسي پوشيده باشد. نه فقط تغيير شکل خانواده‌ها، بلکه روند حاکم بر زندگي آنها هم از نظر اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي تغيير کرده است. تفاوت بارز نوع زندگي امروز با چند سال گذشته موضوعي نيست که بر کسي پوشيده باشد. نه فقط تغيير شکل خانواده‌ها، بلکه روند حاکم بر زندگي آنها هم از نظر اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي تغيير کرده است. در همه مشاغل زنان را در کنار مردان مشغول کار و کسب موفقيت مي‌بينيم.
اين موضوع از نظر گردانندگان اجتماع بسيار مطلوب است؛ چراکه جوامعي که از صددرصد نيروي کار خود (زن و مرد) استفاده مي‌کنند، در مقايسه با جوامعي که فقط از 50 درصد نيروي کارشان (فقط مردان) بهره مي‌گيرند، پيشرفته‌ترند اما اين تغيير مي‌تواند براي خانواده‌ها حکم شمشير دولبه را داشته باشد. اگر زن و مرد بخواهند در نقش همسري و والد بودن هم در کنار پيشرفت شغلي به موفقيت برسند، بايد کاملا هوشيارانه عمل کنند و دوشادوش يکديگر وظايف خانه‌داري و بچه‌داري را هم تقسيم کنند. چند راهکار و توصيه ويژه به خانواده‌‌ها، به‌خصوص به مادران:
1) هيچ‌وقت در زندگي خودتان را با ديگري مقايسه نکنيد: اصولا هر کس بايد ياد بگيرد قهرمان فتح قله‌هاي مشکلات زندگي خود باشد. شايد گاهي حس کنيد رفاه و استراحت فلان خانمي که از صبح تا شب در خانه است از من و شما که شاغليم بيشتر است، اما در عوض عزت‌نفس کساني که توانمندي خود را در جامعه هم به منصه ظهور مي‌رسانند، در مقايسه با آنها بيشتر است. نمي‌شود همه چيز را با هم خواست، تجربه اين حس ارزشمند فقط با تلاش و برنامه‌ريزي ماهرانه ميسر مي‌شود.
2) مديريت زمان را بياموزيد: در زندگي ماشيني امروز که بيشتر کارهاي خانه با انواع و اقسام لوازم ماشيني از قبيل جاروبرقي، ماشين رختشويي و ظرفشويي و… انجام مي‌شود، قطعا در مقايسه با گذشته نيازمند صرف وقت و انرژي کمتري هستيم.
به خاطر اين امکانات، مي‌توان بدون اغراق گفت فقط ظرف2 يا 3 ساعت مي‌توان به همه کارها رسيد. شما و همسرتان مدت زماني که لباس‌ها در لباسشويي شسته مي‌شود و غذا روي اجاق است، مي‌توانيد به کارهاي شخصي خود برسيد و حتي براي هم وقت بگذاريد نه اينکه پاي اينترنت بنشينيد.
3) برنامه‌ريزي کنيد: خوشبختانه خانم‌هاي شاغل در اين امر موفق‌ترند اما خانم خانه‌دار هم بايد مهارت استفاده از وقت و انرژي‌شان را بياموزند و آن را در راه درست صرف کنند در غير اين صورت ممکن است بي‌برنامگي به کانون خانواده ضرر برساند. گذراندن ساعات طولاني پاي تلفن، عامل ايجاد اختلال در روابط دوستي و خانوادگي است و بدتر از آن پاي تلويزيون بودن و تماشاي اين سريال‌هاي داخلي و ماهواره‌اي واقعا آسيب‌زننده است. وقت‌گذراني در پاساژها براي پر کردن وقت، وسوسه‌ شدن براي خريدهاي غيرضروري و تجملي هم بخشي از اين آسيب‌هاست.
4) جنبه مثبت موضوع را ببينيد: تجربه ثابت کرده، زنان شاغل به خوبي ياد گرفته‌اند در مدت محدود وظايف متعددي را درست انجام دهند و اين شايد در ظاهر به معني کار بيشتر باشد اما در نگاه مثبت، به معني کمتر دچار اختلال‌هاي زندگي ماشيني شدن مانند چاقي است. حتي خانم شاغل، در صورت چاق بودن نيز انگيزه بيشتري براي رسيدن به تناسب اندام دارد که اين علاوه بر جنبه زيبايي، جنبه سلامت (چاقي مادر بيماري‌هاست) نيز دارد.
5) اولويت‌هاي زندگي‌تان را بشناسيد: اگر مادر به‌خصوص در سال‌هاي ابتدايي زندگي کودکش چاره‌انديشي کند و او را به‌طور موقت به شغل و کارش اولويت دهد، از اين نظر هم با زنان قديمي يا مادران خانه‌دار امروز برابر خواهد بود. خانم خانه‌دار وقت و انرژي بيشتري دارد و همان‌طور که گفتيم به شرطي که برنامه‌ريزي و مطالعه کند و مادر آگاهي باشد، مي‌تواند آن را براي تربيت بچه‌ها به کار ببرد. البته بچه‌هاي زنان شاغل، فقدان عاطفي ندارند يا بد تربيت نمي‌شوند اما به دليل اينکه با افراد مختلف در طول روز مرتبط هستند (در شکل مطلوب و مورد توصيه ما مادربزرگ، عمه و خاله و در شکل نامطلوب مثل فرستادن زودهنگام کودک به مهدکودک و داشتن پرستاران مختلف) قبل از 3 سالگي در معرض آسيب خواهند بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart قلب زنان سریعتر میشکند یا مردان؟ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
Heart عوارض شکست عشقی در زنان و مردان
  تاثیرات تهدید کلیشه بر زنان
  آیا زنان خودخواه‌تر از مردان هستند؟
  زيبايي از نگاه جامعه
  از کدام در ترجیح می دهید رد شوید؟(شخصیت شناسی)
Sad علت بی احترامی به تصمیم زنان چیست؟
  بهترین و پولسازترین مشاغل برای زنان
Lightbulb رازهای زنان ها که دوست ندارند مردها بفهمند
Question علت خیانت مردان به زنان زیبا و وفادار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان