امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زیتون تلخ و كاهش شدت حملات آسمی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زیتون تلخ و كاهش شدت حملات آسمی 1
درختی زیبا با برگ‌های مركب به رنگ سبز تیره و گل‌های آن بنفش معطر و میوه آن كوچك، تخم‌مرغی و سفید مایل به زرد شبیه به میوه كُنار است. هسته سختی در داخل میوه است كه سوراخ دارد و از آن برای درست كردن نوعی تسبیح استفاده می‌شود. به همین دلیل به آن درخت تسبیح نیز می‌گویند. بومی هیمالیا است و در شمال ایران می‌روید و در منازل نیز به عنوان درخت زینتی كاشته می‌شود. از نظر تركیبات شیمیایی در میوه آن یك تركیب سمی وجود دارد و وجود «آلكالوئید ازاریدین»، یك رزین، یك تانن، «ملیوتانیك اسید» و «بنزوئیك اسید» در آن مشخص شده است و عصاره آبی آن كه به خرگوش تزریق شده است موجب تشنج و مرگ شده است. ‏
از نظر خواص و كاربرد دارویی این گیاه در هند از برگ‌های آن به عنوان یك كرم كش مؤثر استفاده می‌شود و عصاره آبی آن را برای كاهش شدت حملات آسمی به كار می‌برند. پوست ریشه این درخت و میوه، گل‌ها و برگ‌های آن به منظور محلل و بازكننده انسداد و گرفتگی مجاری عروق و حمایت بدن در مقابل مسمومیت تجویز می‌شود.
از له شده گل‌ها و برگ‌های آن در استعمال داخلی برای كرم‌كشی و خرد كردن سنگ و به عنوان مدر و قاعده‌آور استفاده می‌شود. برگ‌ها و پوست درخت و میوه آن در استعمال داخلی و خارجی برای درمان جذام و خنازیر توصیه می‌شود.
در كره از جوشانده پوست این درخت برای دفع انگل‌های روده‌ای و در استعمال خارجی برای بیماری‌های انگلی پوست استفاده می‌شود. در چین قرن‌ها است كه از جوشانده پوست درخت زیتون تلخ به عنوان كرم كش استفاده می‌كنند. در بررسی‌ها مشاهده شده است كه افرادی كه از گرد پوست درخت استفاده كرده‌اند تا 76 درصد انگل‌های روده‌ای آنها كشته شده است و 26درصد آنها عكس العمل مسمومیت نشان داده‌اند.
میوه آن سمّی است ولی در حد مجاز به عنوان آرام‌بخش و ضد انگل و تب بر و مدر توصیه می‌شود. روغن مغز هسته آن به عنوان ضدعفونی‌كننده توصیه می‌شود. این گیاه به طور كلی حشره‌كش است. در شبه جزیره مالایا ریشه تلخ آن را برای درمان ناراحتی‌های پوستی به كار می‌برند. در اندونزی از پوست درخت و برگ‌های آن در استعمال خارجی برای رفع خارش و برخی ناراحتی‌های پوستی تجویز می‌شود.

این گیاه سمی است و مصرف آن به هر شكلی باید با تجویز یك پزشك متخصص انجام گیرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  داروی جدید حملات میگرن را کاهش میدهد
  انواع حملات صرع و ویژگی های این نوع سردرد
  استفاده از روغن زیتون و مسواک برای از بین بردن ترک لب
  دليل كاهش سن ابتلا به آرتروز و دردهاي مفصلي
  چرا نباید روغن زیتون را داغ کرد؟
  با حملات میگرن در ماه رمضان چه کنیم؟
  روش‌هايي براي كاهش خطر ابتلا به سرطان :|
  روغن زیتون نخورید، روی پوست بگذارید!
  سآلم ترین چای دنیآ چای زیتون
  حملات قلبی را در یک عبارت ساده بشناسید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان