امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پيش بازي پرسپوليس-راه آهن (اينفوگراف)

#1
پيش بازي پرسپوليس-راه آهن (اينفوگراف)


پرسپوليس و راه آهن که ريشه تشکيل آنها به دهه 40 برمي گردد در آستانه 50 سالگي به مصاف هم مي روند.
[color][size][font]
پيش بازي پرسپوليس-راه آهن (اينفوگراف) 1[/font][/size][/color]



به گزارش "ورزش سه"، راه آهن در سال 1317 مدتی با نام بنگاه سراسری راه آهن فعالیت خود را شروع کرد که ارتباطی با را آهن امروز ندارد و تاسیس راه آهن امروز به دهه 40 برمی گردد اما راه آهنی ها در زمان انصاری فرد سال 1317 را با شوق بسیار به عنوان سال تاسیس خود انتخاب کردند.

راه آهن و پرسپولیس دو تیم هم خانواده از حیث مربیان مشترک و بضاعت انسانی هستند، تیم های که موقعیت خوبی در جدول ندارند و حالشان خوب نیست بخصوص پرسپولیس که نسبت به موقعیت سال گذشته 7 پله سقوط کرده در حالی که راه آهن همان شرایط همه ساله را دارد. پرسپولیس و راه آهن برای خروج از بحران و رسیدن به شرایط آرمانی بی رحمانه به 3 امتیاز این دیدار می نگرند.

1. پرسپولیس با 9 و راه آهن با 8 امتیاز در پله های نهم و دهم جدول ایستاده اند. حداکثر رتبه ای که پرسپولیس و راه آهن برابر هم به دنبال کسب برد احتمالی، در شرایط دست به دست هم دادن ابر و ماه و خورشید و فلک، کسب خواهند کرد برای پرسپولیس رتبه هفتم و برای راه آهن رتبه هشتم است.

2. راه آهن با مدیریت حمید استیلی به مصاف پرسپولیس می رود، استیلی از سال 1377 و در شانزده سال گذشته به جز مقاطعی که معمولا از یک سال فراتر نرفته، همواره یک طرف مربیگری بازی در میدان، سرمربیگری، مشاوره مدیرعامل، حضور در هیات مدیره، مدیریت کمیته های مختلف و ... بوده و حالا به عنوان اولین مالک ـ سرمربی یک تیم در تاریخ لیگ برتر به مصاف تیم سابق می رود.

3. راه آهن امروز 7 مرد دارد که یا در زمین هستند یا روی نیمکت نشسته اند؛ نفراتی که سابقه حضور در پرسپولیس را دارند. امیر عابدزاده، شیث رضایی و بهادر عبدی در داخل میدان و حمید استیلی، احمدرضا عابدزاده، بهنام ابوالقاسمپور و علی لطیفی روی نیمکت. (علی لطیفی در مقطعی بازیکن کمکی پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا بوده است.) به این افراد اضافه کنید نام نفراتی چون جعفر کاشانی، حسین کلانی و محمدرضا زادمهر که قرار است بعد از واگذاری رسمی باشگاه راه آهن به حمید استیلی به عنوان اعضای کمیته فنی و هیات مدیره انتخاب شوند.

4. پرسپولیس امروز دیگر علی دایی، رضا فروزانی، محمد مولایی و جواد منافی، مردانی از جمع راه آهنی های گذشته را ندارد. اما در داخل میدان آنها افرادی را دارند که به واسطه حضور علی دایی در پرسپولیس بعد از دو سال حضور در راه آهن به پرسپولیس آمده یا در این مقطع یار مشترک محسوب می شدند که البته بعضی از آنها دیگر در هیچ کدام از دو تیم نیستند مثل سامان آقازمانی. اما امید عالیشاه، حمیدرضا علی عسگر، علیرضا نورمحمدی، مهرداد کفشگری از مردان داخل میدان هنوز راه آهنی هستند.

5. پرسپولیس در طول تاریخ خود یکی از مطرح کنندگان عمده ستارگان راه آهن بوده است. نفراتی بسیار از ستارگان راه آهن بعدها به پرسپولیس پیوستند. مردان چونی بیوک وطن خواه، بهمن نوروزی، فریدون معینی، رضا وطن خواه، ابراهیم آشتیانی، کاظم سیدعلیخانی، جهانگیر فتاحی، محمدرضا زادمهر، غلامرضا فتح آبادی، ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس، مجتبی محرمی، مرتضی فنونی زاده، منوچهر شفقتیان و علیرضا محمد. اما بازیکنانی هم داشته ایم که از پرسپولیس به راه آهن آمدند به جز نفراتی که از آنها یاد کردیم فرزاد آشوبی، مجتبی زارعی، فرشید کریمی، محمدرضا مامانی، حسین کعبی و ...

6. آخرین بازی بین پرسپولیس و راه آهن در 21 فروردین سال جاری انجام شد و طی آن پرسپولیس برابر راه آهن مساوی کرد چه بسا اگر پرسپولیس در آن بازی برنده می شد قهرمان لیگ گذشته بود اما راه آهن یکی ازتلخ ترین مساوی های تاریخ پرسپولیس را به این تحمیل کرد تا قهرمانی پرسپولیس را تیم سابق علی دایی از علی دایی بگیرد.

7. بیلان سابق عملکرد پرسپولیس و راه آهن از دورانی که راه آهنی ها به لیگ برتر برگشته اند عبارت از 7برد، 8 مساوی، 4 باخت، 24 گل زده و 19 گل خورده برای پرسپولیس.

8. بهترین برد پرسپولیس در تاریخ برابر راه آهن نتیجه 8 ـ1  در شهریور 63 و بهترین برد راه آهن برابر پرسپولیس نتیجه  4ـ3 در روز 17 اردیبهشت 91 بوده است.

9. میدان فقط یک یار محروم دارد محسن بنگر در زمین حضور ندارد اما 3 بازیکن 2 اخطاره در میدان هستند که می توانند به صورت بالقوه می توانند محروم شوند. ابراهیم کریمی از راه آهن، حمید علی عسگری و رضا حقیقی از پرسپولیس این نفرات هستند.

10. پرسپولیس و راه آهن برابر 6 حریفشان از 8 بازی گذشته مصاف مشترک داشته اند که اتفاقا فقط نتیجه آنها در یک بازی برابر بوده است آن هم بازی با تراکتورسازی که طی آن پرسپولیس 3 ـ 1 و راه آهن 4ـ1 به تراکتورسازی باخته اند. اما عملکرد راه آهن برابر نفت و ملوان بهتر بوده است. راه آهن 2 ـ 1 نفت و 1ـ صفر ملوان را برد اما پرسپولیس برابر نفت 1ـ1 کرد و به ملوان 2 ـ 1 باخت. برابر تیم های ذوب آهن، پدیده و صبا نتیجه پرسپولیس بهتر بوده است. راه آهن با ذوب آهن و صبا 2ـ2 کرد اما پرسپولیس را 1 ـ صفر و صبا را 2ـ صفر برد، راه آهن به پدیده 3 ـ صفر باخت اما پرسپولیس با پدیده 1 ـ 1 مساوی کرد.

پيش بازي پرسپوليس-راه آهن (اينفوگراف) 1 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برای بزرگنمایی تصویر، کلیک کنید
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
پاسخ
 سپاس شده توسط ِ**@ًrُِّ@^ُ$**
آگهی
#2
خیلی بودUndecidedUndecidedUndecidedUndecided
پاسخ
 سپاس شده توسط ِ**@ًrُِّ@^ُ$**


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پرسپوليس پاسوز استقلال
  درگيري فيزيكي دوباره خانزاده دراردوي پرسپوليس/بازيكني درراه صادقيان
  علی علیپور؛ اسمم را بگذاريد پسر پرسپوليس!
  دوازدهمين سالروز بازي اينيستا در بارسا(عکس)
  به سيدجلال و ستاره هاي فوتبال براي پیوستن به پرسپوليس آماده باش مي دهم
  قوچان‌نژاد و دژآگه خريدهاي پرسپوليس!
Heart استقلال ششم و پرسپوليس سي‌ سوم آسيا
  پيش بازي رئال مادريد- اسپانيول
  انريکه: بازي زيبا و نتيجه گيري را باهم ميخواهم!
  جانواريو: حاضرم مجاني براي استقلال بازي کنم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان