امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه سقوط هواپیمای An-140 در ایران

#1
تاریخچه سقوط هواپیمای An-140 در ایران 1

متاسفانه این چهارمین سقوط An-140 در ایران بود! اولین سانحه در آذر 1381 برای یک فروند An-140 متعلق به شرکت هواپیمایی Aeromist Kharkiv اوکراین به وقوع پیوست که حامل مهندسان ارشد روس و اوکراینی برای افتتاح خط تولید این پرنده شوم در ایران بود. هواپیما پیش از فرود در اصفهان به کوه برخورد نمود و کلیه سرنشینان خارجی آن کشته شدند و این دقیقا" آغاز سرنوشت تاریک این پرنده بخت برگشته در ایران بود. دومین سانحه در مرداد 84 برای هواپیمای آزمایشی متعلق به شرکت سفیران به وقوع پیوست که دقیقا" مشابه سانحه امروز بود و پس از خاموش شدن موتور در اثر نقص فنی سیستم سوخت رسانی, هواپیما در فرودگاه اراک مجبور به فرود اضطراری شد و شدیدا" صدمه دید. در این حادثه کسی کشته و زخمی نشد اما حداقل شرکت سفیران از خرید آن منصرف و تمام سفارشات را لغو نمود! سومین مورد در بهمن 87 و هنگامیکه 4 تن از خلبانان کشور زیر نظر یک استاد خلبان در حال گذراندن دوره Type Rating بودند در حوالی اصفهان و شاهین شهر رخ داد و بازهم موتور پس از برخاست از کار افتاد و کلیه 5 خلبان کشته شدند و اینبار هم مشکل در نقص سیستم سوخت رسانی پنهان بود ... نهایتا" چهارمین مورد نیز امروز به وقوع پیوست و همانطور که مشاهده نمودید 3 مورد از سقوط های این هواپیما مرتبط با Engine Failure در لحظه برخاست بوده اند و گویا بازیابی آن در این شرایط چندان آسان نیست. مجموعا" از 6 سقوط این هواپیما در کل دنیا, 4 مورد آن مرتبط با ایران است و 2 مورد دیگر نیز کاملا" با نقص فنی هواپیما در ارتباط بوده اند. با این تفاوت که آذربایجان با اولین سانحه و سقوط آن در دریایی خزر, کلیه سفارش ها و باقی مانده ناوگان An-140 ها را لغو و زمینگیر نمود اما ما بازهم ادامه دادیم! البته گویا جناب آقای روحانی دستور زمینگیری کلیه ایران 140 های کشور را صادر نموده اند ....
بر طبق اخرین خبری که بنده در صدا و سیما مشاهده کردم و همانطور که captain pilot در مورد فرود اضطراری و عدم اطلاع خلبان ار موانع طبیعی موجود در چنین شرایطی گفتند هواپیما قبل از سقوط در محوطه درختکاری با کابل های برق برخورد داشته که به احتمال زیاد خلبان ان را ندیده است ( معمولا بنا بر دید دو بعدی خلبان و سرعت هواپیما هنگام پرواز اشیاء نازکی مثل کابل های برق چندان قابل تشخیص نیستند بویژه در شرائط اضطراری که خلبان مشغول انجام اقدامات حیاتی برای فرود ایمن است). بهر حال احتمال انکه اگر هواپیما به کابل برق بر خورد نکرده بود می توانست از روی درخت ها عبور کرده و خود را به محوطه های باز اطراف برساند و با خسارت و صدمات کمتری فرود بیاید وجود داشته.
در این حادثه 10 نفر زنده ماندند که در اخبار صدا و سیما با یکی از انها مصاحبه شد. وی گفت در صندلی کنار بال بوده و دیده است که موتور از کار افتاده. بعد از سقوط هواپیما و شکستن قسمتی از بدنه در نزدیکی بال ان ده نفر قبل از اتش گرفتن کامل هواپیما موفق به خروج شده بودند که متاسفانه یکی از ان 10 نفر نجات یافته نیز دربیمارستان درگذشت و لذا تعداد افرادیکه از این حادثه بطرز معجزه اسایی نجات یافتند 9 نفر می باشد. روح همه انها شاد ودر بهشت برین جایگاهشان باشد.
تصویر خدمه این پرواز:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه سقوط هواپیمای An-140 در ایران 1

روحشان شاد
تاریخچه سقوط هواپیمای An-140 در ایران 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  -عکس هایی از هواپیمای بدون سرنشین X-47B-
  ||تاریخچه هواپیما های آواکس||
Star2 |✩✩تاریخچه هوانوردی در ایران✩✩|
  ||تاریخچه و توسعه جنگنده نورث امریکن اف-۱۰۰ سوپرسیبر||
  |||تاریخچه،آزمایش و توسعه جنگنده لاکهید مارتین اف-۲۲ رپتور|||
  ||☆تاریخچه عملیاتی و ویژگی های تانک تی-۵۴/۵۵☆||
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی کاموف-50||
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی میل-28||
  |معرفی هواپیمای گشت دریایی هاوکر سیدلی نمرود|

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان