امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی نیروهای ویژه ارتش اسرائیل

#1
معرفی نیروهای ویژه ارتش اسرائیل 1

ارتش اسرائیل ( تزاحال ) اولین ارتش اتمی در منطقه خاور میانه و دومین ارتش غیر اتمی (بعد از ایران) به حساب میاد. خط مشی اصلی ارتش اسرائیل به صورت زیر تعریف میشه:
« حفظ کیان و استقلال کشور اسرائیل و عقیم کردن تلاش‌های دشمنان آن در مختل کردن روال عادی زندگی در داخل کشور »
این ارتش بزرگترین انبار تسلیحات اتمی منطقه رو داره ( که هنوز رسما تایید نکرده ) و بزرگترین مشتری سلاحهای غربی به شمار میاد. اسرائیل برای بازار تسلیحات آمریکا یه مشتری اید‌آل محسوب میشه. با توجه به عمر کم این ارتش که تنها 60 سال از تاسیس رسمی اون میگذره بدلیل حمایتهای بی شاعبه غرب، ارتش اسرائیل به ارتشی مخوف و شکست ناپذیر تبدیل شد و آوازه شکست ناپذیری اون تا قبل از جنگ 33 روزه گوش فلک رو کر کرده بود. من کاری به این ندارم که چرا ارتش اسرائیل تا این حد قدرت داره. بحث اصلی ما درباره نیروهای ویژه اسرائیله ولی بهتره قبل از اون چند تا نکته رو درباره این ارتش بگم:
1 نیروی هوایی اسرائیل به مجهزترین اسکادرانهای هوایی دنیا مجهزه. انواع هواپیماهای بدون سرنشین، رادار (مثل آواکس) ، اف22 ، اف4، اف16 و تقریبا هر پرنده ساخت غرب رو میتونید تو این کشور پیدا کنید. برخی از تولیدات بومی نیروی هوایی اسرائیل عبارتند از: جنگنده‌های کفیر (بچه شیر) ، نشیر (عقاب) و لاوی (شیر جوان) و تحقیقات فضایی موسوم به اوفک. تنها موشک ضد موشک ساخت اسرائیل «ختس» نام داره.
2- نیروی دریایی با داشتن ناوشکن های آمریکایی با ضریب عملیاتی بسیار بالا و آسیب‌پذیری بسیار پایین.
3- اما نیروی زمینی که بحث اصلی ما رو تشکیل میده. برخلاف اکثر کشورهای دنیا که بیشتر بر روی تکاوران دریایی خودشون سرمایه‌گذاری میکنن، این رژیم به دلیل ماهیت منطقه نبرد ، ترجیح میده یگانهای کماندویی رو در سطح نیروی زمینی سازماندهی کنه. این نیروها ابتدا به کشورهای آمریکا و انگلیس برای آموزش اعزام میشدن. ولی هم اکنون به خاطر پیشرفتهایی که داشتن، دیگه نیازی به اعزام نیرو ندارن. در کشور اسرائیل تمام جوانان به خدمت سربازی اعزام میشن و گرفتن معافیت سربازی کار بینهایت دشواریه. تمام پسران و دختران به محض رسیدن به سن 18 سال باید دوره خدمت ضرورت رو بگذرونن. مدت خدمت برای پسران 3 سال و دختران 21 ماه تعیین شده. تنها مورد گرفتن معافی در این کشور مربوط به دخترانی میشه که تحصیلات دینی داشته باشند. در این حالت این دختران دوره خدمت خودشون رو در مراکز اجتماعی ( مثل مدارس یا بیمارستانها ) می‌گذرونن. البته جوانان مسلمان عرب از خدمت در ارتش اسرائیل معاف هستند اما میتونن به دلخواه وارد ارتش بشن. برخی یگانهای ارتش اسرائیل از همین افراد عرب و مسلمان تشکیل شده که بیشتر به امور مرزبانی گماشته میشن. بعد از این زمان تا سن 50 سالگی تمام نیروهای ذخیره هر سال یکبار به مدت 40 روز بنا به نیاز ارتش باید در پادگان خدمت کنن و این تداوم آموزش تا تمام شدن رمان احتیاط رزم ادامه داره. جدای از تمام مسائل بیان شده ارتش اسرائیل توان اینو داره که ظرف مدت 7 ساعت تمام نیروهای احتیاط خودش رو آماده رزم کنه !!! سیستم فراخوانی این نیروها بسیار شبیه به سیستم بسیج در ایرانه. تمام افراد ذخیره دارای سازماندهی در ارتش هستند و برای آنان کارت شناسایی صادر میشه. فراخوانی توسط رسانه‌های گروهی و پایگاه‌های شهری انجام میشه و حضور افراد تحت هر شرایطی الزامیه. البته در طول حضور در ارتش در زمان احتیاط به اونا حقوق پرداخت میشه. میزان این حقوق دقیقا برابر میزان حقوق آنان در کار اصلی‌شان است.

حالا برم سراغ نیروهای رسمی ارتش اسرائیل. نیروی زمینی ارتش اسرائیل جدای از نیروهای معمولی و کادر خودش دارای چند یگان ویژه عملیاتی یه که عبارتند از:
1- شایتت 13 تحت امر نیروی دریایی 2- سایرت متکل تحت امر ستاد کل فرماندهی ارتش اسرائیل 3- سایرت شلدگ تحت فرمان نیروی هوایی 4- سایرت یاهالوم تحت فرمان ستاد عملیات و پشتیبانی 5- سایرت آگوز ( یگان ویژه کماندویی ) تحت فرمان ستاد فرماندهی شمالی.
یگان کماندویی سایرت آگوز همان یگانی بود که در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان درگیر شد.

اما معرفی اجمالی برخی از این یگانهای کماندویی:
یگان فوق ویژه سایتت 13:
این یگان یکی از سه یگان ویژه ارتش اسرائیل است. ماموریت اصلی این یگان به صورت زیر تعریف شده:
« حملات دریایی ضربتی ، عملیات مخفی و پنهانی در عمق خاک دشمن و قابلیت عملیات همزمان در چند نقطه »
تمرینات یگان شایتت 13 به طور مستمر توسط یگان ویژه آبیخاکی ایالات متحده موسوم به «سیلها» مدیریت و برنامه ریزی میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نیروهای سیل کلیک کنید.
شرح یکی از عملیات این یگان : در تاریخ 8 سپتامبر سال 97 میلادی تیم کوچکی از این واحد با یک عملیات نفوذ به خاک لبنان در روستای «الناصریه» که یکی از روستاهای حاشیه شهر صور است در تله نیروهای حزب‌الله قرار گرفت. این تیم قصد ربودن چند تن از رهبران حزب الله را داشت که در جریان درگیری فرمانده تیم به نام «یوسی گرگین» و ده تن از نیروهایش کشته شدند.
آخرین ماموریت این یگان تصرف کشتی حامل سلاح بود که اسرائیل مدعی است این سلاحها از ایران و برای تجهیز حزب الله ارسال شده. (اگه بتونم تصاویر این حمله رو گیر بیارم براتون میذارم)
یگان تکاوری زمینی سایرت متکل :
این یگان پر افتخار ترین یگان ویژه در اسرائیل به شمار میره و مستقیما از فرمانده کل ارتش دستور میگیره. خط مشی این نیرو بیشتر در جهت خنثی سازی عملیات‌ها تروریستی بر ضد تمامیت ارضی اسرائیل تعریف شده. تقریبا بیشتر سران رده بالای اسرائیل زمانی در این یگان خدمت میکردن. مانند : ایهود باراک ، بنیامین نتانیاهو ، یوناتان نتانیاهو برادر بنیامین که در عملیات آزادسازی گروگانهای اسرائیلی در مصر کشته شد ، شائول موفاز (متولد ایران – تهران ) وزیر دفاع ، موشه یالون ، دانی یالوم ، آوی دیچتر و گبی اشکنازی.

ارتش اسرائیل تا سالها وجود این نیرو رو انکار میکرد ولی نهایتا مجبور شد به وجود سایرت متکل اعتراف کنه. این یگان کماندویی تا به حال بیشتر از 20 عملیات ضد تروریستی انجام داده که اکثرا با موفقیت همراه بوده. نام برخی از این ماموریت ها عبارتند از : تکان سخت (1968) ، هدیه (1968) ، باغ میوه (1969) ، بولموس (1969) ، خروس (1969) ، رودز (1970) ، ایزوتوپ (1972) ، در جعبه کردن (1972) ، بهار جوانی در راستای عملیات بزرگ خشم خدا (1973) ، کشتار ماآلوت (1974) ، ساووی (1975) ، انتبه (1976) ، راه ساحلی (1978) ، میسگاو آم (1980) ، کاو 300 (1984) ،
بیشتر این ماموریت ها شامل ترور رهبران حزب الله و خرابکاری در عمق خاک لبنان و مصر بوده. در جنگ 33 روزه هم تنها یک ماموریت به این یگان داده شد که با موفقیت انجام شده. این ماموریت طبق اعتراف ارتش اسرائیل به این صورت اعلام شده : حمله به نزدیکی مقر حزب الله لبنان در بعلبک جهت اخلال در قاچاق سلاح از ایران و سوریه.

یگان ویژه دودیوان :
در عبری به معنای « یگان گیلاس » یکی از واحدهای تکاوران نیروی دفاعی اسرائیل است و تحت فرماندهی کرانه باختری قرار دارد. این یگان برای انجام عملیات های مبدل بر علیه نیروهای مسلح فلسطینی شهرت داره. یگان دودیوان تنها یگان ویژه تکاوران ارتش اسرائیله که وظیفه برخورد با نیروهای نظامی فلسطینی را بر عهده داره.
یگان ویژه دودیوان بیشتر به خاطر انجام عملیات در داخل مناطق خودمختار فلسطینی با پوشیدن لباسهای عربی و عبور با ماشینهای شخصی جهت انجام عملیات شهرت دارند. نیروهای یگان ویژه دودیوان اغلب برای دستگیری و یا اعدام سران گروههای نظامی فلسطینی ( حماس و جهاد اسلامی ) به صورت مبدل به انجام عملیات در داخل مناطق خودمختار فلسطینی می‌پردازند.
معرفی نیروهای ویژه ارتش اسرائیل 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Son of anarchy
آگهی
#2
عکساشوگیراوردی بزار
ok
چوایران نباشدتنم واژگون!!!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |معرفی جنگنده فرانسوی داسو سوپر اتاندارد|
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  |معرفی جنگنده رزمی سبک ال-۱۵۹ الکا|
  |معرفی هواپیمای گشت دریایی هاوکر سیدلی نمرود|
  |معرفی هواپیمای برییف آ-۵۰|
  |معرفی هواپیمای بریتانیایی دو موتوره دی هاویلند سی ویکسن|
  |معرفی هواگرد تهاجمی بلکبرن بوکانیر|
  |معرفی موتور توربوفن پرت اند ویتنی تی‌اف۳۰|
  سرلشکر موسوی: قدرت پهپادی ارتش در زمان تحریم ظهور کرد/ لزوم توجه بیشتر به بودجه‌ دفاع
  نیروی زمینی ارتش به فناوری‌های مهم در حوزه بالگردی دست یافته است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان