امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چند نکته در مورد دونگی + عکس

#1
چند نکته درباره سریال " دونگ یی "
یکی از موارد مطالعاتی مورد علاقه بنده تاریخ جهان است و از زمانی که موج پخش سریال های تاریخی کره ایی در تلوزیون ایران آغاز شده شدیداً علاقه مند شده ام درباره تاریخ شبه جزیره کره مطالعه کنم ولی متاسفانه تاکنون کتابی با این موضوع در اصفهان پیدا نکرده ام و در جستجوی اینترنتی هم تنها به دو مورد کتاب چاپ شده در ایران برخورده ام که البته نایاب هستند و حتی از طریق اینترنت هم نمی توان آنها را سفارش داد ؛
یکی کتاب " ملت پرنده سه پا ؛ تاریخ تحلیلی شبه جزیره کره " چاپ نشر روز اندیش و
دیگری کتاب " بازتاب تمدن های اشکانی-ساسانی بر سه پادشاهی شبه جزیره کره " چاپ آشیانه کتاب
به هر حال در نبود کتاب ، بنده شدیداً علاقه مند به پیگیری سریال های تاریخی کره ایی هستم تا بتوانم حداقل از طریق این سریال ها اطلاعاتی درباره تاریخ شبه جزیره کره بدست آورم .
سریالی که با این موضوع این روزها از شبکه سوم سینما پخش می شود سریال " افسانه دونگ یی " می باشد . البته بنده خبر ندارم که آیا عنوان افسانه دونگ یی نام اصلی سریال است یا مثل سریال دایه یانگوم که در ایران به نام " جواهری در قصر " پخش شده ، نام اصلی سریال را تغییر داده اند اما تا جایی که می دانم برخلاف شخصیت یانگوم که محققان و تاریخدانان کره ایی بر سر واقعی بودن آن اختلاف نظر دارند ، شخصیت دونگ یی یک شخصیت کاملاً واقعی بوده و استفاده از کلمه افسانه در عنوان بندی سریال آن اشتباه است .
اما همانطور که گفتم بنده بیشتر بخاطر علاقه به جنبه های تاریخی اینگونه سریال ها آنها را تماشا می کنم ، دیروز که در اینترنت می گشتم اتفاقاً به نظرم رسید که راجب این سریال و شخصیت های تاریخی آن تحقیق کنم و در سایت ویکیپدیا با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این صفحه  برخورد کردم . در این صفحه که البته به زبان انگلیسی می باشد لیست تمامی امپراتوران سلسله های تاریخی شبه جزیره کره موجود می باشد و اگر کمی به اسامی و تاریخ های عنوان شده در سریال های کره ایی توجه کرده باشید می توانید امپراتور مورد نظرتان در آن سریال را در این لیست بیابید!
(راستی سئوالی که برای بنده پیش آمده این است که ۴۰۰-۵۰۰ سال پیش که مردم کره با تقویم میلادی آشنایی نداشته اند پس چرا سازندگان سریال های تاریخی کره ایی با خیانت به تاریخ سنتی کشورشان برای راحتی مخاطبان از تقویم میلادی استفاده می کنند؟!!!)
برای تحقیق درباره شخصیت های تاریخی سریال دونگ یی ، اول باید بدانیم که زمان وقوع حوادث سریال مربوط که دوره حکومت سلسله joseon است که آخرین سلسله تاریخی کره می باشد . این سلسله در سال ۱۳۹۲ میلادی با کنار زدن سلسله گوریو تاسیس شد .
(در سال ۹۰۱ میلادی گونگ-یی با شکست پادشاهی شیلا امپراتوری جدیدی تاسیس کرد و چون مدعی بود از نسل پادشاهان گوگوریو است نام سلسله اش را گوگوریو جدید گذاشت . البته برخی مورخان معتقدند وی یک شاهزاده شورشی شیلایی بوده که برای جلب حمایت مردم هویت واقعی خود را پنهان کرده است .  بعدها جانشینانش نام سلسله را به گوریو تغییر دادند . البته حکومت بالهی در شمال شبه جزیره کره هم خودش را وارث گوگوریو می دانست و به همین دلیل تا زمانی که این حکومت به دست مغولان نابود شد رقابت شدیدی بین بالهی و گوریو وجود داشت . پادشاهان گوریو بتدریج تحت نفوذ اشراف  درباری که بیشتر از نسل پادشاهان شیلا بودند قرار گرفته و بویژه در طول دوره جنگ های گوریو با مغولان بتدریج تبدیل به مقامی تشریفاتی شدند تا اینکه در سال ۱۳۹۲ توسط ژنرال یی سونگ-گی منقرض شدند) .
امپراتوری که در سریال جواهری در قصر به یانگوم علاقه مند شده بود ، از نظر تاریخی نهمین پادشاه این سلسله است که بین سال های ۱۴۶۹ تا ۱۴۹۴ بر شبه جزیره کره حکومت می کرد . اما امپراتور سریال دونگ یی امپراتور ساک جونگ ملقب به یی سون بوده است ، نوزدهمین امپراتور سلسله جوسئون که بین سال های ۱۶۷۴ تا ۱۷۲۰ حکومت کرد .چند نکته در مورد دونگی + عکس 1چند نکته در مورد دونگی + عکس 1" />چند نکته در مورد دونگی + عکس 1چند نکته در مورد دونگی + عکس 1
براساس آنچه که از صفحه انگلیسی مربوط به این امپراتور توانستم متوجه بشوم ، امپراتور ساک جونگ رسماً چهار ملکه داشته! اولین ملکه وی اینگیونگ نام داشته که در سال ۱۶۸۰ در سن ۱۹ سالگی فوت می کند . بعد از آن در سال ۱۶۸۱ اینهیون به عنوان ملکه معرفی می شود اما وی در سال ۱۶۸۸ از مقامش خلع می شود و سال ۱۶۹۴ دوباره به این مقام باز می گردد و سال ۱۷۰۱ میلادی در سن ۳۴ سالگی می میرد . سومین ملکه جانگ هیو-بین بوده که بین سال های ۱۶۸۸ تا ۱۶۹۴ ملکه دربار بوده است و بعد از خلع از این مقام چون مادر ولیعهد بوده در دربار می ماند و سال مرگ وی هم ۱۷۰۱ قید شده است!
بنده انگلیسی ام خیلی خوب نیست و نفهمیدم دلیل مرگ جانگ هیو-بین چه بوده اما از آنجایی که سال مرگ وی با سال مرگ ملکه اینهیون یکی است و می دانم که در ادامه سریال دونگ یی اعدام خواهد شد شاید دلیل این اعدام دست داشتن وی در مرگ ملکه بوده است! به هر حال بعد از مرگ اینهیون و جانگ ، باز هم سر دونگ یی ما بی کلاه می ماند چون امپراتور با دختر دیگری به نام اینوون ازدواج کرده و وی را ملکه دربار خودش می نماید! دونگ یی در سال ۱۷۱۸ میلادی در سن ۴۸ سالگی فوت می کند و دو سال بعد هم امپراتور سوک جونگ می میرد .
" />چند نکته در مورد دونگی + عکس 1چند نکته در مورد دونگی + عکس 1" />
بعد از مرگ امپراتور ، پسر بانو چانگ به نام گیونگ جونگ و با لقب یی یان امپراتور می شود اما دوره حکومت وی فقط چهار سال طول می کشد و در سال ۱۷۲۴ می میرد . در اینجاست که پسر دونگ یی به نام یینگ جو و با لقب یی گئوم به تخت سلطنت امپراتوری جوسئون می رسد و به عنوان یکی از بزرگترین و نامدارترین امپراتوران این سلسله تا سال ۱۷۷۶ حکومت می نماید!
چند نکته در مورد دونگی + عکس 1چند نکته در مورد دونگی + عکس 1" />



حالا یک نکته جالب دیگه! سریال ایسان یادتان هست که سال قبل از تلوزیون پخش می شد! آن امپراتور پیر عبوس که دستور تبعید و قتل پسر خودش را صادر کرد و پس از مرگش نوه اش ایسان امپراتور شد ، همین جناب یی گنوم پسر دونگ یی بودند! بنابراین امپراتور ایسان نتیجه بانو دونگ یی بوده!
تا جایی که بنده متوجه شدم با اینکه صد سالی از انقراض حکومت پادشاهی در شبه جزیره کره می گذرد ، کره ایی ها هنوز احترام زیادی برای پادشاهانشان قائل هستند و می توان این احترام را در سریال هایشان دید!
اما واقعاً چه احترامی می توان گذاشت به این امپراتوران که اغلب آلت دست درباریان بوده و قدرت تصمیم گیری نداشتند ، فقر ، فساد و فاصله طبقاتی در کشورشان غوغا می کرد درحالیکه تمام توجه خودشان به آداب و رسوم دربار بود ، از نظر زنبارگی و تعدد زوجین همپای فتحعلیشاه و ناصرالدین شاه خودمان بودند ، جرات نداشتند بدون اجازه امپراتوران چین آب بخورند! و هر وقت ملکه یا جناحی از درباریان بر رقبای خود پیروز می شدند دستور می دادند متون تاریخی را طوری تغییر دهند که مشخص باشد حتماً آنها آدم خوبه بوده اند و رقبای مغلوب آدم بده! این چه آدم خوبه ایی
این مطلب از سایت  سینما امین گرفته شده
پاسخ
 سپاس شده توسط ★ASAL-GIRL★ ، خخخخ ، خانم خلاق ، _.miss_.em ، نیلوفر 2000 ، M.AMIN13 ، Shaparak24 ، ~*¤®§(* CITY STAR*)§®¤*~ˆ° ، atrina81 ، ωøŁƒ ، DAZZLING BOY ، **elmira** ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
آگهی
#2
من فکر می کردم وجود ندارن :229: :229: :229: :229:
دیدی بعضیا خیلی میخندن هر چی شدن میزنن زیرخنده
همیشه بقیه رو میخندونن بعد یهو میرن تو فکر
اینارو اذیت نکنین

اینا نابود شدن

Bf1Bf1
پاسخ
#3
ممنون 
پس گوگوریو بوده اما موسسش جومونگ نبوده .. نه ؟
من اونیم که سایه هم نداشت ...

پاسخ
#4
جومونگ واقعی بوده
چند نکته در مورد دونگی + عکس 1
پاسخ
#5
امپراتور خیانت کار چرا این همه به دونگی خیانت کرد؟
[img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چند نکته در مورد دونگی + عکس 1 [/img]
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Windows چیشد که طرفدار تیم فوتبال مورد علاقتون شدید ؟
  سریال مورد علاقتون چیه و دلیلش؟
  طنز : نظر سنجی در مورد سریال جومونگ
  چند تا عکس از بازیگران خمیری سریال دونگی
  دختر مورد علاقه ی پارک جونگ مین...
Heart عکس های لی سو یان(بانو جانگ در افسانه دونگی)
  اینم از عکسای پشت صحنه(حتما ببینین)سریال دونگی
Rainbow دونگی
  بیوگرافی ابزیگران دونگی
Heart برخی نكات در مورد آداب و رسوم و فرهنگ مردم كره جنوبی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان