امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روانشناسی سه رنگ حساس

#1
رنگ های كمكی یعنی بنفش و قهوه ای و خاكستری در یك طبقه نسبتا متفاوتی قرار دارند. اگر بخواهیم با صراحت كلام سخن بگوییم، سیاه و خاكستری اساسا رنگ به شمار نمی آیند،



زیرا سیاه اصولا رنگ نیست و رنگ خاكستری نیز در آزمایش، كاملا بی رنگ و خنثی است. لذا آن دو را بی رنگ می نامند. بنفش، تركیبی است از آبی و قرمز، در حالی كه قهوه ای مخلوطی از نارنجی، قرمز و سیاه است و یك رنگ تیره و نسبتا بی روح را می سازد. ترجیح دادن هر یك از سه رنگ «بی رنگ» (سیاه، خاكستری یا قهوه ای) را می توان نشانه ای از یك نقطه نظر منفی نسبت به زندگی دانست.

هیچ یك از دو رنگ بنفش و قهوه ای در شمار رنگ های مستقل (اصلی) روانی نیستند.

برخی از روانشناسان عقیده دارند رنگی كه برگزیده و دلخواه فرد است می تواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد.


قرمز، خوش قلب اما خودپرست

این رنگ، مظهر شدت و زیاده روی است كه گاهی در جهت مخالف آن است. قرمز، رنگ عشق، تنفر، فداكاری، خشونت، خون و آتش است. كسی كه به این رنگ علاقه دارد هرگز نمی تواند در زندگی بی تفاوت باشد. این گونه اشخاص تند و سركش و در عین حال فعال، شجاع و كمی عجول هستند. احتمال شكست به خصوص در عشق برای آنها فراوان است. قضاوت های عجولانه و ناگهانی در مورد دیگران سبب از بین رفتن دوستی هایشان می شود با آن كه در عشق كاملا فداكارند اما اگر روزی زندگی بر وفق مراد نباشد، بدون تفكر و جویا شدن علت می جنگند.

دو عیب بزرگ، خودپرستی و عدم كنترل، در نفس آنهاست و دو صفت ممتازشان خوش قلبی و حس بزرگ طلبی است. به طور كلی دوستداران رنگ قرمز دارای خصوصیات متضادی هستند.




صورتی؛ موردعلاقه دیگران

رنگ صورتی در واقع همان قرمز است كه كم رنگ شده. اگر به این رنگ علاقه دارید تمام صفات رنگ قرمز را كمی ملایم تر دارا می باشید. با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی دهید. دیگران را خوب درك می كنید و با اطرافیان خود باملایمت و لطف رفتار می كنید و به دلیل نشاط و شادابی تان مورد علاقه اطرافیان خود هستید. آنهایی كه به این رنگ علاقه دارند، اغلب شكست ها، خشونت ها و دشواری های زندگی را تحمل كرده اند و با مشكلات فراوانی مواجه شده اند.



آبی، نظم و پشتكار و تنهایی

رنگ آبی از رنگ هایی است كه طرفداران زیادی دارد.

اگر به این رنگ علاقه دارید كاملا می توانید احساسات و هیجانات خود را كنترل كنید. ظاهر آرام شما، دیگران را وادار می كند كه به شما احترام بگذارند و دوست دارید پیوسته مورد احترام و ستایش دیگران قرار بگیرید. در خرید و پوشش لباس قناعت می كنید و به علت شرم و حیا و گاه غروری كه در شماست میل دارید اغلب تنها باشید. حماقت و عدم فهم دیگران، شما را كسل می كند و كسانی كه از نظر هوش و فهم بر شما برتری دارند شما را ناراحت می كنند. كارهای خود را از روی نظم و ترتیب و بر پایه قواعد معینی انجام می دهید و یكی از صفات مشخص پشتكار شماست.
پاسخ
 سپاس شده توسط مهربان ترین دختر دنیا ، االنا
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان