امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاتالونیا پس از رای گیری اسکاتلند خواستار برگزاری همه پرسی خواهد شد!

#1
شهردار بارسلونا تاکید کرد که منطقه کاتالونیا نیز بلافاصله پس از برگزاری رای گیری در اسکاتلند برای استقلال از انگلیس درخواست برگزاری همه پرسی را برای جدا شدن از اسپانیا مطرح خواهد کرد. 
کاتالونیا پس از رای گیری اسکاتلند خواستار برگزاری همه پرسی خواهد شد! 1


خاویر تریاس" شهردار بارسلونا در مقاله ای که در گاردین منتشر شده تصریح کرده است که پس از آنکه مردم اسکاتلند در همه پرسی استقلال از انگلیس شرکت کردند منطقه کاتالونیا نیز درخواست خود را برای برگزاری همه پرسی استقلال از اسپانیا مطرح خواهد کرد.

بر اساس این گزارش وی در این مقاله نوشت: منطقه کاتالونیا نیز در یک سفر سیاسی قرار دارد که منعکس کننده تاریخ آن است ولی خواسته ها و تمایلات مردم بالاتر از همه چیز قرار دارد. کاتالونیا تحت دیکتاتوری که در سال 1975 میلادی به پایان رسیده آسیب دیده است. زبان کاتالان ممنوع بود. امروز مردم کاتالونیا بار دیگر تمایل خود را به صورت مسالمت آمیز برای برگزاری همه پرسی استقلال اعلام کرده اند.
شهردار بارسلونا تاکید کرد که در آخرین انتخابات پارلمانی در کاتالونیا بیش از 70 درصد مردم به احزابی رای داده اند که به دنبال برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه هستند.
بر خلاف دولت انگلیس که با برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند موافقت کرده ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا و دادگاه قانون اساسی این کشور با برگزاری این همه پرسی در کاتالونیا مخالفت کرده و برگزاری آن را غیر قانونی می دانند.
خاویر در ادامه تصریح کرد: آرزوهای ما باید محترم شمرده شود همان طور که دولت انگلیس به درخواست های اسکاتلند احترام گذاشته است. ولی دولت مادرید بر خلاف لندن تمایلات و آرزوهای ما را نادیده می گیرد و حاضر به مذاکره در این خصوص نیست.
تازه ترین نظرسنجی رسمی انجام شده در کاتالونیا نشان می دهد که حمایت مردم از استقلال این منطقه از اسپانیا در ماه مارس به بیش از 45.2 درصد رسیده که این رقم نسبت به 13.9 درصد در مارس 2006 میلادی سه برابر شده است.
این نظرسنجی حاکی از آن است که 45 درصد مردم از استقلال کامل کاتالونیا حمایت کرده و 20 درصد نیز از تشکیل دولت فدرال و 23 درصد نیز از ایجاد منطقه خودمختار حمایت کرده اند.
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کاتالونیا پس از رای گیری اسکاتلند خواستار برگزاری همه پرسی خواهد شد! 1 [/img]
پاسخ
 سپاس شده توسط ِ**@ًrُِّ@^ُ$**
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هری کین تا یورو استراحت خواهد کرد
  پیرلو: کناره‌گیری نخواهم کرد
  شجاع می‌خواهد مقابل پرسپولیس «سوپرمن» شود!
  طلاق بانوی پیر و رونالدو جاری خواهد شد
  زمان بازی‌های تیم ملی ایران اعلام شد/ برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی به طور متمرکز
  قراردادم با لاتزیو تا سال ۲۰۲۵ تمدید خواهد شد
  کاوه: در این شرایط برگزاری لیگ کشتی ممکن نیست
  اعلام آمادگی تنها ۲ فدراسیون برای برگزاری اردوهای پارالمپیکی
  درخواست برگزاری اردو برای جودوکاران پارالمپیکی
  تهدید به کناره‌گیری از فوتبال

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان