امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیرات گوش دادن به موسیقی در افزایش بازدهی در محل کار

#1
خیلی ها دوست دارند موقع کار کردن به موسیقی گوش کنند و من قطعاً یکی از آنها هستم. من فکر می کنم موسیقی باعث می شود بتوانم بهتر روی کاریکه انجام می دهم تمرکز کنم. البته می توانم تصور کنم که کسانی هستند که به این دلیل موزیک گوش می کنند که باعث می شود نتوانند روی کارشان تمرکز کنند.

با اینکه خیلی دلایل وجود دارد که بخواهیم در محل کار به موسیقی گوش دهیم اما ببینید آیا واقعاً موسیقی بر بازده کاری اثر دارد؟

می دانیم که موسیقی می تواند روحیه ما را تغییر دهد. در فیلم ها از موسیقی برای ایجاد یک روحیه و حال و هوای خاص در یک صحنه استفاده می شود. خیلی وقت ها بدون اینکه خیلی به موسیقی در حال پخش توجه داشته باشید اما شدیداً به حال و هوایی که ایجاد می کند واکنش می دهید. آیا می توانید از موسیقی برای قرار گرفتن در حال و هوای بازده خوب کاری استفاده کنیم؟

به نظر می رسد که تحقیقات این گفته را تایید می کنند. مثلاً در آزمایشی که در آن از 75 نفر از 256 کارگر شرکت کننده خواسته شد که به مدت چهار هفته موقع کار کردن هدفون های خود را در گوش گذاشته و کار کنند مشخص شد که بازده کاری این افراد تا 10 درصد نسبت به سایرین افزایش یافت. تحقیقات مشابه دیگر که توسط محققان دانشگاه الینویس انجام گرفت آمار افزایش بازده 3/6 درصدی را نشان داد.

پس اگر تایید می کنیم که موسیقی تمرکز ذهن را بالا می برد، آیا مهم است که چه نوع موسیقی گوش دهیم؟ آیا همه موزیک ها یک تاثیر را دارند یا برخی انواع موسیقی برای افزایش تمرکز بهتر از سایرین هستند؟

اگر هدفتان بالا بردن تمرکز ذهنتان است، موسیقی های آرام به شما پیشنهاد می شود. این موزیک ها به آنهایی که می خواهند درس بخوانند هم در تمرکز و به خاطر سپردن درس ها کمک می کند. موسیقی باروک نمونه بسیاری خوبی از این موزیک ها است، مخصوصاً موسیقی ویوالدی، باخ و هندل.

موسیقی راک هم می تواند همان تاثیر را داشته باشد. براساس گزارش آکادمی علوم روسیه، توانایی فرد برای تشخیص تصاویر، ازجمله نامه ها و اعداد، با گوش دادن به موسیقی راک یا کلاسیک افزایش می یابد.

اگر می خواهید با ریلکس شدن بیشتر بازده کاریتان را بالا ببرید، شاید بدتان نیاید که بفهمید تحقیقات نشان داده اند موزیک های با ریتم شاد، میزان هورمون استرس را تا 41 درصد کاهش می دهد.

برخی از معروف ترین تحقیقات درمورد اینکه آیا موسیقی بازده کاری را افزایش می دهد یا خیر بر چیزی که "تاثیر موتزارت" نامیده می شود متمرکز شده اند. این واژه نام خود را پس از تحقیقی که نشان داد دانشجویان موقع گوش دادن به موسیقی کلاسیک بهتر از عهده حل مسائل ریاضی برمی آیند، به دست آورد. تاثیر گوش دادن به موتزارت فقط مختص انسان ها نیست. تحقیقات نشان داده است که گاوها هم با شنیدن این موسیقی شیر بیشتری تولید می کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط آرمین سلطان داداشها
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان