امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عادتهای افراد شاد

#1
مارتین سلیگمان (Martin Seligman) پدر روانشناسی مثبت در تئوری خود می گوید، بااینکه۶۰ درصد از شادی با ژنتیک و محیط فرد تعیین می شود، اما ۴۰ درصد باقیمانده به خودمان بستگی دارد.

سلیگمان در کتاب خود سه نوع متفاوت از زندگی شاد را توصیف می کند: زندگی لذت بخش، که در آن زندگی تان را تاجاییکه می توانید با لذت پر می کنید، زندگی درگیر که در آن زندگی را در کار، بچه داری، عشق و تفریح می بینید و زندگی معنی دار که در آن بالاترین نقاط قدرتتان را می دانید و از آنها برای تبدیل شدن به چیزی بسیار بزرگتر و قوی تر از آنچه که هستید استفاده می کنید.

سلیگمان می گوید که از بررسی بالاترین حد رضایت کاملاً متعجب شده است. تحقیقات نشان داده است که جستجوی شادی هیچ ارتباطی با احساس رضایت ماندگار ندارد. درمقابل، لذت مثل خامه و توت فرنگی است که به زندگی های رضایت بخشی که بر پایه جستجوی همزمان معنا و درگیری بنا شده است، شیرینی می دهد.

با تمام این حرف ها، افراد شاد عادت هایی دارند که شما هم می توانید آنها را وارد زندگی تان کنید. افراد شاد و خوشحال، تمایلات و گرایشات خاصی دارند که آنها را در جستجوی معنا و مفهوم زندگی یاری کرده و در طول این مسیر به آنها انگیزه می دهد.

اطرافشان را با افراد شاد پر می کنند

شادی و لذت مُسری است. محققان دریافته اند که آنهایی که اطراف خود را با افراد شاد و سرزنده پر می کنند، احتمال بیشتری برای شاد شدن در آینده دارند. این به تنهایی می تواند دلیل خوبی باشد که با افراد سرحال و شاد رفت وآمد کنید.

فقط وقتی لبخند می زنند که از ته دل باشد

طبق تحقیقات، حتی اگر واقعاً احساس شادی نکنید، ایجاد یک فکر شاد -- و بعد لبخند زدن بخاطر آن -- می تواند سطح شادی شما را بالا برده و بازده کاری تان را افزایش دهد. خیلی مهم است که لبخندتان از ته دل باشد: این تحقیق نشان داده است که لبخند مصنوعی وقتی افکار منفی در ذهنتان است می تواند روحیه تان را حتی بدتر هم بکند.

قابلیت انعطاف دارند

براساس تحقیقات پیتر کرامر، قابلیت انعطاف است که متضاد افسردگی است نه شادی. او می گوید افراد شاد می دانند چطور باید بعد از شکست به وضعیت قبلی خود برگردند. قابلیت انعطاف راهکاری است که انسان ها می توانند در مواجهه با سختی ها زندگی از آن استفاده کنند.

برای شاد بودن تلاش می کنند

بله، دقیقاً به همین سادگی: براساس دو تحقیقی که به تازگی انجام گرفته است، فقط تلاش کردن برای شاد بودن می تواند سلامت احساسی شما را تقویت کند. تحقیقات نشان داده است که آنهایی که فعالانه تلاش می کنند احساس شادی بیشتری کنند، بالاترین سطح روحیه مثبت را داشته اند.

قدر اتفاقات خوب زندگی را می دانند

جشن گرفتن دستاورهای بزرگ و دشوار زندگی خیلی مهم است اما افراد شاد به پیروزی های کوچک خود نیز اهمیت می دهند. وقتی برای دیدن اتفاقات خوب و مثبتی که در زندگی مان می افتد وقت بگذاریم، یعنی پاداش های کوچک بسیار زیادی در طول روز به خودمان می دهیم. این می تواند تاثیری عالی بر روحیه مان داشته باشد. دقت کردن به اتفاقات خوب زندگی، حتی اگر به کوچکی عالی شدن طعم چای تان باشد، باعث می شود در پایان روز حس مفید بودن بیشتری کنید.

قدر لذت های کوچک زندگی را می دانند

خوردن یک بستنی قیفی شکلاتی، دیدن یک سگ مهربان و بازیگوش، افراد شاد برای استفاده از همه لذت های کوچک و ساده زندگی وقت می گذارند. پیدا کردن معنا در چیزهای کوچک و تمرین قدرشناسی از آنها به احساس شادی و رضایت عمومی از زندگی تان منجر خواهد شد.

زمانی از وقتشان را صرف اعمال بشردوستانه می کنند

بااینکه یک روز فقط ۲۴ ساعت دارد، اما افراد مثبت بخشی از زمان خود را صرف خوبی کردن به دیگران می کنند که در مقابل فوایدی نیز به خودشان می رسد. یک تحقیق که سالهای طولانی به طول انجامیده بود، فواید بشردوستی و نوع دوستی را بررسی کرده است. نتیجه این تحقیق نشان داده است که کارهای داوطلبانه هم برای سلامت جسمی و هم روحی بسیار مفید است. افراد در کلیه سنین که برای کارهای مختلف داوطلب می شدند شادتر بوده و از سلامت جسمی بهتر و افسردگی کمتری برخوردار بودند.
پاسخ
 سپاس شده توسط narges 021
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ۹ عبارتی که افراد باهوش هرگز در مکالمه‌ها به‌کار نمی‌برند
  روشهای به خاطر سپردن اسامی افراد
  زندگی با افراد مسئولیت گریز
  افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟
  آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟
  10 دقیقه اول روز ،زمان جادویی افراد موفق!
  افراد موفق صبح ها چه می کنند؟
  آموزش زبان بدن برای خواندن دقیق و بی نقص فکر افراد
Bug مسایل اقتصادی در پرخاشگری افراد چقدر موثر است؟
Star شرایط ازدواج و خواستگاری برای افراد بیمار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان