امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی کامل گوشی موبایل LG G3 (ال جی G3)

#1
بررسی کامل گوشی موبایل LG G3 (ال جی G3) 1

طراحی

تاکنون وقتی می‌شنیدیم یک گوشی دارای صفحه‌نمایش 5,5 اینچ است، آن را در رده فبلت‌‌ها قرار می‌دادیم و انتظار داشتیم اندازه‌ای بزرگ‌تر از گوشی‌های معمول داشته باشد؛ اما ال‌جی در گوشی جی 3 به شکلی هنرمندانه صفحه‌نمایش 5,5 اینچی G3 را به نحوی روی بدنه طراحی کرده که اندازه این گوشی حتی با گوشی‌های مجهز به صفحه‌نمایش کوچک‌تر رقابت می‌کند! جدول یک مقایسه‌ای بین ابعاد و وزن G3 در کنار رقبایش را نشان می‌دهد.




ابعاد صفحه‌نمایش (اینچ)


ابعاد (میلیم تر)


وزن (گرم)

LG G3


5,5


8,9×74,6×146,3


149

Sony Xperia Z2


5,2


8,2×73,3×146,8


163

Samsung Galaxy S5


5,1


8,1×72,5×142


145

HTC One M8


5


9,4×70,60×146,4


160

OnePlus One


5,5


8,9×75,9×152,9


162

این مساله در کنار قوس پشت‌گوشی باعث شده تا G3 به‌خوبی در یک دست قرار گیرد و اصلاً حسی مانند گرفتن یک فبلت نداشته باشد. با آنکه بدنه گوشی کاملاً پلاستیکی است، اما کیفیت ساخت خوبی دارد. خوشبختانه دیگر خبری از پلاستیک براق در پشت‌گوشی نبوده و از قابی پلاستیکی با طرح فلز استفاده‌شده است که در نهایت باعث می‌شود اثرانگشت در پشت قاب گوشی باقی نماند. کلیدهای اصلی گوشی همچنان در پشت‌گوشی قرار دارند، اما طراحی آنها بهبودیافته و بسیار کاربردی‌تر شده‌اند. دکمه‌های تغییر حجم صدا دارای فرورفتگی بوده و دکمه Power در میان این کلیدها برجسته شده است. به همین خاطر انگشت شما خیلی سریع‌تر محل کلیدها را پیداکرده و احتمال لمس اشتباه دوربین بسیار کمتر خواهد شد (تصویر 1).

دوربین جی 3

ال‌جی قابی به‌نام Quick Circle برای این محصول عرضه کرده که دارای پنجره دایره‌ای در بالا است (تصویر 2). موبایل ال جی جی3

باز و بسته شدن در صفحه‌نمایش را فعال و غیرفعال می‌کند. اطلاعات مختلفی نیز روی صفحه‌نمایش در بخش پنجره‌ای نمایش داده می‌شود که شامل ساعت و تقویم، اطلاعات تماس، مسیج‌ها و موارد دیگر می‌شود تا کاربر بتواند به‌سادگی و به‌سرعت به موارد مورد نیاز دسترسی داشته باشد. علاوه بر نمایش پیغام‌ها، می‌توان به نرم‌افزار پخش موسیقی نیز دسترسی داشت یا حتی با کمک دوربین عکس گرفت. برای فعال‌سازی Quick Circle نیز تنها کافی است دوبار صفحه را لمس کنید تا رابط کاربری این قسمت نمایان شود.برخلاف قبل، ال‌جی دسترسی به باتری را در این گوشی ممکن ساخته و می‌توان با برداشتن قاب پشت، باتری سه‌هزار میلی‌آمپر ساعت را خارج کرد (تصویر 3).

LG G3

در بالای باتری، محل نصب کارت حافظه و سیم‌کارت قرار که متاسفانه نحوه جای‌گیری آنها چندان مناسب نیست (البته این مساله برای افرادی که قرار نیست به‌صورت مداوم سیم‌کارت یا کارت حافظه را عوض کنند مهم نخواهد بود). آنتن NFC و اتصال‌دهنده شارژر بی‌سیم همگی روی در پشت‌گوشی قرارگرفته‌اند که به کمک اتصال‌هایی به بدنه گوشی متصل می‌شوند.


صدا و تصویر

گوشی LG G3 اولین گوشی است که به شکل جهانی عرضه‌شده و از دقت تصویر 1440×2560 پیکسل (تراکم پیکسلی 534 پیکسل در اینچ) بهره می‌برد. اندازه صفحه‌نمایش 5,5 اینچ بوده و اولین چیزی که پس از شنیدن این اعداد و ارقام به ذهن می‌رسد این است که واقعاً چه نیازی به این دقت تصویر بسیار بالا است؟ در پاسخ قبل از هر چیز باید بگوییم این مسیری است که در آینده گوشی‌های هوشمند طی خواهند کرد و به این دقت تصویر مجهز خواهند شد. شاید در اولین نگاه و در مقایسه با یک صفحه‌نمایش Full HD، دقت تصویر گوشی G3 چندان متفاوت به نظر نرسد، زیرا در کارکرد عادی واقعاً تفاوت زیادی دیده نمی‌شود؛ اما این به معنی این نیست که با خرید این گوشی پولتان را دور ریخته‌اید یا ال‌جی شما را گول‌زده است! زیرا کار کردن با این گوشی و خواندن متن روی صفحه‌نمایش آن تجربه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. مرور سایت‌ها در این صفحه‌نمایش واقعاً لذت‌بخش است و بزرگ بودن صفحه‌نمایش در افزایش این لذت تاثیر‌گذار خواهد بود.در حالت کلی Sharpness صفحه‌نمایش عالی است و رنگ‌ها کیفیت مناسبی دارند؛ اما وقتی مقایسه با دیگر گوشی‌ها را آغاز می‌کنید، می‌بینید که این میزان sharpness تا حدودی بیش از آن چیزی است که باید باشد. همچنین از بابت کنتراست صفحه نیز این صفحه‌نمایش مقدار کنتراست کمتری در مقایسه با رقبا ارائه می‌دهد. نور پس‌زمینه صفحه‌نمایش در سطح متوسطی است که البته شما را در دیدن صفحه‌نمایش در زیر نور مستقیم خورشید دچار مشکل نخواهد کرد (برای اطلاعات بیشتر به سایت سخت‌افزار و مقاله بررسی دقیق صفحه‌نمایش در موقعیت‌های مختلف مراجعه کنید). صفحه‌نمایش از Gorilla Glass 3 بهره برده و حرکت انگشت روی صفحه بسیار خوب و روان انجام می‌شود. از بابت زاویه دید نیز طبق معمول دیگر گوشی‌های رده‌بالای ال‌جی، با تجربه‌ای عالی روبه‌رو هستیم (تصویر 4).

lg

اما متاسفانه ال‌جی هیچ گزینه‌ای برای مدیریت رنگ صفحه‌نمایش در نظر نگرفته است که باعث می‌شود در این زمینه محدودیت‌هایی وجود داشته باشد.بلندگوی تک وات این گوشی که در پشت آن واقع‌شده، بلندی صدای مناسبی دارد (البته استفاده از بلندگوهای استریو می‌توانست جذاب‌تر باشد)؛ اما نکته ویژه درباره بخش صدای این گوشی، هدفون همراه آن است که از نوع In-Ear بوده و خروجی صدای مناسبی دارد (تصویر 5). این هدفون از کابل‌های نواری بهره برده و دارای کنترلر‌های صدا و تماس و میکروفون روی خود کابل است.

هدفون گوشی ال جی
رابط کاربری

در گوشی G2 دیدیم که ال‌جی تغییراتی عمده در رابط کاربری ایجاد کرد و به نحوی انعطاف‌پذیری آن را بالا برد. در G3 ال‌جی تغییرات عمده‌ای در طراحی آیکون‌ها ایجاد کرده و حالا این رابط کاربری از ظاهر کارتونی قبلی، به حالتی جدی‌تر و مدرن‌تر تغییریافته است. رنگ‌های مورد استفاده در آیکون‌ها ملایم‌تر شده و سبک طراحی جالبی در آنها به‌کار گرفته‌شده است (فلسفه جدید ال‌جی بیشتر در طراحی جدید آیکون‌ها نمایان شده است). تصویر 6 نمایی از صفحه Home، منوی داخلی و Notification را نشان می‌دهد.

در واقع می‌توان گفت ساختار اصلی رابط کاربری G3 مانند قبل است و در ظاهر سیستم و رابط کاربری تغییراتی ایجادشده است. G3 از Knock Code و Knock On پشتیبانی می‌کند که به لطف سرعت‌بالای پاسخ‌دهی و عکس‌العمل خوب صفحه‌نمایش، کارکرد بسیار خوبی دارد. یکی از محدودیت‌هایی که ال‌جی در مقایسه با قبل ایجاد کرده، عدم امکان پاک کردن برخی نرم‌افزارهای پیش‌فرض مانند آنتی‌ویروس مک آفی است.بخش تنظیمات به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم‌شده و گزینه‌ها در این گروه‌ها قرارگرفته‌اند تا به نوعی دسترسی به آنها ساده‌تر باشد. ال‌جی ویژگی‌هایی برای شخصی‌سازی صفحه‌کلید و راهکارهایی برای کلیدهای اصلی اندروید در پایین صفحه‌نمایش، در نظر گرفته است. ارتفاع صفحه‌کلید قابل تنظیم بوده و در ضمن قابلیت استفاده با یک دست نیز در نظر گرفته‌شده است. این گوشی از ویژگی Swype برای تایپ کردن در صفحه‌کلید انگلیسی بهره برده، اما متاسفانه زبان فارسی از آن برخوردار نیست. البته برای زبان فارسی ویژگی تکمیل کردن متن در نظر گرفته‌شده، اما این ویژگی نمی‌تواند جای قابلیت Swype در فارسی را بگیرد (تصویر 7).

همچنان ویژگی‌های QuickSlide و QuickMemo نیز در این گوشی وجود دارند. در بخش نرم‌افزارهای اخیر بازشده نیز، نرم‌افزارها به شکل ستون‌های سه‌تایی کنار هم قرارگرفته‌اند (تصویر 8).

یک ویژگی خوب که ال‌جی برای این گوشی در نظر گرفته، امکان شناسایی فایل‌های موقت و بدون استفاده کاربر و پاک کردن آنها در صورت نیاز است که می‌تواند در آزادسازی فضای داخلی گوشی مؤثر باشد (تصویر 9).



قابلیت مهم دیگر، ویژگی Smart Screen است که با تشخیص صورت‌کاربر، صفحه‌نمایش را روشن نگه می‌دارد. ویژگی Quiet Mode نیز با غیرفعال‌سازی زنگ‌ها و هرگونه Notification، سعی در آرام نگه‌داشتن محیط شما می‌کند.از ویژگی‌های نرم‌افزاری دیگری که ال‌جی تاکید زیادی روی آن دارد، قابلیت Smart Notice است که به گفته ال‌جی، قبل از آنکه نیاز داشته باشید اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد و بیشتر شما را یاد Google Now می‌اندازد. ال‌جی در توضیح این برنامه چند مثال ارائه کرده است.به‌عنوان مثال، صبح وقتی‌که می‌خواهید از خانه خارج شوید، گوشی وضعیت آب‌وهوا را بررسی کرده و نکاتی را درباره آب‌وهوا به شما گوشزد می‌کند. همچنین این قابلیت می‌تواند موارد ثبت‌شده در تقویم ازجمله تولدها را به شما یادآوری کرده و اگر پیغامی را از دست‌ داده‌اید و با آن تماس نگرفته‌اید به شما یادآوری کند تا با شخص مورد‌نظر تماس بگیرید (تصویر 10).

Widget اختصاصی Smart Notice وضعیت آب‌وهوا و ساعت را نیز به شما نشان می‌دهد و همین عامل باعث شده تا فضای به‌نسبت زیادی را روی صفحه اشغال کند.


سخت‌افزار و کارآیی

این گوشی مانند دیگر پرچم‌داران سال 2014 از چیپ‌ست Snapdragon 801 استفاده می‌کند که چیپ‌ستی بسیار بهینه برای نسل حاضر به شمار می‌آید. حرکت عجیبی که از سوی ال‌جی صورت گرفته، استفاده از دو گیگابایت حافظه RAM برای نسخه 16 گیگابایتی و سه گیگابایت حافظه RAM برای نسخه 32 گیگابایتی است. G3 از آخرین فناوری‌های ارتباطی است که شامل بلوتوث نسخه چهارم و پروفایل LE و همچنین اتصال Wi-Fi 802.11ac دو بانده به طور کامل پشتیبانی می‌کند. ارتباط NFC و فرستنده IR در نظر گرفته‌شده و در ضمن می‌توان به کمک فناوری OTG حافظه‌های فلش یا مبدل‌های مخصوص این پورت را به آن وصل کرد. خروجی تصویر نیز از طریق فناوری SlimPort قابل‌دستیابی است. جدول دو مشخصات فنی این گوشی را نمایش می‌دهد.

Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط ~~SARA:HIVA~~ ، ஐற£ℒἶ†дஐ ، Un known
آگهی
#2
واقعا موبایل
های
خیلی خوبی هستن:cool:
بررسی کامل گوشی موبایل LG G3 (ال جی G3) 1
پاسخ
#3
قیمت ؟؟؟!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اخبار کوتاه موبایل
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان