امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آلن هالیلوویچ،فوق ستاره بعدی یا بویان کرکیچ آینده؟؟؟

#1
شبهات بسیار کمی در مورد توانایی های ستاره جوان بارسلونا، الن هلیلوویچ، وجود دارد، ولی آیا او خواهد توانست پتانسیل بالای بالقوه خود را بالفعل کند یا در میانه مسیر، از پا خواهد افتاد؟
روز پنج شنبه، کرواسی توانست در رقابتی دوستانه، دو بر صفر از سد قبرس بگذرد که صحبت های بعد از بازی بیشتر معطوف عملکرد هلیلوویچ 18 ساله و بلوند کروات ها بود. این هافبک طی زمان های متفاوت بازی، کاملا تاثیرگذار نشان داده و با حمله هایی که به دفاع حریف می کرد، نمونه هایی از مهارت های فردی اش را به رخ کشید. او دوباره توانست نمایشی که از یک سوپر استار انتظار می رود، بروز دهد.


این موضوع جدیدی نبود و بسیاری که کارنامه او را دنبال کرده اند، تصدیق می کنند که وی توانسته بارها چنین نمایش های دلپذیری ارائه دهد. او بارها در لباس دینامو زاگرب درخشیده بود و حتی لقب جوان ترین بازیکن و گلزن باشگاه را هم ازان خود کرده بود. البته این مساله مربوط به دو سال پیش است و بعدها رکورد الن توسط ستاره جوان و آینده دار دیگری به نام فران برادیچ، که طی تابستان به بروژ بلژیک پیوست، شکسته شد.


خود هلیلووچ هم مدتی بعد از تولد 18 سالگی اش در ماه جولای به بارسلونا پیوست و با اینکه یکی از کاندیداهای حضور در جام جهانی به شمار می رفت، در لیست نماینده ستایش شده اروپا برای این مسابقات قرار نگرفت. این مساله باعث رسیدن زودهنگام او به نیوکمپ و آغاز پروسه ادغام و انطباقش با فلسفه تیکی تاکا شد.


آلن هالیلوویچ،فوق ستاره بعدی یا بویان کرکیچ آینده؟؟؟ 1

اگر حقیقت را بخواهید، هلیلووچ برای جام جهانی آماده نبود و تصمیم نیکو کواچ برای خارج کردن او از لیست بازیکنان حاضر در برزیل چندان تعجب آور نشان نداد، ولی همین مربی ستاره جوان را، که حدود یک سال پیش اولین بازی ملی اش را انجام داده بود، از ابتدا مقابل قبرس به میدان فرستاد. تصمیمی که احتمالا در بازی فردا (سه شنبه) مقابل مالت در چارچوب رقابت های مقدماتی یورو 2016 هم تکرار خواهد شد.


همچنین این بازیکن در لیست بازیکنان لیگ قهرمانان بارسلونا برای فصل جدید هم قرار گرفته است. با اینکه به نظر می رسد بیشتر از او در بارسلونا ب مورد استفاده قرار گیرد، بعید نیست دقایقی هم در اروپا به میدان رود؛ احتمال این مساله در صورت صعود زودهنگام بلوگرانا از مرحله گروهی، قوت بیشتری می گیرد، اما این هم برای جوان کروات اتفاق جدیدی نخواهد بود. او قبلا و وقتی 16 ساله بوده است، طعم حضور در لیگ قهرمانان به همراه دینامو زاگرب را چشیده است.


از جهاتی ماجرای هلیلووچ شبیه داستان بویان کرکیچ است. کرکیچ که یکی از محصولات آکادمی مشهور بارسا ملقب به لاماسیا بود، وقتی فقط 17 سال و 19 روز سن داشت، وارد لیست بزرگسالان باشگاه شد و توانست رکوردی که در اختیار لیونل مسی بود، بشکند. این اتفاق در سال 2007 رخ داد. یک سال بعد، او اولین بازی ملی اش برای اسپانیا را هم انجام داد. مسابقه ای که تنها بازی ملی 90 دقیقه ای او هم به شمار می رود.


هلیلووچ هم همانند کرکیچ فرزند یک فوتبالیست حرفه ای است که بعد از پایان دوران ورزشی اش، در کشور دیگری سکنی گزیده است. در ابتدا هر دو بازیکن حمایت کامل و مشاوره حرفه ای خانواده شان را در کنار خود می دیدند.


پدر کرکیچ، بویان سینیور، صرب است و تا سال 2011 به عنوان استعدادیاب بارسلونا فعالیت می کرد. پدر هلیلووچ، سجاد، روزگاری کاپیتان بوسنی و هرزگووین بود و بعدها به عنوان مربی آکادمی دینامو زاگرب فعالیت کرد که یکی از پربازده ترین ها در سرتاسر دنیاست. لوکا مودریچ، دژان لوورن و متئو کواچیچ از جمله بازیکنان پرورش یافته در این باشگاه هستند و آخرین لیست بازیکنان تیم ملی کرواسی حداقل هفت بازیکن از آن را شامل می شد.


آلن هالیلوویچ،فوق ستاره بعدی یا بویان کرکیچ آینده؟؟؟ 1
کرکیچ، که از نظر قدی دقیقا مثل هلیلووچ 170 سانتی متر است، مثل این بازیکن، بار سنگینی روی دوش هایش تحمل می کرد. از او به عنوان لیونل مسی بعدی یاد می شد که استانداردها را برایش به شکل فاجعه باری، بالا برد و در حالی که 104 بازی و 26 گل در لالیگا برای بارسلونا ثبت کرد، هرگز نتوانست انتظارات را برآورده کند. این روزها هم در حال گذراندن دوران فوتبالش در استوک سیتی است.
کرکیچ 24 ساله هنوز فاصله بسیاری با پایان دوران بازی اش دارد، ولی این مساله که وی در حال حاضر در باشگاهی متوسط در انگلیس حضور دارد که سال هاست فلسفه اش از فوتبال مالکیت توپ بارسلونا، فاصله دارد، نشان گر آینده درخشانی برایش نیست. اینکه چرا پیشرفت بویان با مشکل مواجه شد، مورد بحث بسیاری قرار گرفته است. شاید او به اندازه کافی، قدرت بدنی نداشت و توانایی تکنیکی اش نتوانست این نقیضه را جبران کند. شاید هم دلیل دیگری داشت، ولی مساله این است که با اینکه او به بازیکن خوبی بدل شد، هیچ گاه ستاره نشد.
هلیلووچ از این منظر که فوتبال مستقیم تری بازی می کند، با کرکیچ متفاوت است. او به تازگی با فلسفه تیکی تاکا آشنا شده و هنوز می تواند در موقعیت های کلیدی، با خودخواهی رفتار کند. پیوستن به بارسلونا شاید یکی از بهترین تصمیم های او بوده است که می تواند او را در مورد ویژگی های تاکتیکی بازی خودش، آگاه کرده و به او یاد دهد چطور از تماس توپ های اول، تکنیک و مهارت پاس دهی قدرتمندش، بهره گیرد.
او مسلما استعداد تبدیل شدن به یک فوق ستاره را داراست، ولی شاید او را هم طی چند سال آینده، در یک سه شنبه شب بارانی، در لباس استوک ببینیم.
 
به قلم الکساندر هولیگا، وبسایت بلیچر ریپورت آمریکا
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آلن هالیلوویچ،فوق ستاره بعدی یا بویان کرکیچ آینده؟؟؟ 1 [/img]
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کوین یامگا هفته آینده به تهران برمی‌گردد
  27 ستاره در فهرست جدید تیم ملی
  هواداران رئال خواهان ماندن ستاره ژاپنی (عکس)
  واکنش آژاکس به شایعه علاقه میلان به ستاره صرب
  ستاره برزیلی بارسلونا راهی میلان می شود؟
  سیمئونه: می دانستم این باشگاه آینده بزرگی دارد
  آینده آلگری به زیدان گره خورده است
  تصمیم نهایی کریس رونالدو برای آینده مشخص شد
  توهین تند ستاره پاریس به گواردیولا
  خط‌کشی نیم متری روی پای ستاره پرسپولیس!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان