02-09-2014، 19:46
مدیر عامل سابق Electronic Arts، آقای John Riccitiello، اعتقاد دارد که راه درستی برای کسب درآمد از بازیهای رایگان بدون آزار و اذیت بازیکنان وجود دارد.
Riccitiello در مصاحبه ای که اخیرا انجام شده، گفته است:
نقل قول: زمانی که در کوچه بولینگ بازی می کنید، هیچکس از پرداخت پول برای هر پرتاب یا بازی، ناراضی نیست. هیچکس از بازگشت به بازیهای سبک آرکید قدیم و پرداخت پول برای بازی، ناراضی نیست.او توضیح می دهد، زمانی که بازیکنان متوجه می شوند، چیزی که برای آن پول پرداخت کرده اند در بازی کاربردی ندارد، یا این کار تلاشی برای خالی کردن جیب آن ها انجام شده، بسیار عصبانی خواهند شد.
نقل قول: مسلما بدترین حالت، زمانی پیش می آید که متوجه می شوید برای پیشرفت در بازی تنها باید پول پرداخت کنید. مردم علاقه ای به سیستم پرداخت ندارند، آن ها می خواهند از بازی لذت ببرند و برخی از مهارت ها وتسلط را بدست آورند.به عنوان مثالی برای بازیهای متعادل، Riccitiello به بازی موفق Clash of Clans، ساخته شده توسط Supercell اشاره می کند. Riccitiello می گوید، تفاوتی بین بازیهای موبایل و کنسول وجود ندارد.
نقل قول: من هم در بزرگراه رانندگی می کنم، و هم در شهر و برای هرکدام ماشین به خصوصی ندارم. موضوع تنها صفحات بزرگ، متوسط، کوچک و همچین کنترلر در مقابل لمس است. فکر نمی کنم که موبایل تفاوت زیادی با کنسول داشته باشد.موقعیت Riccitiello، اکنون به مدیر عامل فعلی EA، یعنی Andrew Wilson واگذار شده است. در ماه ژوئن، در مورد بازیهای ۶۰ دلاری کنسول و بازیهای رایگان Wilson گفته است:
نقل قول: تا زمانی که احساس می کنید بازی ارزشش را دارد، مقدار پولی که هزینه می شود اهمیت ندارد. مردم ۳۰۰ هزار دلار صرف خرید Ferrari می کنند، و از اینکار احساس رضایت می کنند.Riccitiello در مارس ۲۰۱۳ از سمت خود در EA استعفا داد.