امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اخبار طنز

#1
اعتراض به برگزاری مسابقه بسکتبال سوار برالاغ


جام جم آنلاین: برگزاری مسابقه بسکتبال سوار بر الاغ در یکی از کالج های نیویورک با هدف جمع اوری اعانه موجب اعتراض یک انجمن حمایت از حیوانات شده است.

...............................................................
به گزارش شبکه CNN ، اعضای این انجمن حمایت از حیوانات ضمن اعتراض به برگزاری مسابقه بسکتبال سوار بر الاغ اعلام کردند، این کار ظلم به حیوانات و بدرفتاری با آنها است. مسوولان این کالج در پاسخ به اعتراض این انجمن گفتند، بسکتبال سوار بر الاغ در 25 سال گذشته هر از چند یک بار در این کالج برگزار می شود و کار تازه ای نیست.
در عین حال در بسیاری از سایر کالج های آمریکایی نیز مسابقه بسکتبال سوار بر الاغ به طور سنتی برگزار می شود و تاکنون این مسابقات مورد اعتراض قرار نگرفته است.
..........................................................


مجموعه طنز نویسندگان جهان به بازار آمد
.مجموعه‌ داستان‌های طنزنویسندگان جهان با عنوان ‌‌"‌خرمگس و زن‌ستیز" به‌کوشش حسین ‌یعقوبی منتشر شد‌‌.‌
به گزارش ایسنا، این مجموعه، داستان‌هایی از خود یعقوبی به‌همراه ‌ترجمه داستان‌هایی دیگر از نویسندگان شناخته‌شده را دربر می‌گیرد. قصه‌های تحریف‌شده ‌پریان، یک شیوه زندگی، روح و آسمانخراش، بانو یا ببر؟، مدل، خرمگس و زن‌ستیز، ماهی ‌جهان‌وطن، قورباغه طلسم‌شده و تو می‌میری عناوین داستان‌هایی است که در این مجموعه طنز ‌به چاپ رسیده است.‌
روزنامه آفتاب یزد
ابوالفضل زرویی نصر آباد- مدیر دفتر طنز کانون ادبیات ایران- از مراحل پایانی تدوین بانک ‌جامع اطلاعاتی طنزپردازان ایران از آغاز تا امروز، در دفتر مذکور خبر داد.ابوالفضل زرویی نصر آباد- مدیر دفتر طنز کانون ادبیات ایران- از مراحل پایانی تدوین بانک ‌جامع اطلاعاتی طنزپردازان ایران از آغاز تا امروز، در دفتر مذکور خبر داد.
‌‌مدیر دفتر طنز کانون ادبیات ایران با تأکید بر لزوم تدوین بانک اطلاعاتی طنزپردازان گفت: ‌متأسفانه به رغم وجود نهادهای متعددی که متصدی ثبت و اجرای فعالیتهای طنز هستند، هنوز ‌مرجع و منبع قابل اعتنا و اعتمادی برای شناخت طنزپردازان ایران فراهم نیامده است.‌ ‌زرویی نصرآباد به برگزاری کارگاههای بازخوانی و نقد آثار طنزپردازان در دفتر طنز کانون ‌ادبیات ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه طنز امروز ایران مبتنی بر منابع کهن ادبیات ‌پارسی است، این دفتر قصد دارد برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان و طنزپردازان جوان، دوره‌های ‌بازخوانی و تحلیل متون کهن طنز را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.‌ ‌
.....................................................


نگارخانه دائمی خانه کاریکاتور همزمان با گشایش نمایشگاه کاریکاتورهای سال ۸۵ روزنامه همشهری فردا افتتاح می‌شود. نگارخانه دائمی خانه کاریکاتور همزمان با گشایش نمایشگاه کاریکاتورهای سال ۸۵ روزنامه همشهری فردا افتتاح می‌شود.
روابط عمومی خانه کاریکاتور اعلام کرد در این نمایشگاه گزیده آثار کاریکاتوریست‌هایی که با ستون نگاه همشهری همکاری دارند و با نگاه طنازانه خود مسایل و مشکلات زندگی شهری را با موضوعات زیست محیطی و اجتماعی با زبان کاریکاتور مطرح می‌کنند، در معرض دید عموم قرار گرفته است.
بهمن عبدی، داود کاظمی، جمال رحمتی، ابوالفضل محترمی، علی درخشی، ثنا حسین‌پور، رسول آذرگون، نوید شریفی و مهدی کاظمی هنرمندانی هستند که آثارشان در نگارخانه دائمی خانه کاریکاتور به نمایش گذاشته می شود. مراسم افتتاحیه با حضور مدیران شهرداری تهران و روزنامه همشهری ساعت ۱۶ روز دوشنبه پنجم آذرماه در نگارخانه دائمی خانه کاریکاتور برگزار می شود.
علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از سه‌شنبه ششم تا ۲۹ آذرماه ساعت ۹ تا ۱۷ به نشانی کریم خان زند، بوستان مریم مراجعه کنند.
خبرگزارى مهر
...........................................................


نشست نقد و بررسی کتاب طنز «دگرخند» برگزار می‌شود
خبرگزاری فارس: شانزدهمین نشست نقد و بررسی کتاب طنز «دگرخند» دفتر طنز حوزه هنری، با حضور اسدالله امرایی و علی عبداللهی، یکشنبه دوم دی ماه در سالن شماره 2 تالار اندیشه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار فارس، به نقل از واحد خبر حوزه هنری، در این نشست کتاب «بعضی‌ها هیچ وقت نمی‌فهمن» نوشته «کورت توخولسکی» و ترجمه محمد حسین عضدانلو توسط امرایی وعبداللهی نقدو بررسی می‌شود.
نشست نقد و بررسی کتاب طنز «دگرخند» که به صورت ماهانه در اولین یکشنبه هر ماه برگزار می‌شود به کتاب‌های منتشر شده در حوزه طنز می‌پردازد.
در دوره‌های پیشین این نشست نیز کتاب‌هایی همچون «دیپلمات نامه» نوشته یوسفعلی میرشکاک، «دون کیشوت» نوشته سروانتس و «جوحی» نوشته دکتر احمد مجاهد، توسط کیومرث منشی زاده و منوچهر احترامی نقد و بررسی شده است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند ساعت 16 روز یاد شده به سالن شماره 2 تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان‌های حافظ و سمیه مراجعه کنند.
خبرگزاری فارس: شبکه رادیویی جوان برای اولین بار در برنامه «پچ پچ‌های پنجشنبه‌ای» آخرین اخبار حوادث طنز ایران و جهان را جمع آوری و به سمع شنوندگان جوان این شبکه رادیویی می‌رساند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی رادیو جوان،‌ پیش‌آمدهای غیر منتظره در بیشتر این اخبار، عوامل برنامه را بر آن داشت که با پرداختن به عجایب این اتفاقات، برنامه جدیدی برای مخاطبان خود تدارک ببینند.

بنابر این گزارش، خبرهای این بخش واقعی بوده و از خبرگزاری‌ها و مطبوعات طی یک هفته جمع‌آوری شده و اجرا می‌شوند. «پچ پچ‌های پنجشنبه‌ای» برنامه‌ای تفریحی است که با آیتم‌ها و بخش‌های مختلف طنز هر پنجشنبه ساعت 9 تا 11 با سردبیری حامد مرادیان، تیه کنندگی «شهره شایان» و اجرای «آرزو جعفرپور» و «طوفان مهردادیان» روی آنتن شبکه رادیویی جوان می‌رود.
................................................................................​


رضویان مجری مسابقه طنز "ستاره‌هاتو خط نزن" شد


جواد رضویان و ژیلا صادقی مجریان مسابقه طنز "ستاره‌هاتو خط نزن" هستند که به تهیه‌کنندگی محمد صدری تولید و پخش می‌شود.
صدری درباره این مسابقه 90 قسمتی به خبرنگار مهر گفت: رضویان و صادقی قدرت بداهه‌گویی دارند و آشنایی آنها با فضای طنز می‌تواند در خلق فضای مورد نظر ما موثر باشند. مسابقه در فضایی شاد و مفرح با حضور زوج‌هایی برگزار می‌شود که هنوز زندگی مشترکشان را شروع نکرده‌اند.
وی افزود: در "ستاره‌ها تو خط نزن" مهارت زوج‌ها در امور خانه، آشنایی با هم و راهکارهای آنها برای گذر از بحران‌ها سنجیده می‌شود. در این مسابقه مردها آشپزی می‌کنند و مهارت آنها باید به تایید خانم‌ها برسد. جایزه برنامه هم شامل لوازم خانگی، مواد غذایی و... است.
پخش مسابقه طنز "ستاره‌هاتو خط نزن" از بهمن‌ماه شروع می‌شود و تا پایان فروردین آینده ادامه خواهد داشت. شبکه پخش‌کننده این مسابقه پس از تولید مشخص می‌شود. "ستاره‌ها تو خط نزن" هر شب ساعت 10 به مدت 50 دقیقه روی آنتن می‌رود.
................................................................................​.


احمدجو نخستین طنز شبانه خود را بازنویسی می‌کند


امرالله احمدجو مشغول بازنویسی مجموعه طنز شبانه "اوسنه پادشاهی" به تهیه‌کنندگی رضا جودی برای شبکه سه است.
کارگردان مجموعه "روزی روزگاری" درباره کار جدید خود به خبرنگار مهر گفت: نگارش طنز شبانه "اوسنه پادشاهی" را در 50 قسمت به پایان رساندم و از چندی پیش بازنویسی را آغاز کردم. مجموعه روایتگر پادشاهی است که ماجراهای مختلفی برایش اتفاق می‌افتد. به تاریخ خاصی نمی‌پردازیم و داستان‌ها مثل مجموعه "سلطان و شبان" خیالی است.
احمدجو افزود: داستان‌ها ایپزودیک است و برخی قصه‌ها در دو قسمت روایت می‌شود. طنز "اوسنه پادشاهی" برای مخاطبان مفرح و در راستای کارهایم "روزی روزگاری" و "تفنگ سرپر" است. البته به لحاظ تدارکات نسبت به آن دو مجموعه سبکتر است، ولی طنزهایش بیشتر شوخی و مضمون داستان‌ها اخلاقی است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا کارگردانی پروژه را خود بر عهده خواهد گرفت گفت: هنوز مشغول بازنویسی "اوسنه پادشاهی" با نظر دوستان شبکه سه هستم و درباره کارگردانی آن صحبتی نشده است. فکر می‌کنم این پروژه سال آینده کلید بخورد.
.........................................................


اولین مسابقه بوسه در ایران: "ببوسید و برنده شوید"!!


میدونین که وقتی پای 20 میلیون تومن در میونه باید خجالت رو گذاشت کنار24

جوایز مسابقه:

نفر اول:10 میلیون تومان پول نقد برای نفر اول
نفر دوم: امکان خرید 4 میلیون تومان مبلمان از نمایندگی‌های مجاز مبلمان خاورمیانه
نفر سوم: امکان خرید 3 میلیون تومان از لوازم خانگی ال جی با نمایندگی گلدیران
نفر چهارم: سفر به کیش با همراه از طرف شرکت هواپیمایی هما
نفر پنجم: یک دستگاه سولاردوم هدیه از طرف شرکت سامسونگ با ضمانت سام سرویس
نکته: کاندیداهای اجرای مسابقه آمادگی خود را اعلام نمایند. واضح است که اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام نمایند.




.....................................


ساعاتی پیش وزارت بهداشت در اخبار ساعت 14 اعلام کرد که خوشبختانه آنفولانزای خوکی باعث مرگ و میر نمیشود و به هیچ وجه جای نگرانی نیست و تنها تغییرات بسیار کوچکی را در افراد پدید میاورد که آن هم قابل توجه و مهم نمی‌باشد...


............................................




استفاده بهینه از حافظ و سعدی!
خبر: دکتر فاطمه بهرامی، مسؤول واحد هنر جهاد دانشگاهی از طراحی مانتوهای جدید با اشعار حافظ و سعدی خبر داد. (روزنامه قدس)

در راستای طراحی مانتو هایی منقش به اشعار حافظ و سعدی به جهت استفاده در دانشگاه ها و محیط کار اینجانب شخصا پیشنهاد می کنم در جهت بالا رفتن فرهنگ مطالعه در دانشگاه ها و ترویج امر خیر در محیط دانشگاهی لباس های دانشجویان پسر نیز منقش به اشعار این بزرگان طراحی شود!

جدول زمان بندی استفاده از لباس ها!

- سال اول دانشگاه

بیت کاربردی بر روی لباس دانشجویان پسر:
«تو پری زاده ندانم ز کجا می آیی
کادمیزاده نباشد به چنین زیبایی»
سعدی

بیت کاربردی بر روی لباس دانشجویان دختر:
«ای پسر دلربا وی قمر دلپذیر
از همه باشد گریز وز تو نباشد گریز»
سعدی


- سال دوم دانشگاه

بیت کاربردی بر روی لباس دانشجویان پسر:
«آنکه رخسار تو را رنگ گل و نسرین داد
صبر و آرام تواند به من مسکین داد»
حافظ

بیت کاربردی بر روی لباس دانشجویان دختر:
«دوستان عیب کنندم که چرا دل به تو دادم
باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرائی»
سعدی


- سال سوم دانشگاه

بیت کاربردی بر روی لباس دانشجویان پسر:
«شمع را باید از این خانه بدر بردن و کشتن
تا به همسایه نگوید که تو در خانه مائی!»
سعدی

بیت کاربردی بر روی لباس دانشجویان دختر:
«از همه کس رمیده ام با تو در آرمیده ام
جمع نمی شود دگر هر چه تو می پراکنی»
سعدی


- سال چهارم دانشگاه

بیت کاربردی بر روی لباس دانشجویان پسر:
«ناگهان پرده بر انداخته ای یعنی چه
مست از خانه برون تاخته ای یعنی چه؟!»
حافظ

بیت کاربردی بر روی لباس دانشجویان دختر:
«من ز دست تو خویشتن بکشم
تا تو دستم به خون نیالایی!»
سعدی

یا

«برو هر چه می بایدت پیش گیر
سر ما نداری سر خویش گیر»
سعدی

--------------------------------------------------------------------------------


احمقترین فرد جهان

تا حالا به این فکر کرده اید که احمقترین فرد جهان چه کاری باید انجام بدهد تا این لقب برازنده وی باشد؟
فردی به نام جاناتان پارکر در هنگام دزدی، اشتباهی کرده است که این لقب را کاملا برازنده خود نموده است.



.......................................
آقای پارکر دزد، شبی تصمیم می گیرد که به خانه ای که در حومه شهر قرار دارد دستبرد بزند و چند الماس گرانقیمت را بدزدد، اما بعد از این که الماس ها را برداشت و قصد خروج داشت، چشمش به کامپیوتر می افتد و تصمیم می گیرد که مثلا خود شیرنی کند و در Facebook خود بگوید “دارم دزدی می کنم”، پس وارد Facebook می شود و پیغام را می گذارد ولی موقع خروج فراموش می کند که از اکانت خود خارج شود. و ادامه ماجرا هم که کاملا قابل حدس زدن است..!!
پاسخ
 سپاس شده توسط rezaak
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان