امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نمک‌زدایی از آب بدون نیاز به پمپ

#1
نمک‌زدایی از آب بدون نیاز به پمپ 1

پژوهشگران دانشگاه صنعتی سوینبرن روش جدیدی برای پمپ سیالات در مقیاس نانو ارائه کردند که می‌توان از آن برای نمک‌زدایی از آب استفاده کرد.

پژوهشگران دانشگاه صنعتی سوینبرن مدل دقیقی ارائه کردند که با آن می‌توان حرکت سیالات را پیش‌بینی کرد؛ با این کار امکان پمپ آب بدون نیاز به انرژی الکتریکی فراهم می‌شود.

بیلی تد از محققان این پروژه می‌گوید: مدل‌ دینامیک سیالی فعلی در مورد جریان هوا از میان هواپیما صدق می‌کند. اما وقتی به مقیاس‌نانو پرداخته می‌شود، فرضیات بنیادین مکانیک سیالات خدشه‌دار می‌شود. این که بتوان سیالی را از میان یک فضای محدود در حد چند اتم عبور داد، کاری بسیار دشوار است.

تد، استاد دپارتمان ریاضی دانشگاه صنعتی سوینبرن است که به همراه پژوهشگرانی از دانشگاه دانمارک روی این پژوهش در حال مطالعه است. آن‌ها با استفاده از مفاهیم فیزیک و ریاضی و استفاده از آن در ابرکامپیوترها به شبیه‌سازی اتفاقات رخ داده میان سطح تماس سیال و جامد در مقیاس‌نانو پرداختند.

تد می‌گوید: چند سال قبل، محققان آلمانی و فرانسوی نظریه‌ای ارائه کردند که در آن عنوان شده بود که می‌توان با استفاده از میدان الکتریکی در حال چرخش، مولکول‌های آب را وادار به چرخش کرد که این چرخش در نهایت می‌تواند به حرکت سیال تبدیل شود. اگر بتوان از یک سطح آبدوست و یک سطح آبگریز استفاده کرد، آنگاه می‌توان آب را به یک سمت مشخص سوق دارد؛ دقیقاً شبیه فرآیندی که در یک کانال اتفاق می‌افتد.

این گروه تحقیقاتی با استفاده از شبیه‌سازی دینامیک کامپیوتری، این نظریه را توسعه دادند تا نشان دهند که می‌توان با استفاده از میدان ماکروویو، مولکول‌های آب را به یک سمت سوق داد. نتایج یافته‌های آن‌ها نشان داد که استفاده از میکروموج‌های قطبی می‌تواند آب را بدون این که نیاز به انرژی گرمایی قابل توجهی باشد، در مقیاس‌نانو به حرکت در آورد. در واقع با دو سطح دارای خواص آبدوستی متفاوت و اعمال میدان الکتریکی چرخنده خارجی می‌توان بدون نیاز به پمپ، آب را به حرکت در آورد. از این روش می‌توان برای نمک‌زدایی از آب و ساخت ابزارهای تشخیص طبی استفاده کرد. در واقع با این روش امکان ساخت ادوات روی تراشه برای تشخیص بیماری امکان‌پذیر خواهد بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یازده گونۀ حیاتی که برای نجات سیاره به آنها نیاز داریم
  انسان بدون آب چقدر زنده می‌ماند؟
  معرفی و راهنمای خرید کفش مناسب پاشنه دار و بدون پاشنه
  زندان بدون دیوار/شکنجه خاموش چیست؟
  بزرگترین اسرار علمی 2017 که بدون پاسخ مانده‌اند!
  زمین بدون وقفه در حال گرم شدن است!
  روش های بیدار شدن صبح زود بدون عذاب!
  تیروئید را در خانه بدون دارو درمان کنید
  بدون برچسب زنی ترکیبات نانو گرمی سرطانی را شناسایی کنید
  زندگي ٤٠٠مليون چيني بدون چيني!!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان