امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقش ایوان راکیتیچ در بارسا

#1
بارسلونا در اولین روزهاى مهلت نقل و انتقالات تابستانى موفق به جذب ایوان راكیتیچ كروات شد . بسیارى از كارشناسان فوتبال به او براى درخشش در تیم جدیدش كاملا اطمینان دارند و البته انتظارات از این هافبك خلاق در بارسا نیز به نظر بالا مى باشد .
پیوستن لوئیز سوارز ستاره جنجالى لیورپول به بارسلونا بسیار پر سر وصدا بود و توجه همه فوتبال دوستان و مطبوعات را به خود جلب نمود،‌ اما بر خلاف این نقل و انتقال هیجان انگیز، پیوستن ایوان راكیتیچ  كروات از سویا به بارسلونا در كمال آرامش و بدون كوچكترین حاشیه اى اتفاق افتاد.
كارشناسان و هواداران كاتالان ها مطمئن هستند  در صورتى كه راكیتیچ بتواند عملكرد فوق العاده فصل گذشته خود در سویا را در بارسا نیز تكرار نماید، او مى تواند براى آبى انارى ها بسیار موثر باشد و به همین دلیل انتظارات از او كمى بالا به نظر مى رسد. البته راكیتیچ در دیدار دوستانه بارسلونا مقابل لئون قهرمان مكزیك كه دوشنبه شب برگزار شد، توانست كیفیت بالا و میزان تاثیرگذارى خود را به خوبى به نمایش گذارد.
نقش ایوان راکیتیچ در بارسا 1
روبرت پرویزینكى هموطن راكیتیچ كه خود حضور در هر دو تیم بارسا و سویا را تجربه كرده است،‌ضمن درست خواندن تصمیم كاتالان ها براى جذب راكیتیچ مى گوید:"به نظرم او در بارسا نیز موفق خواهد بود، بارسا راكیتیچ را نخریده تا او را بر روى نیمكت ذخیره ها نشاند. لوئیز انریكه سرمربى بارسا دیدى روشن از فوتبال دارد كه راكیتیچ در آن نقشى پررنگ بازى خواهد كرد. به هر حال راكیتیچ همان بازیكنى است كه انریكه همیشه آن را مى خواسته است."
پرویزینكى در ادامه معتقد است:"ایوان فصل بسیار درخشانى را با سویا پشت سر گذاشته است و بى تردید همین اتفاق براى وى در بارسا نیز تكرار خواهد شد، به همین دلیل در بارسا انتظارا ت بالایى از او وجود دارد. او هیچ مشكلى در همكارى و تطبیق یافتن با ستارگان بزرگ بارسلونا نخواهد داشت، حتى با سوارز كه از بهترین مهاجمین فوتبال دنیا به حساب مى آید."
بسیارى از كارشناسان فوتبال اسپانیا از راكیتیچ به عنوان بهترین هافبك لالیگا در فصل گذشته نام برده اند، در تیم سویا به مربى گرى اوناى امراى، نیز وى در حقیقت مغز متفكر و محرك تیم قهرمان لیگ اروپا به حساب مى آمد.
این كه راكیتیچ چه نقشى در بارساى فصل آینده بازى خواهد كرد همچنان مشخص نیست ولى از نظر پرویزینكى،‌ او مى تواند در هر پستى كه انریكه براى او در نظر گرفته باشد، به خوبى بازى كرده و عملكرد قابل قبولى از خود ارائه دهد:"بحث هاى بسیار زیادى در خصوص پست بازى راكیتیچ مطرح بوده است و اینكه آیا او مى تواند در پست هافبك دفاعى بازى كند؟ با اینكه او قابلیت بازى در این پست را دارد ولى در تیم ملى كرواسى نیز هرگز در این پست از او استفاده نشده است. فكر مى كنم در بارسا نیز چنین پستى براى او در نظر گرفته نشده باشد. در پست هافبك دفاعى انریكه ازبازیكنان خوبى نظیر ماسكرانو، بوسكتس و حتى ژاوى برخوردار است."
پرویزینكى 45 ساله كه خود با بارسا در سال 1996،‌سوپر كاپ اسپانیا را برده است در ادامه مى گوید:"من بازى در پست ایوان را دوست دارم، من عاشق بازیكنانى هستم كه فوتبال را به خوبى درك مى كنند و تعداد آنها در نیو كمپ كم نیستند. ما همه آنها را مى شناسیم و به توانایى هاى آنها اعتماد داریم، اما كلید موفقیت بارسا در فصل آتى لوئیز انریكه است. او با آكادمى فوتبال بارسا و سبك بازى این تیم كاملا آشنا است و خود نیز بازیكن باهوشى بوده است. البته فشار زیادى بر روى او خواهد بود، كه در آن شانس زیادى براى شكوفا شدن انریكه نهفته است."
راكیتیچ پیش ازاین سه سال در سویا حضور داشته، تجربه بازى در تیم هاى بازل سوئیس و شالكه آلمان را نیز در كارنامه خود دارد. در مراسم خداحافظى وى با باشگاه سویا، اوناى امراى سرمربى تیم در تمجید از راكیتیچ گفت:"زمان آن فرا رسیده است كه از راكیتیچ براى تلاش ها، زحمات، حرفه اى گرى و سویایى بودنش تشكر كنیم. او در زمین و خارج از آن یك الگوى كامل بود و براى من به عنوان سرمربى،‌كار كردن با او افتخارى بزرگ به حساب مى آید."
حال بعد از حضور موفق وى در تیم سویا و همچنین تیم ملى كرواسى،‌به نظر بالا بودن توقعات و انتظارات از او در بارسلونا كاملا به جا مى باشد.
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقش ایوان راکیتیچ در بارسا 1 [/img]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بارسا 3-3 سیتی: 6 گل به افتخار اونسوئه
  وکلای بارسا در تلاش برای سد راه انتقال مسی به PSG
  واکنش جرارد پیکه به توقف تلخ و لحظه آخری بارسا
  حسرت ستاره بارسا؛فرصت بی نظیری را از دست دادیم
  کاسیمیرو در پوست کریم؛ یک تنه مساوی بارسا (عکس)
  شش‌گانه بایرن مونیخ بهتر بود یا شش‌گانه بارسا؟
  این ویدیو بارسا را دوباره به هم می‌ریزد؟ (عکس)
  بارسا سد راه جذاب‌ترین انتقال تابستانی
  گزینه کلایورت؛ رختکن بارسا به بارتومئو سیگنال داد
  خشمگین ترین مسی، بالا تا پایین بارسا باید تغییر کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان